21 Aralık 2010 Salı

Barbunya

  Aşırı derecede barbunya seven biri olarak, uzun süre aradığım lezzette ve güzellikte bir barbunya yemeği yiyememenin üzüntüsü ile internette dolaşırken bir tarif buldum. Daha önce de denemiştim bir çok barbunya tarifi ancak bu tarifi uyguladığımda sonuç tam da istediğim gibiydi. Uzun zaman önce olduğu için, araştırmama rağmen tarifi aldığım siteyi bulamadım, görsel öğelerden de aradım ki belki görünce hatırlarım, ama ne yazık ki sonuç olumsuzdu. Bu nedenle tarifin kaynağını sizlerle paylaşamayacağım =(


Malzemeler

500 gr barbunya
2 adet domates
1 adet büyük boy soğan
2 adet havuç
1 adet yeşil biber
1 adet büyük boy patates
1 yemek kaşığı biber salçası
4-5 diş sarımsak
1/2 çay bardağı sıvıyağ
tuz
su


Yapılışı

Benim kullandığım; tazeyken alıp, taneleri çıkarıldıktan sonra buzluğa koyulan barbunyalardandı. Barbunyaları bir tencereye alıp üzerini geçecek kadar su ilave edilerek barbunyalar yumuşayana dek haşlanır. Bu haşlama sırasında suyu siyah bir hal alır, barbunyalar yumuşadıktan sonra suyu dökülerek süzülür.
Soğan ve yeşil biber yemeklik doğranır. Kabukları soyulan havuçlar halka halka, patates ise küçük küpler halinde doğranır. Domatesler bir kaba rendelenir.
Tencereye yağ ilave edilip sarımsak,soğan, havuç ve biber kavrulur. Soğanlar pembeleşip havuçlar şeffaf bir görüntü aldıktan sonra saçla koyulur ve iyice karıştırılır. Ardından domates rendesi de eklenip karıştırıldıktan sonra patatesler ilave edilir. 1 su bardağı su da koyulduktan sonra ara ara suyuna bakılarak patatesler ve havuçlar yumuşayıncaya dek pişirilir. Sonrasında daha önce pişirdiğimiz ve süzdüğümüz barbunyalar da tencereye koyulur. İyice karıştırılır ve su ilave edilir. Arzuya göre tuz koyulur. Su miktarı için kesin bir ölçü veremeyeceğim çünkü kimileri çok sulu kimileri az sulu ve koyu kıvamlı seviyor bu yemeği. Ben koyu kıvamlı tercih ettiğim için su eklemeyi ara ara yapıyorum. Babunyaları ekledikten sonra yemek dibini tutmayacak şekilde su ilave edip kaynatıyorum,gerekli görmem durumunda ise yine su ilave ediyorum, burası sizin isteğinize kalmış. Zaten önceden pişen barbunya ve diğer malzemeler iyice özleşiyor sonuç olarak lokum gibi tombiş barbunyalar, yumuşacık havuçlar ve patatesler =)
Yemeğin pişmiş halini düşünmek bile yetiyor hmmm nefis =)

9 yorum :

  1. Barbunyaya bayılırım nefis olmuş ,üzerine biraz da maydonoz çok güzel gider,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ben çok severim barbunyayı :)
    Her türlüsüne varım :)
    Salatasını denedin mi bilmiyorum ama, harika oluyor,haşlayıp,maydonoz soğan vs. :)
    Afiyet şifa olsun ,ben de yapmalıyım rn kısa zamanda :)
    mutlu akşamlar..

    YanıtlaSil
  3. ben de bayılırım barbunyaya:)ellerine sağlık..bak canım çekti

    YanıtlaSil
  4. aşırı severim ! ama bunu yeyince on kaplan gücünde oluyor insan :) sevdiklerini yanından uzaklaştırmalı :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de seviyorum da yemek yapmaktan çok acizim.. nolcak bu halim.. ancak bebelere lapa kıvamında yemekler çıkıyor benden..

    YanıtlaSil
  6. Bende çok severim.Bu tarife ilave olarak iki diş sarımsağı soğanla beraber kavuruyorum nefis bir aroma veriyor.
    ellerine sağlık ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. eveet bende çok severim:) iyi yapılmış tavını almış barbunyaya asla hayır demem..
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. görüntü çok güzel.. bir kaşık alıyorum barbunyandan ve seni ödülünü almak üzere bloguma davet ediyorum...

    YanıtlaSil
  9. Barbunya zeytinyağlıların başta gelenidir benim için,ellerinize sağlık,çok güzel olmuş.
    Benim tarif de hemn hemen aynı yanlızca biber koymuyorum :)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)