25 Ekim 2010 Pazartesi

Nişasta Kurabiyesi

  Bu kurabiyeyi yıllaaaaar önce çocukluğumda tatmıştım ilk kez. Çocuksunuz sonuçta, tabi o zamanlar tarifini alayım demiyor insan =) Yıllar geçti ama bu kurabiyelerin tadı geçmedi hafızamdan. Normalde kurabiye sevmeyen bana dahi kurabiyeyi sevdirmişti; ağızda dağılıyor, eriyor, yumuşacık ve nefisti. Anlatsam da bitiremem sanırım =)
  Sonrasında anneme hep sordum "Bir kurabiye yemiştik hani şu şu kişi yapmıştı, şu yerde yemiştik, şöyle bir kurabiyeydi vs"   ve annem anlatığım kurabiye tarifi sonucunda " Un kurabiyesi mi acaba?" demişti. Bunun üzerine un kurabiyesi tarifleri aramış, bir kaç tane denemiştim ama hayır o değildi. Sonra bir gün nişastalı kurabiye tarifi gördüm, görüntüsü benziyordu. Denemekten bi zarar gelmez diyerek kurabiyeyi yaptım. Veeee tadına baktığımda "Buldum işte buuuydu" diyerek sevindim. O günden sonra da sık sık yaptığım kurabiyedir kendileri =)


Malzemeler:

1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı un
Aldığı kadar nişasta
1 su bardağı pudra şekeri


Yapılışı:

Un, vanilya, kabartmatozu elenerek karıştırılır. Ardından sıvı yağ ve yumurta da  koyulup yoğurulur. Nişasta ise yavaş yavaş karışıma yedirilir.yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
Ceviz büyüklüğünde hamur parçaları koparılıp yuvarlanır, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Dilerseniz benim yaptığım gibi bıçak ile üzerlerine kesikler yapabilirsiniz. 180'C fırında hafif pembeleşmeye başlayana dek pişirilir.


Çayla da süper gider =)

16 yorum :

  1. çocukluğum kurabiyesi :)) bende kurabiye canavarı falan değilimdir ama bunun yeri ayrı :) olsa da yesek yaa :))

    YanıtlaSil
  2. BENİMDE GENÇLİĞİMİN KURABİYESİ.YUSUF DERLER ADINA.AĞZINIZDA BU KURABİYE VARKEN YUSUF DİYEMİYORSUNUZ ZİRA

    YanıtlaSil
  3. Hahaha =) Çok güzelmiş Yusuf Kurabiyesi çok hoş. Dikkat ettim de bu kurabiye her nesilin geçmişinde bir yere sahip. Acaba ilk kim bulmuş bu kurabiyeyi,merak ettim şimdi =D

    YanıtlaSil
  4. eskiden ne çok yapardım bu kurabiyeyi kızlar evlenince yapılmaz oldu artık uffff canım çekti elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. benimde en sevdiğim kurabiyelerdendir
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık her zaman revaçtadır bu kurabiye:))

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim; Çılgın Mevdoş, Pastane'den, Susamçörekotu, yorumlarınız beni çok mutlu etti =)

    YanıtlaSil
  8. İlk kim bulmuş bu kurabiyeyi bilmiyorum, ama benim için o kadar özel ki. Annem KBY hastasıydı, karbonhidrat açığını gidermek için diyetisyenin verdiği iki yiyecekten biriydi nişasta kurabiyesi. Annem için pişirirdim hep. Ama unsuz ve yumurta sarısız halini.
    Sağlıklı günlerde ağız tadıyla...

    YanıtlaSil
  9. görüntü muhteşem. eminim tadı da öyledir. ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık,çok nefis görünüyor:)

    Bende yeni bir blog açtım,izlerseniz sevinirim.

    http://wwwnisamublogcucom-nisamu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık.bende tarifi not ettim

    YanıtlaSil
  12. Un kurabiyesi çok severim ama nişasta kurabiyesi farklıymış demek.

    Daha önce duymamıştım bakalım not aldım yapıcam yicem ve yerken Örgücü ninemin dediğini yapmaya çalışıcam Yusuffff :)bakalım diyebilcem mi:)

    YanıtlaSil
  13. Dün ablamlara oturmaya gidiyordum.Markete girip nişasta alıcaktım çünkü bu kurabiyeden yapar yeriz die düşünmüştüm.

    Benim hayalimde un kurabiyesi gibi bişi vardı ama yaparken farkettim içinde şekere tatlıya dair bişi yoktu :)

    Tatlı kurabiye olması imkansızdı :)

    Bu kurabiyede şeker yok mu yoksa siz yazmadınız mı hem ben markette nişasta bulamadım buğday nişastası aldım ve kurabiyelerim parçalandı :)

    Ahh yusuf kaç gündür yemek için hayal ediyordum denedim ama sonuç bu resimdeki gibi değildi :(

    YanıtlaSil
  14. Fulya hanım, tarifteki eksikliği belirttiğiniz içiçn teşekkr ederim, evet 1 su bardağı purda şekeri de koyuluyor kurabiye hamuruna. Ayrıca nişastanın hepsini birden ilave etmeyin yavaş yavaş yedirin.
    Dilerim bir dahaki denemenize fotoğraftaki gibi bir görüntü yakalarsınız. mutlu günler dilerim

    YanıtlaSil
  15. :) Şekersiz yapmıştım ben :S ben de tadı çok yavan insanlar bunun neyini seviyor die düşünmüştüm :D

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar merve ben, diyette olduğum için yiyemiyorum ama yaptım kuzenlerime ve aileme yedirdim habire sordum nasıl olmuş diye hepsi bayıldı harikaaaa muhteşeeem bu ne böyle diye diye bir kaldılar, teşekkür ederim böyle bi tarif için, ben şöyle bişey yaptım pudra şekerim yarım su bardağı kadar vardı yarısını da normal şekerden koydum o şekilde de güzel dedi bizimkiler siz denediniz mi bilmiyorum ama güzel bişey çıktı ortaya gördüğünüz gibi

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)