27 Kasım 2010 Cumartesi

Küçük Ekmekler

     Özenle hazırlanmış bir sofra, sevdikleriniz de o sofraya muhabbetleriyle binbir tat katıyorsa, haftasonuna enerjik bir şekilde merhaba demek için sanırım bundan daha güzel bir yol yoktur. Bu sabahki kahvaltı soframıza kendi aklımdan bir tarif ile yaptığım ekmekleri de dahil ettim =)


Bu ekmekleri ilk yaptığımda amacım mayalı bişiler yapmaktı, kafamdaki tüm malzemeler vardı, unun yeterli olacağını da düşünmüştüm ancak sıvı malzemeleri koyunca yetersiz kaldı. Ben de evde bulunan mısır unu ile eksikliği tamamladım. Biraz endişeliydim çünkü ilk defa mısır unu ile bir şeyler deniyordum ama fırından çıktığı andaki görüntüsü ve soğuyup dinlendikten sonraki lezzeti gerçekten güzeldi.


Ben ekmeğe yuvarlak bir şekil vermeyi tercih ettim, yengem ise bu resimdeki gibi yaratıcı bir şekli tercih etti =)
Gelelim ekmeğin tarifine:

* 1 paket instant maya
* 1 tatlı kaşığı şeker (silme) 
* 1 tatlı kaşığı tuz (tepeleme)
* 1 yumurta
* 3/4 çay bardağı sıvı yağ
* 2 çay bardağı ılık süt
* 1,5 su bardağı un
* Mısır unu
* Yoğurt veya pekmez

  Öncelikle süt, sıvıyağ, şeker, tuz ve yumurta iyice karıştırılır. Ardından maya ilave edilir. Sonrasında öncelikle beyaz un koyularak yoğurulur. Ardından mısır unu da eklenip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. Tarifte 1,5 su bardağı beyaz un dedim ancak herkesin kullandığı bardak farklı olabiliyor, bu nedenle beyaz un ile yoğururken kıvama geldiğini farkettiğinizde, beyaz un eklemeyi bırakıp kalan kısmı mısır unu ile tamamlayabilirsiniz, dilerseniz ekmeğin tamamını beyaz undan da yapabilirsiniz. Hamuru yoğurduktan sonra mayalanması için 20 dk beklettiktan sonra, dilediğiniz bir şekilde yapıp, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdikten sonra üzerlerine varsa yoğurt, yok ise su ile seyreltilmiş pekmez sürdükten sonra bıçak ile çizikler atıp 180'C de üzerleri kızarana dek pişirilir.
Afiyet olsun =)

9 yorum :

  1. Doğaçlama yapılan herşey daha güzeldir.Yaratıcılığın tadı da budur işte nefis ekmekler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. cok lezziz görünüyorlar.. ellerine saglik .. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor ev ekmeği gibisi yok
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuş bu ekmecikler bayıldım:)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuşlar.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Canım benim ellerine sağlık,enfes görünüyor.Bu arada mimledim seni almaya gelirmisin?sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Çok şekerler, tam yemelik, hem de ne kadar sağlıklılardır onlar şimdi. :)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)