12 Kasım 2010 Cuma

Kahvaltılık Ekmek Dilimleri


Bu tarifi ilk olarak çok uzun zaman önce denemiştim, arada bir kahvaltıya değişiklik getirmesi amacı ile yapıyorum. Bayat ekmekleri değerlendirme açısından da iyi oluyor aslında. Uzun zaman önce olduğu için de tarifi öğrendiğim siteyi hatırlayamıyorum, bu nedenle kaynağını sizlerle paylaşamıyorum.

Malzemeler

1 adet ortaboy domates
2 adet ortaboy yeşil biber
3 yumurta
4-5 dal maydanoz
rendelenmiş kaşar peyniri
margarin / tereyağı
tuz
pul biber
ekmek


Yapılışı

Domatesin kabukları soyulduktan sonra küçük bir şekilde küp küp doğranır. Biberlerin tohumları temizlenip, temizlenen biberler ince ince doğranır. Maydanozlar da aynı şekilde doğrandıktan sonra bütün mazleme bir kapta karıştırılır. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri, tuz, pul biber ve yumurtalar eklenip iyice çırpılır, karıştırılır.
Ekmekler dilimlenir, dilimlenen ekmeklere  margarin veya tereyağı sürülür. Ardından ekmeklerin üzerine hazırlanan karışımdan yeterli gördüğünüz miktarda bir kaşık yardımı ile koyulur.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizildikten sonra peynirler eriyip yumurtalar pişene kadar fırında kızartılır. İçi yumuşacık, dışı çıtır çıtır lezzetli bir sonuç elde ediliyor.

Bu kahvaltılık ekmekleri yaptığım zaman hemen tüketiliyor, herkes beğenerek yiyor. Tarifi yapmayı düşünenlerin şimdiden ellerine sağlık =)

12 yorum :

  1. Nefis olmuş bende yaparım zaman zaman sevilerek yeniyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. iyi bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel ben de bayılırım kahvaltıda ekmek dilimlerine :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş pazar kahvaltılarında bayılırım
    eline sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim hanımlar =)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık,hem pratik hem de çok lezzetli gözüküyorlar..
    Afiyet olsun..
    İyi bayramlar..

    YanıtlaSil
  7. nefis bir kahvaltı alternatifi
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık :) tesadüf gördüm blogunuzu hepsi harika :)

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim , beğenmeniz beni çok mutlu etti. Herkese iyi bayramlar =)

    YanıtlaSil
  10. eskiden ne yapardım şimdi hatırladım hafta sonu yapayım harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)