20 Eylül 2010 Pazartesi

Süper Kurabiye

Aslında bu kurabiyeye Nutella'lı Kurabiye diyorum ben, ancak tadının güzelliğini anlatabilmek için bu başlığı uygun gördüm. Gerçi tarifi aldığım yeri söyleyince "Aaaa tamam o zaman canım" diyeceksiniz. Efendim tarif Cafe Fernando 'ya ait. Cenk Bey'in yazdığı üzere bu kurabiyelerin adı Fındıklı Kurabiye. Tarifte ve fotoğraflarda marmelat kullanılmış ancak ben fındık ile Nutella'yı çok yakıştırdığım için bu şekilde yaptım. Özellikle Nutella dememdeki neden; tabi ki ilk başta tadını beğenmem ve kurabiyeleri süslerken kolaylık sağlaması, içindeki fındık oranının fazla olması da yanında tabi =)


Açık konuşmak gerekirse malzemelerinin azlığı nedeniyle tarife biraz çekinerek yaklaştım, yani pek lezzetli bir şey olabileceğini düşünmüyordum. Kurabiyeyi yapmaya iten tek neden ise Cafe Fernando tarifi olmasıydı, çünkü şu ana dek denediğim tüm tariflerinden memnun kalmıştım. Eğer fındık seviyorsanız, ağızda dağılan süper bir kurabiye istiyorsanız buyrun :

Malzemeler


* 1 su bardağı (140 gram) un
* 140 gram fındık
* 125 gr. tereyağı, oda sıcaklığında
* 1/4 su bardağı şeker
* Üzeri için Nutella


Yapılışı

1.Fırınınızı önceden 180 C’de ısıtın. İki adet fırın tepsisine pişirme kağıdı serip bir kenara ayırın.
2.Fındıkları bir mutfak robotunda ya da bir havanda çok ince dövün. Dövülmüş fındığı ve unu bir kapta karıştırın.
3.Oda sıcaklığına gelmiş ve yumuşamış tereyağı ve şekeri 5 dakika boyunca çırpın. Azar azar un ve fındıklı karışımdan ilave edip birbirine karışana kadar çırpmaya devam edin. Tamamen karıştıktan sonra hamuru 30 dakika buzdolabında dinlendirin. Böylelikle yuvarlaması da kolaylaşacaktır.
4.Bir dolu çay kaşığı kadar hamuru avucunuzda bir top haline getirin, tepsiye koyun ve ufak parmağınızla ortasına iyice bastırarak bir boşluk (delik değil) açın.
5.Tepsiye 5′er santim aralıklarla dizip fırınınızda kenarları koyulaşana kadar 15 dakika pişirin.
6.Fırından çıkardığınız kurabiyeler oda sıcaklığına geldikten sonra ortasına Nutellaveya dilediğiniz bir reçeli/marmelatı koyarak servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)