28 Kasım 2010 Pazar

Tırtıl Kurabiye

    Bu kurabiyeyi ilk kez bir misafirlikte tatmıştım, o zamandan beri en sevdiğim kurabiyelerdendir. Tarifini bulduğumdan beri de sürekli yaparım, en çok da ben yerim =)


Fotoğrafı acele ile çektiğim için tam anlamı ile istediğim bir görüntü elde edemedim, kusura bakmayın =)
Tarifi Yemek Günlüğüm sitesinden aldım, gerçekten çok beğendim. Aynen buraya aktarıyorum:



Malzemeler:


•1 yumurta
•150gr. margarin veya tereyağı (yumuşamış)
• 2,5 su bardağı un
•1/2 su bardağı şeker
•yarım paket kabartma tozu
•1 limon kabuğu rendesi


Yapılışı:

1. Hamuru yoğuracağımız kaba yumuşamış margarini, yumurtayı, şekeri ekleyip karışımı, krem haline gelene dek yoğuralım.
2. Unu, kabartma tozunu ve limon kabuğu rendesini ekleyip özlü bir hamur yoğuralım.
3.Krema torbasına tırtıllı geniş ağızlı parçayı takalım.
4.Margarin ile yağlanmış fırın kabına 10cm. lik tırtıllar halinde hamuru sıkalım.
5. Kurabiyeleri, önceden ısıtılmış 180°C fırında üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirelim.
Fırından çıkarken yumuşak olan kurabiyeler daha sonra soğuyarak sertleşiyor.
  
Bu arada tırtıl kurabiye yapımında kullanılan krema torbası veya tırtıl yapma aparatı bende yoktu bu nedenle pet şişeden kendi yaptığım aleti kullandım =) Merak edenler olursa fotoğrafını koyup paylaşabilirim. Biraz komik görünüyor ama, sonuç ortada, zaten önemli olan işe yaraması değil mi =)

10 yorum :

  1. Bu tıytıyları pek severdim.Yan komşumuz yapardı.Hastasıydım=)Sonra anneciğim baktı olmuyor,teneke aparatını yaptırıp tarifini almıştı komşudan.heygidi günler=)))afiyet olsun canım;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, burada paylaştığım kurabiye tarifleri beni çok mutlu ediyor çünkü bir yerlerde birilerinin geçmiş mutlu bir anısını hatırlamasına neden oluyor ve bir yerde birileri gülümsüyor. Paylaşımların, emeklerin en güzel karşılığı, geri dönüşümü bu olsa gerek =)

    YanıtlaSil
  3. bence evde mutlaka kurabiye olmalı birkavanozun içinde. Yeri geldiğinde bir fincan kahveyle, bir bardak çayla veya kocaman bir bardak sütle çok iyigider. eline sağlık tırtıl kurabiyeleri ben de çok severimçocukluğumdan beri..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık arkadaşım
    bu kurabiye çok lezzetli oluyor senin pet şişeden yaptığın aparatı da merak ettim valla yaratıcılığına hayranım

    YanıtlaSil
  5. Çok severek yerim. Harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. evet evet bendede hep kurabiye olmali.. hastasiyim.. :)) tirtirllarin cok hos görünüyorlar.. eminim tadlarida nefissdir.. denemek lazim.. paylasimin icin tesekkürler canim.. ellerine saglik ..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Ben yaratıcı çözümünü görmek isterim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Mügepolat: kesinlikle, çok merak ederdim küçükken filimlerde gördüğüm kurabiye dolu kavanozları, ne lezzetli görünürlerdi gözüme =)

    Pastane'den: bulduğum ilk fırsatta fotoğrafını çekip buraya ekleyeceğim =)

    Çeşnici Handan: Teşekkür ederim.

    Hasret: Çok teşekkür ederim =)

    Sarkaç: Ben de paylaşmak istiyorum bu çözümü fkat biraz komik görünüyor, ama herşeye rağmen en kısa zamanda ekleyeceğim =)

    YanıtlaSil
  9. Ay inanmıyorum!Bu kurabiyelerden ben çocukken,rahmetli anneannemle yapardık...Hatta hamura bu tırtıklı şekli vermesi için bi makina vardı ,onun içine atardık hamuru,böyle tırtık tırtık çıkardı keserdik:)Kakaolu,sade karışık birlikte yapardık,çok güzel ağızda dağılan bi hali olurdu.Hey gidi yaa ... Senin de ellerine sağlık ;)Çok güzel şeyler yapmışsın valla,karnım acıktı zaten :D

    YanıtlaSil
  10. Junkhead: çok teşekkürler canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)