15 Aralık 2010 Çarşamba

Ispanak Başı

    Bizim buralarda kullanılan ıspanakların sapları ve baş kısımları atılmaz ondan da güzel bir yemek yapılır. Böyle soğuk kış günlerinde ise limon sıkıp yemesi harika olur. Bu yemek ablamın en sevdiği yemeklerden biridir, geçen gün bir sürpriz yaptım ve ilk defa pişirmeme rağmen kendisinden tam not almayı başardım =)



Malzemeler:

2 adet domates ( rendelenmiş)
2 adet soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 su bardağı yeşil mercimek
3/4 su bardağı haşlanmış nohut
eldeki miktara göre ıspanak başı ve sapları
arzuya göre baharatlar
tuz
2,5 su bardağı su

Yapılışı:

Mercimekleri üstünü geçecek kadar suda haşlayalım daha sonra soğanlarımızı yemeklik doğrayıp  sıvıyağda pembeleşinceye kadar pişirelim.
Salçasını ilave edip bir iki kez karıştıralım.
Üstüne domates rendesi, tuz ve baharatları ekleyip yine karıştıralım.
En son ıspanak başı, mercimekler ve nohutlarını ekleyip suyunu ilave ettikten sonra özleşinceye kadar pişirelim.

Kaynak

5 yorum :

  1. Çok sağlıklı güzel bir yemek olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  3. MMmm,vallahi nefis! Şifa olsun sizlere..
    Nohut ve mercimekli hiç denememiştim,en sevdiğim malzemeler bir araya gelmiş,ellerine sağlık:)
    Sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. aaaa ben bu yemeği annem uydurdu zannediyodum cidden:D baskaları da biliyomuş... bnde çok severim bu yemeği gerçekten. elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. nur-ç Kızım Adanada öğrenmiş yaptı gerçekten güzel

    tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)