29 Eylül 2010 Çarşamba

Sosisli Kaşarlı Poğaça

Bugün misafir geleceği için çay yanına iki çeşit pasta yapmıştım. Bunlardan bir tanesi Mayalı Kaşarlı Sosisli Poğaça =) offf çok uzunmuş bu isim. Poğaça diyelim kısaca =)





Malzemeler:

1çay bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
aldığı kadar un

Üzeri için:

Yumurta sarısı
Susam veya çörek otu

İçi için:

Sosis
Kaşar peyniri

Yapılışı:

Öncelikle süt, su, sıvı yağ karıştırılır. İçerisine toz maya eklenerek iyice karıştırılır, ardından da tuz ilave edilir.
Sonrasında un azar azar elenerek koyulup karıştırılır. Ele yapışmayan yumuşak ( kulak memesi kıvamında) bir hamur elde edilir. Hamur 30 dakika mayalanmaya bırakılır.


Hamurdan dilerseniz bir avuç dolusu alıp daire şeklinde actıktan sonra  dörde bölüp sigara böreği gibi yapabilirsiniz. Dilerseniz benim acayip yöntemimi kullanıp aşağıdaki şekilde de yapabilirsiniz =)  Ben düzgün bir biçimde daire şeklinde hamur açamıyorum ne yazık ki, o nedenle hamurdan küçük parçalar koparıp üçgen şeklinde açtım =)
İçerisine de kaşar peyniri ile sosisi bu şekilde yerleştiriyoruz. Sosisleri ortadan ikiye böldüm diğer türlü çok fazla oluyordu.




 Ben evde çörek otu, susam kalmadığı için poğaçaların üzerine ekleyemedim. Siz dilerseniz böyle sade dilerseniz susam veya çörek otu ile süsleyebilirsiniz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz.
İşte sonuç da bu şekilde efendim =) Son olarak afiyetle yiyoruz...

8 yorum :

  1. poğaçaların şekli harika görünüyor eminim tadı da nefistir, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ooof acayip acıktım gece gece

    YanıtlaSil
  3. Tembelin tekiyim, yapacağımı zannetmiyorum ama harika görünüyolar... Bi yapan olsa itinayla yerim yani... :D
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. yarın bende deneyeceği umarım tadı da görüntüsü kadar güzel olur

    YanıtlaSil
  5. Cevabım biraz gecikmeli oldu ancak merak içerisindeyim deneyeceğinizi belirtmişsiniz ben lezzetli olduğuna inanıyorum. Sonucu da paylaşırsanız sevinirim. Sevgiler =)

    YanıtlaSil
  6. Allah'ım ne kadar güzel görünüyorrrr!!!!!!

    YanıtlaSil
  7. ben denemek istiyorum bu poğaçayı ama inşallah iyi olur bakalım :)

    YanıtlaSil
  8. mia wallace: tadı da güzeldi =)

    senem: Ben sonuçtan memnun kalmıştım tüm misafirler beğenerek yedi, umarım sen de memnun kalırsın =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)