1 Ekim 2010 Cuma

Kolay Pasta


  Bir telefon aldınız misafir gelecek veya tatlı kriziniz tuttu canınız pasta istiyor ve birkaç sokak ötedeki pastanenin pastalarını da pek sevmiyorsunuz. Böyle zamanlar için kurtarıcı dediğim bir pasta tarifi paylaşacağım. Malzemeler az ve yapılışı ne kadar kolay gelirse gelsin tadından kesinlikle emin olabilirsiniz. Bizim ev ahalisi bu pasta servise çıktığı anda kırıntısını dahi bırakmaz =)
  Ben bu pasta ile küçüklüğümde tanıştım, annem yapardı. Aslında çalışan bir anne için çocuklarına yapabileceği en kolay pasta olduğunu şimdi anlıyorum =) Anneee biliyorum ki bu yazımı da okuyacaksın =)
Neyse efendim tarife geçeyim ben :



Malzemeler:

2 paket kakaolu puding
Pasta yapacağınız kabın genişliğine göre yeterli miktarda petibör bisküvi
Üzeri için hindistancevizi veya kremşanti
Puding ve kremşanti tarifindeki miktarlara göre süt
Bir kase su
1 tatlı kaşığı şeker



Yapılışı:

Paket üzerindeki tarife göre puding ve (kremşanti ile süslemeyi tercih ediyorsanız) kremşanti hazırlanır.
Ben derin bir borcam kap kullanmayı tercih ettiğim için 2 paket petibör bisküvi yeterli oldu. Pasta yapılacak kaba öncelikle bisküviler dizilir. Burada önemli olan nokta bisküvileri içerisinde 1 tatlı kaşığı şeker erittiğimiz 1 kase suya batırıp çıkararak dizmemiz.(Şekerli suya batırırken uzun süre tutmayın, bisküviler erir) Sonrasında; dizilen bisküvilerin üzerini kapatmaya yeterli miktarda puding döküyoruz, Ardından yeniden bisküvileri diziyoruz. Bu işleme pastanın üst kısmında puding olacak şekilde devam ediyoruz. Ben genelde 4 sıra bisküvi dizdikten sonra bitiriyorum, yeterli oluyor.
Son olarak üzerini dilerseniz hindistancevizi ile dilerseniz benim yaptığım gibi kremşanti ile süsleyebilirsiniz. Buzdolabında puding donana dek bekletiyoruz. Afiyet olsun =)

Acele ile yaptığım çok mu belli oluyor =) Bu dilimi de zor kurtardım fotoğraflayabilmek için, kalmıyordu =)

1 yorum :

  1. HARİKA BUNU DENEDİM BEN ÇOK GÜZEL OLUYOR...

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)