7 Eylül 2010 Salı

Mantar Güveç


İftar için hazırlamıştım bu yemeği, annemlere sürpriz amaçlı =) Sonradan iki kişi daha dahil olunca ( misafir) porsiyonları daha az yapmak zorunda kaldım, haliyle güveç kalıpları da büyük geldi.
Tarifi Tuhfe'nin Sayfası 'nda internet araması sonucu buldum. Ben beğendim, annemler de onayladı, mantar seviyorsanız tereddüt etmeden bu tarifi yapabilirsiniz =)
Malzemeler
1 Paket mantar( haşlanmış)
2 adet büyük boy kabuğu soyulmuş, ince doğranmış domates
3 adet ince, yuvarlak kesilmiş yeşil biber
100 gr. tereyağı (sıvı yağ da olabilir)
Yeter miktarda rendelenmiş kaşar peyniri
100 gr. dil peyniri (ben kullanmadım)
1 kahve fincanı süt
1 baş iri kuru soğan, (ince kesilmiş)
1 tatlı kaşığı tuz
1çay kaşığı karabiber

Hazırlanışı
Haşlanmış Mantarları piyaz gibi keserek hazırlayın. Soğan, biber ve domatesleri doğrayarak bir kenara alın. Tavaya yağı koyup erittikten sonra soğanları biraz kavurun. Biberleri ekleyip hafif pişirin. Mantarları koyup beş dakika sonra domatesleri ekleyin. Tuzu, karabiberi ve sütü koyduktan sonra kaynayıncaya kadar pişirin. Hazırlanan malzemeyi küçük güveçlere paylaştırın. Üzerlerine kaşar peyniri serpiştirin. Dil peynirlerini ince dilimleyerek üzerlerine dizin. Fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin. Afiyet olsun efendim =)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)