24 Ekim 2010 Pazar

Gül Tatlısı


Herkesin bildiği meşhur Gül Tatlısını ben de yaptım efendim =) Annem internette görüp " Çok merak ediyorum şu tatlıyı bir fırsat bulabilsem de yapsam." dediğinde bence içten içe biliyordu ki ondan önce davranıp bu tatlıyı ben yapacağım =) Zaten hazırladığımı gördüğünde de pek bir sevindi.
Tarifi Yemek Günlüğüm sitesinden aldım. Buraya direk ekliyorum ancak yanlarına bazı  notlar düşeceğim =)

MALZEMELER:

• 1 Su bardağı sıvıyağ ( Bu ölçekte koyduğumda çok yağlı bir hamur oldu, yapım aşamasındaki fotoğraflardan da bunu farkedeceksiniz)
• yarım su bardağı yoğurt
• 1 su bardağı irmik
• 1 yumurta
• Yarım paket oda sıcaklığında margarin ( Hamuru çok yağlı bulduğum için ve başka bir yerde margarin kullanılmadan da yapılabileceğini okuduğum için ben eklemedım.)
• 1 paket vanilya
• Yarım paket kabartmatozu
• 1 çorba kaşığı sirke (Ben kullanmadım)
• 1 tutam tuz
• Aldığı kadar un
• 1 su bardağı kadar ceviz yada fındık

ŞERBETİ :
• 3 Su bardağı su
• 2.5 Su bardağı şeker
• çeyrek limonun suyu ( Bir iki damla limonsuyu kullandım diğer türlü çok ekşi bir tatta olacağını düşündüm)


YAPILIŞI:
1. Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
2. Hamurun; un , kabartmatozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın.
3. kabartmatozu , vanilyayı ve aldığı kadar unu ilave edin.Kulak memesi yumusaklığında bir hamur elde edilir.
4. Hamur ikiye kesilir. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılır.

Bu fotoğraftan anlaşılacağı üzere hamur yağlı olduğundan, hamuru açıp tatlıyı hazırlayacağınız masanın, tezgahın vs yağlanmasını da göze almanız gerekecek =) Flaş patlayınca daha da bir parlamış yağlar =))) Her zamanki gibi yamuk açtığım hamurun çay bardağı ile kesilme aşaması.

5. Çay bardağı ile kesilir.
6. 6 adet yuvarlak yapılır, üst üste gelecek şekilde yanyana dizilir.

Kesilen parçalar bu şekilde dizilir, görüntüdeki gibi en altta kalan hamurdan itibaren rulo şeklinde sarılır.

7. rulo şeklinde sarılır.

Ninja kılıcı ile kesiyoruz =)


Kestikten sonraki hali

8. ikiye kesilir.
9. tepsiye dizilir.

Ben tepsiye dizerken yağlı kağıt (pişirme kağıdı) kullandım

10. ortalarına ceviz yada fındık yerleştirebilirsiniz.
11. orta hararetli fırında üzerleri kızarana (20-25 dakika) kadar fırınlanır.
12. şerbetini üzerine dökün. Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için alt üst cevirerek şerbeti iyice cekmesi saglanır.

Şerbeti döküldükten sonraki halleri, daha şerbeti çekmemişlerdi =)

Görüntü ve hamurun tadı olarak güzeldi ancak şerbeti çekmesi konusunda biraz sıkıntı yaşadım. Üzerinden 4 saat geçmesine rağmen şerbeti beklediğim kadar çekmemişti. Ertesi gün baktığımda bir nebze daha iyiydi. Yine de tatlılara şerbet çektirme konusunda tavsiyesi olan varsa öğrenmekten çok mutlu olacağım kesin =)

12 yorum :

  1. yaptığın herşey gibi bu da süper olmuş ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim canım, beğenmene çok sevindim =)

    YanıtlaSil
  3. Süpper görünüyor!
    Gül tatlısını çok severim,ellerine,gönlüne sağlık.
    Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim =) Size de mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  5. Pişmeden önce tomurck,pişince de gül olmuşlar :) Çok da güzel olmuş canım,ellerine sağlık.Arada anelee böyle süprizler yapmak çok keyifli olsa gerek :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. nefis bencede çok şık eline sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Zeliha- Umutsepeti: Yorumunuz çok neşelendirdi beni, gerçekten pişmeden önce tomurcuk gibiler. =) Evet, anneleri sevindirmek çok güzel oluyor.

    Yemekbiraşk: Teşekkür ederim, sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş:))

    Bende gıda boyası kullanarak yapmıştım.

    Yeni bir blog açtım izlersniz sevinirim

    http://wwwnisamublogcucom-nisamu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. sevgili mekila daha bu sabah lama nın mutfağında görmüştüm bu cici tatlıyı.onda tarif yoktu.lakin bak sen cici tevafuka ki sen de de tarifi almak nasip oldu işte.ellerine sağlık.yapılışını ayrıntısıyla vermen çok hoş.denemeyi düşünüyorum inşallah.sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. bir de yakın oturuyoruz:) bi ara çaya davet etsen hayır demem üç öğün tatlı yiyen bir tatlı delisi olarak:)))))

    YanıtlaSil
  11. Ben de bloglarda gördüm bu güzel şekilli tatlıyı, bu kadar düzgün ve güzel güller yapmak da size özel olsa gerek.

    YanıtlaSil
  12. Günce'cim ne demek buyur tabi tatlı yapacağım bir gün davet edeyim sen de müsait olduğunda =)

    Sarkaç: Çok teşekkür ederim, çok mutlu ettiniz beni,biraz uğraştırıyor tabi ama sonuç buna değiyor =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)