12 Eylül 2010 Pazar

Bayram Yemeği

Ramazan Ayı'nın ardından bayram sabahları (evet sabahları) Gaziantep'te mutfaklarda mutlaka pişmesi gereken bir yemektir "Yuvalama" veya bir diğer adı ile "Unut Beni"... Mutlaka pişmesi gerekiyor dedim ancak şimdilerde bu geleneği sürdüren kaç ev vardır Antep'te ya da kaç Antepli vardır ülkede bilemiyorum =) Çünkü annemin anlattığına göre ESKİDEN bu gelenek yerine getirilirmiş. Gerçi sağolsun annem bizi de alıştırdı bu geleneğe. Sağolsun diyorum çünkü ennnnnnn sevdiğim yemeklerdendir kendisi , anlatırken dahi canım çekti =)


Bu yemeğin Ramazan Bayramı'nda sabah uyandığımda kokusunu duymadığımda bayram varmış gibi gelmiyor bana =) Yapım aşaması biraz çok zaman alıyor, yenmesi ise çok kısa... Bayram sabahına yapmanız için yetiştiremesem de tarifi normal bir günde de yapıp evinize o gün bayram havası getirebilirsiniz midenize de =)Yapımının bir kısmını fotoğrafladım umarım yardımcı olabilirim.

Malzemeler:
*1/2 kg kırık pirinç
*250 gr  yağsız çiğ köftelik kıyma
*1 çay bardağı irmik
*2 çay kaşığı  tuz
*1 çay kaşığı karabiber
*1,5 kg (tatlı) yoğurt
*1 yumurta
*nane
*sıvıyağ
*parça et (kemikli de olabilir)
*nohut

Yapılışı:Pirinç yıkanır, ıslatılır ve robotta un gibi ince bir hal alana dek çekilir. Yağsız kıymanın ise 2 veya 3 defa çekilmiş olması gerekmekte. Çekilmiş kıyma ve pirinç köfte yoğurma kabına alınır, irmik, karabiber ve 1 çay kaşığı tuz eklenip iyice yoğurulur. Normalde su eklemeden yoğrulması daha iyidir ancak olmazsa çok çok az miktarda su kullanılabilir.
Yoğurma işlemi bittiğinde şu şekilde bir görüntü elde etmelisiniz:

Ardından avuç sıvı yağ ile yağlanıp küçük parçalar alınır.


Bu parçalar uzun çubuklar gibi yapılıp nohut büyüklüğünde ( Gaziantep geleneğine göre çok daha küçük boyutlarda) minik minik dökülür. Ardından dökülen hamurlar yağlanan avuçta yuvarlanır.

 Anacığımın elleri =)



Yemeğin taneleri hazırlandıktan sonra et ve nohut bir tencerede haşlanır, haşlanırken de buharında bu taneler pişirilir. Aynı zamanda bir başka tencereye yoğurt konulur içine yumurta kırılır ve iyice çırpılır , tuz da eklenerek kaynatılır. Taneler pişip pirinçleri yumuşadığında, etli - nohutlu haşlama ( haşlamanın suyu da bulunacak) tenceresine eklenir. Diğer tarafta pişen yoğurtlu karışım da yavaş yavaş karıştırılarak ilave edilir. Bir iki taşım kaynattıktan sonra tavada sıvı yağ ve kuru nane kızdırılır yemeğin üzerine gezdirilir. Afiyet olsun =)



9 yorum :

  1. nefis gözüküyor yapan olsada yesek :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten =) Fotoğraf eskidi tabi, yani yendi bitti o yemek ah yine yapsak da anneciğimle yesek =)

    YanıtlaSil
  3. bayılırım yuvalamaya... afiyetler olsun... tabii anneciğinin de ellerine sağlık... nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler ruşencim, göründüğü gibi nefisti de =)

    YanıtlaSil
  5. Annem hem çok sever hemde çok güzel yapar yuvalamayı...
    Yuvalamaların nefis görünüyor , afiyetle yersiniz inşallah...

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem bir yemektir, aynen Anteplilerin elinde yapılmış orjinalini yedim. ama ben yapabilr miyim bilmem o köfteler minik minik...

    YanıtlaSil
  7. afiyet olsun bende bayılırım yapma konusuna gelince yapamam ama artık hazırları dondurulmuş satılıyor sevenlerine duyurulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin tatlım 0_0 hiç bilmiyordum hazırının satıldığını demek bunu da yapmışlar öyle mi? Çok şaşıdım

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)