15 Ekim 2010 Cuma

Ağlayan Pasta

  Yılların meşhur ağlayan pastasını ben de yaptım efendim =) Çok da beğenildi. Aslında kek kısmı; ıslak keki biliyorsanız onunla çok benzerlik gösteriyor. Tarifi  çok çok sevdiğim yemek/ pasta sitelerinden olan Yeşil Kivi 'den aldım. O nedenle aynen buraya yazıyorum. Yapmayı düşünenler için kesinlikle çekinmeden yapabilirler enfes oluyor. Şimdiden ellerinize sağlık =)



MALZEMELER:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
4 yemek kaşığı süt (hamura)
1 paket kakao (3 yemek kaşığı kullandım)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket hazır çikolata sosu
1 paket kremşanti
1 su bardağı soğuk süt (krem şantinin hazırlanmasına)
1,5 su bardağı süt (piştikten sonra kekin üzerine)


YAPILIŞI:

Öncelikle kekimizi pişirelim. Yumurta ve şekerimizi mikser ile çırpalım. Üzerine un,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım. Sütümüzü de ilave edip son bir kere daha çırpalım.Dikdörtgen bir borcama karışımımızı döküp 180 derece fırında kekimizi pişirelim ( ben daire şeklinde borcam kullandım). Kekimiz piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım.
Kekimiz ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütümüzü dökelim.
Kremşanti ile 1 su bardağı sütümüzüde çırpıp kekimizin üzerine güzelce yayalım. Buzdolabında en az 3-4 saat bekletelim. çikolatalı sosu tarifine uygun şekilde hazırlayıp kullanacağımız zamana kadar soğutalım…
çikolata sosunu kendiniz hazırlamak isterseniz aşağıdaki tarifi uygulayabilirsiniz.


Çikolata sosu için:

•2 çay bardağı süt
•3/4 çay bardağı tozşeker
•1 tatlı kaşığı nişasta (mısır nişastası kullandım)
•1 çorba kaşığı kakao
•200 gr çikolata

Öncelikle süt ile şekeri birlikte kaynatalım. Küçük bir kapta nişaşta ile kakaoyu az su ile eritelim. Kaynamış sütün içerisine döküp karıştıralım. Üzerine çikolatayı küçük küçük kırıp ilave edelim. Tüm malzemeyi iyice karıştırarak çikolataların erimesini sağlayalım. Piştikten sonra soğutalım.

Servis yaparken pastamızı kesip üzerine sos döküp sunuyoruz.

6 yorum :

  1. Nasil canim cekti simdi. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Ooo nefis görünüyor,ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  3. Ağlayan pastayı çok severim,nefis görünüyor.
    Sevgi ve selamlarımla :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim =)Beğenmenize çok sevindim, keşke ikram edebilme imkanımız da olsaydı böyle şeyleri Dünya'nın heryerine açılan şu bilgisayar ekranından =)

    YanıtlaSil
  5. dün yaptım pastayı ben doktor ötker çikolata sosu koydum malzemem yok diye browni gibi oldu teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim, Çok sevindim sonucun güzel olmasına beğenmenize, Tabi ki çikolata sos ile de yapılabilir, mutfakta çareler tükenmez =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)