11 Kasım 2010 Perşembe

Yalancı Tavuk Göğsü

Bu leziz mi leziz tatlıyı, daha önce yazdığım Nişasta Kurabiyesini yapan aynı maharetli kişi sayesinde tatmıştım, yine aynı yıllardı, çocuktum. Unutamadığım bir lezetti yani. Sonunda ben de denedim, sonuç gayet de güzeldi =)


Malzemeler

*  1 su bardağı un
* 1 yemek kaşığı nişasta
* 1 paket vanilya
* 1/2 paket margarin veya 125 gram tereyağı
* 1 litre süt
* 1,5su bardağı şeker

Yapılışı

Tatlının hazırlanacağı tencerede margarin eritilir, ardından un koyulup yağda kavrulur. Biraz kavrulduktan sonra nişasta da ilave edilir. Sonrasında süt yavaş yavaş eklenerek karıştırılır. Süt ile kavrulan un-nişasta karışımının birbiri ile özleşmesi biraz zaman alabilir, sabır =) Sütün tamamı ilave edildikten sonra şeker de eklenir karıştırarak pişirilmeye devam edilir. Karışım koyulaşmaya başladığında vanilya koyulur. Muhallebi kıvamını alınca ocak kapatılır. Arada bir karıştırılarak soğutulur. Ben yuvarlak bir borcam kullandım, dilediğiniz borcama döküp üzerini hindistancevizi , şekerleme veya tarçınla süsleyip dolapta soğuyup iyice katılaşana dek bekletilir. Ardından servis yapılıp afiyetle yenir =)


6 yorum :

  1. Güzel hafif bir tatlı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. elleine sağlık mekilacığım. görüntü süper..

    YanıtlaSil
  3. Bu tür sütlü tatlılara bayılırım.ellerinize sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim güzeller =)

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş eline sağlık :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)