13 Kasım 2010 Cumartesi

Revani

    Bloguma sık sık uğrayanlar farkedecektir yeni bir header yaptım, bazen değişiklik iyi oluyor =) Fikirlerinizi merak ediyorum.
    Geçen gün revani yaptım hem de ilk defa ve buna rağmen ev halkı tarafından çok beğenildi. Ben tatlıyı pek sevmem ancak bu güzellikten çokça yedim diyebilirim.


Malzemeler

3 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


Şerbeti

4 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
5-6 damla limon suyu


Yapılışı

  Şerbet için olan malzemelerden şeker ve su karıştırılıp kaynatılır. Şerbet kaynayınca limon suyu ilave edilir, hazır olunca ılımaya bırakılır.
  Ardından revaninin sıvı olan malzemeleri şeker ile karıştırılır; yumurta,yoğurt, sıvıyağ sonrasında irmik ilave edilir. Un ise azar azar eklenip karıştırılır, ardından kabartma tozu  ve vanilya da eklenir.
  Revaninin döküleceği kap (borcam) yağlandıktan sonra 175- 180 'C de üzeri kızarana dek pişirilir.
  Fırından çıkardıktan sonra kısa bir süre dinlendirilen revani istenilen şekilde dilimlenip, şerbeti üzerine gezdirilerek dökülür.
  Afiyet olsun =)

6 yorum :

  1. Headerını güle güle kullan. Canlı ve huzurlu.
    Ben ravaniyi severim ama bir türlü beceremem. Cesaret bulursam verdiğin tarifi deneyeceğim. İyi bayramlar

    YanıtlaSil
  2. Yeni tasarım çok güzel olmuş güzel günler de kullan. Tam bir bayram tatlısı yapmışsın ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. revani hayır diyemediğim lezzetlerden biri
    çok güzel olmuş eline sağlık arkadaşım
    header çok şirin olmuş değişiklik her zaman iyidir

    YanıtlaSil
  4. Sarkaç: Çok teşekkür ederim, bence hiç çekinmeden deneyebilirsin, söylediğim gibi benim de ilk revani yapışımdı ancak gayet lezzetli oldu =)

    Çeşnici Handan: teşekkür ederim, evet bayrama çok uygun bir tatlı =)

    Pastane'den: Evet bu revani çok da hafif oldu ben de artık hayır diyemem sanırım, teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  5. merhabalar, öncelikle iyi bayramlar:)önceden de dediğim gibi ben tatlının her çeşidine bayılırım:)fakat ne zaman revani yapacak olsam o meşhur yumurta kokusu beni yalnız bırakmaz:( yaptığın bu tarifte yumurta kokusu oldu mu bilgilendirirsen çok sevinirim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor, ellerine sağlık şekerim :)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)