25 Eylül 2010 Cumartesi

Elmalı Kurabiye

    Tarif sonuçlarının güzel olacağına inanarak tereddütsüz yaklaştığım bir kaç yemek / pasta sitesi var. Onların dışında da elbette güzel siteler vardır ama ben rastlayamamışım demek ki =)
    Efendim bu sitelerden biri olan Yeşil Kivi 'den harika bir tarif denedim. Büyüklerimizden gördüğümüz kokusunu tadını unutamadığım tanıdık tarifleri burada görmek çok mutlu etmişti beni.

    En sevdiğim lezzetlerden birisi daha veeee karşınızda Elmalı Kurrrraaaaabiiyeeeeeeee =)


Hmm mmm ... pardon hemen toparlıyor konuya dönüyorum =) Elmalı kurabiyeyi çok severim ancak dışındaki hamur sert veya kıtır olduğunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bu nedenle çok araştırdım denedim ve bir gün Yeşil Kivi'de tarifin, püf noktaları ile karşımda durduğunu görünce düşünün artık bendeki sevinci.
Hamur ne denli ince olursa o kadar leziz oluyordu kurabiye ama ben sabırsızlıktan çiğ hamuru bile pişmiş hazır olmuş gibi gördüğümden o sırada ancak bu kadar ince açabildim. İçlerinide o denli doldurmuşum ki dobişik kurabiyeler  yapmışım =)
Anlat anlat bitiremem ben bu konuyu hemen Tarif i  yazıyorum, buyrun :


MALZEMELER:

Hamur İçin:

•250 gr margarin (oda ısısında yumuşamış)
•1 su bardağı yoğurt
•yarım su bardağı sıvıyağ
•1 paket kabartma tozu
•Aldığı kadar un

İçi İçin:

•8 orta boy elma
•1 su bardağı şeker
•1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
•2 tatlı kaşığı tarçın

YAPILIŞI:

Hamur malzemelerini un hariç karıştırın.
Unu kaşıkla azar azar ekleyerek karıştırmaya devam edin.
Ele yapışmayan oldukça yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyin.
Hamuru biraz dolapta bekleteceğimiz için fazla un eklememeye özen gösterin.
Hamur hazır olunca kapalı bir kaba alın ve dolaba kaldırın.
Bu arada içini hazırlayın. Bunun için 8 elmayı rendeleyin ve tencereye alın.
Şekeri ekleyerek suyunu çekene kadar pişirin.
Suyunu çekince tarçın ve cevizi ekleyin, ocaktan alın, soğutun.
Hamurdan limon kadar bir parça kopartın, bol un serptiğiniz tezgaha alın.
Üzerine de bolca un serpip açabildiğiniz kadar ince açın.
Ne kadar ince açarsanız kurabiyeler o kadar lezzetli olacaktır.
30-35 cm çapında bir kalıp belirleyin ve açtığınız hamuru bu kalıpla yuvarlak kesin.
Kestiğiniz bu daireyi sigara böreğinde yaptımız gibi 8 eşit üçgen halinde kesin.
Geniş tarafına elmalı harçtan koyun ve iki kenarını kapatarak rulo yapın.
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye hazırlanan kurabiyeleri dizin.
170 dereceli fırında üzerlerini kızartmadan pişirin.
Soğuyan kurabiyeleri bolca pudra şekeri serperek servis edin.

Ellerine sağlık Yeşil Kivi , afiyet olsun bana =)))

2 yorum :

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)