5 Eylül 2010 Pazar

Vitaminli Süs




Tatile giderken yanıma incik boncuk vs yapmak için herhangi bir malzeme almamıştım. Bu nedenle ordan burdan bulduğum şeylerden, karıştırdığım çekmecelerden çıkan malzemelerle bir duvar süsü yaptım.Yani duramadım yine =)
Vitaminli deme nedenim ise fotoğraflarda göreceğiniz üzere cevizlerden kaynaklanıyor =)
Bu duvar süsü için gerekli malzemeler:
*renkli ipler
*boncuklar(olmaya da bilir)
*tutkal
*kuru dal
*yenmiş, vitamini alınmış ceviz kabukları =)
İşe ceviz içlerini yiyerek başlıoruz. Tabi burada onemli olan ceviz kabuklarını parçalamadan ikiye ayırabılmek.
İpleri örüyoruz sonuna da püskül kalacak şekilde düğüm atıyoruz.Ben ipin kendi püskülü az geldiği için takviye püskül ekledim =) Önce bir boncuk takıyoruz sonra tutkal sürdüğümüz ceviz kabuğunu ayrılma noktalarından ipi de araya sıkıştırarak yapıştırıyoruz ardından bir boncuk daha. Bu şekilde kaç tane süs istiyorsanız o kadar ceviz içi yiyerek devam ediyorsunuz =)
Ardından ördüğümüz iplerin ucunu kuru dala dilediğniz boyutlarda bağlıyorsunuz. Ben dalın bir ucuna da küçük bir ponpon yaptım siz başka bir şeyler de düşünebilirsiniz.






Gelelim cevizin faydalarına =)
Yaprakları ve kabuklarıyla hazırlanan ilaçlar kanı temizler, kansızlığı giderir. İshal ve dizanteriyi keser. Verem ve şeker hastalığında hem besleyici, hem de tedavi edicidir. Saç ve elleri boyamakta da kullanılır. Bitki bilimcilere göre bol miktarda A, B1, B2, C, E ve K vitaminleri ile Chinon Juglon adlı aktif madde içeren cevizin hem içi, hem ağacının kabukları hem de yaprakları pek çok sağlık sorununa iyi geliyor.Her sabah kahvaltıda bir miktar ceviz içi yenmesinin zekayı geliştirdiği belirtilmekte.Vücudu besleyip güçlendiren cevizin yararlarından bazıları şöyle sıralanıyor:
• Nasırlar üzerine konulan ceviz yağı zamanla bunların yok olmasını sağlar.
• Taze dalların kabukları ve meyvelerinin kabukları ile karıştırılıp kaynatılarak elde edilen sıvı mideyi kuvvetlendirir.
• Ceviz yapraklarından yapılan çay iştah açar, mideyi kuvvetlendirir, boğaz hastalıklarına iyi gelir.
• Bir miktar ceviz yaprağı banyo suyuna karıştırılırsa cilt hastalıklarına iyi gelir.
• Ceviz yaprakları pişirilerek çıbanların üzerine sarılırsa iyileşmesini sağlar.
• Ceviz yağı yüz lekelerinin üzerine sürülüp masaj yapılırsa lekeler yok olur.
*Cevizdeki omega-3 yağ asitleri kalp hastalıklarını, inmeyi, diyabeti, yüksek kan basıncını ve klinik depresyonu azaltıyor. Kolesterol seviyesini düşürüyor, kalp atışlarında düzensizliği önlüyor.

*Cevizdeki fitosteroller, kalın bağırsak, göğüs ve prostat kanseri gibi kanser türlerinden korunma sağlıyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
*Kolesterolün damarları tıkama aşamasında önemli bir adım olan şişme ve kızarıklığı azaltabiliyor.
*Kan damarlarının iç tarafının pürüzsüz ve düzgün olmasını sağlayarak kan-damar sistemini rahatlatıyor.
*Beyne benzeyen ceviz, kavrama ve anlamayı geliştiriyor. Asya'da ceviz beyin gıdası kabul ediliyor ve öğrenciler, sınavlardan önce ceviz yiyerek notlarını yükseltebileceklerine inanıyor.
*Omega-3 yağ oranı düşük çocuklarda hiperaktiflik ve davranış bozuklukları, uyku düzensizlikleri gözlemleniyor. Ceviz, bu sorunları önleyen omega-3 bakımından çok zengin.
*Cevizdeki yağ profili, fitosteroller safra taşının önüne geçiyor.
*Cevizdeki melatonin gece çalışan ve zaman farkından dolayı uyku düzensizliği çeken kişilerde uyuma rahatsızlıklarını ortadan kaldırabiliyor.
*Cevizin parkinson ve alzheimer gibi hastalıkların gelişimini erteleyebileceği veya azaltabileceği ileri sürülüyor.
*Ceviz, antioksidan savunmada önemli manganez ve bakır içeriyor.

4 yorum :

  1. En sevdiğim süsler, böyle doğal malzemelerle olanlar. Çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş elinizde malzeme yokken böyleyse malzemeli halinizi düşünemiyorum
    bunları çoğaltıp balkonada asılabilir ne güzel rüzgar estikçe cevizlerin çıkaracağı ses nede güzel olur tabi ıslanmaması da lazım

    YanıtlaSil
  3. neduk: Beğenmene sevindim,çok teşekkür ederim.
    sevim: Evet aynı şeyi ben de düşünmüştüm,rüzgarda çıkaracakları ses güzel olurdu ama bunu duvar süsü olarak tasarlamıştım. Bir dahaki süsü o şekilde yapmaya çalışırım =)

    YanıtlaSil
  4. güzel ve şık olmuş ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)