19 Aralık 2010 Pazar

Kahvaltılık ve Anne Salatası

   Geçen gün kahvaltı masasında  farklı bir şeyler olsun, sofraya renk gelsin düşüncesiyle yine birşeyler hazırladım. Bu düşüncemin nedeni; sanırım, güne güzel ve farklı bir şekilde başlamanın onu daha güzel kılacağına inanmam. Çok özenli ve harika bir şey değil belki yaptığım ama, bizimkiler kahvaltı masanına geldiklerinde "Ooo yine sürpriz yapmış,neler de pişirmiş Mekila." diyerek gülümsemeleri sevinmeleri yeterli oluyor =)
   Blog dünyası ile ilgilenmeye başladığım ilk zamanlarda bu durum annem dışında evde pek kimsenin dikkatini çekmiyordu , özellikle babam böyle konulardan epey uzaktır. Ancak geçen gün " Bu yaptığının da fotoğrafını çekecek misin, şurasını şöyle yap daha güzel görünür fotoğrafta." dedi =) Çok şaşırdım çok da mutlu oldum, artık herkes alışmıştı elimde fotoğraf makinası ile dolaşmama...


    Maya ile yapılan bişi ya da diğer adı ile pişi' yi çok severim sabah akşam ne zaman olursa olsun yiyebilirim. Geçen gün ise kavlatıya pişi yapmak istedim ancak baktığımda mayanın bitmiş olduğunu gördüm. Tabi önce bu sevdiğim lezzeti yiyeceğim diye sevinçle işe koyulmuşken mayanın bittiğini görmek bende büyük bir şok yaratıp " Aaaa pufff =( " dedirtse de kabartma tozunu görünce acaba başka ne yapabilirim dedim ve bir kaç dakika düşünüp kafamdan birşeyler uydurdum =) Tamamen doğaçlama ve göz kararı olduğu için tarifi vermek istesem de kesin ölçüler ile söyleyemeyeceğim.Ama elimden geldiği kadarıyla kafanızda net bir tarif oluşturmaya çalışacağım =)
Doğaçlama olmasından dolayı acaba beğenilir mi şeklindeki endişem; bizim evin gurmesi olan ablam tarafından "Aaa nasıl yaptın bunu? Tarifi nerden? Süper olmuş." demesi ile yerini, yüzümde kocaman bir gülümsemeye bıraktı.


Malzemeler:
1,5 su bardağı kadar beyaz un
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı süt
ve hamurun merdane yardımı ile açılmasını sağlayacak kadar mısır unu
kızarmak için sıvıyağ

Yapılışı:

Öncelikle beyaz unu eleyerek hamuru yoğuracağımız kaba koyuyoruz ardından kabartma tozunu ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz. Sonrasında süt, sıvıyağ, yumurta ve tuzu da ekleyip yoğuruyoruz. En son kısımda ise hamurun durumuna göre mısır unu ekleyerek, hamur kendisini toparlayana dek yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz hamurdan parçalar koparıp 0,5 cm kalınlığında açıyor ve açtığımız hamurdan bir su bardağı yardımı ile yuvarlak parçalar kesiyoruz.
Kızgın yağda fotoğraflardaki gibi kızarana dek pişiriyoruz. Kızarırken kabarıp şişen ve orta kısımlarından çatlayanlar oluyor. Onlar da ayrı güzel görünüyor canım =) Hepsi bu kadar. Bu şekilde kahvaltınıza farklı bir renk katabilirsiniz.
    Gelelim anne salatasına =) Daha önce de söylediğim gibi artık ev sakinleri pek bir alıştı benim blog dünyama ve onun için çektiğim fotoğraflara. Geçen gün ise annem birden elinde bir tabak ile yanıma geldi ve "Salatamın fotoğrafını çekecek misin?" dedi. Pırasa ile bir salata yapmış ve onu da fotoğrafını çekmem için süslemişti. O günden beri de "Nerede salatam bloga koymadın mı henüz?" diyordu, işte annecim salatan, seni çok seviyorum =)


Yediğimde anladığım ve gördüğüm kadarı ile kullandığı malzemeler; pırasa, havuç, limon, pul biber, tuz, zeytinyağı. Bu arada söylemeden edemeyeceğim pırasa salatalarda müthiş oluyor. Daha önce denemeyenler varsa mutlaka denesin. Normal bir marul salatasında çok güzel bir lezzet oluşturabiliyor, dilerseniz de sadece pırsa ile bu şekilde bir salata yapabilirsiniz.

19 yorum :

  1. Her ikisi de süper,ikinizinde eline sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok sevimli, gözlerimi dolduran bir yazı olmuş Mekila'cım:)Annenin, babanın blog yaklaşımlarına bayıldım!
    Anneciğimden uzak olduğumdan, böyle anne yazıları beni duygulandırıyor birden:)
    Anneciğinin elinde salatayla gelip "salatamın fotoğrafını çekecek misin?" demesi,senin fotoğrafı koyup, anneciğine seslenmen inanılmaz sevimli bir şey bence:))

    Neyse bu kadar duygusallıktan sonra bir şey sorayım:) Pırasa salatasında gözüm kaldı:D Pırasaları haşlıyor muyuz peki;)

    YanıtlaSil
  3. SvGLove: Öncelikle teşekkür ederim cnanım. Pırasalı salata yapacağın zaman çiğ olarak kullanıyorsun. Yani diğer sebzeler gibi salata yaparken pırasaları da iyice yıkadıktan sonra direk doğrayıp salataya ekliyorsun. Haşlanmıyor, sevgiler =)

    anneanneninemekleri: Çok teşekkür ederiz =)

    YanıtlaSil
  4. PIRASANIN YEMEĞİNİ VE BÖREĞİNİ ÇOK SEVERİM.AMA SALATASI İLK DEFA DUYUYORUM.ŞİMDİ PIRASA SEVER OLARAK DENEMEK KALDI.ELİNİZE SAĞLIK.BEN PİŞİYİDE ÇOK SEVERİM.HAMURUNU FIRINDAN ALIYORUM:))

    YanıtlaSil
  5. selam Mekila
    salatada pırasa değişik bir fikir bizim ev halkına göre bir lezzet olmaz aslında ama ben her şekilde hatta çiğ bile yiyebilirim pırasayı o nedenle güzel bir salata olmuştur eminim anneciğinin ellerine sağlık size de afiyet olsun canım
    senin hamur kızartman da harika görünüyor her zaman tarife sadık kalınan tariflerden doğaçlama çıkanlar daha lezzetli oluyor değilmi?:)))
    sağlıcakla kal

    YanıtlaSil
  6. ÖZLEMCE: Bu fotoğraftaki pırasa salatası, ilk defa deneyecekler için biraz ağır olabilir. Sonuçta sırf pırasa ağırlıklı.Tabi pırasa sevenler için durum farklı çok beğenebilirler. Ancak tereddütte olanlar ve ilk defa pırasayı salatada deneyecekler için önerim; marul, domates,salatalıktan oluşan bir salataya pırasaları dahil etmek. Bu şekilde pırasanın çiğ haline yani salatadaki tadına alışabilirler.

    YanıtlaSil
  7. Papatya: Evet kesinlikle doğaçlama olanlar, sabit tariflerden daha lezzetli oluyor =) Annem adına da teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Mekila sizin evdeymişim gibi hisettirdi bana yazın. Hem kalemine hem elleine sağlık. Annene de sevgiler. Çocuklarının pişirdikleri de onların eseridir aslında.

    YanıtlaSil
  9. Anneciğininde seninde ellerine sağlık canım.:)O pişiye bende bayılıyorum olsada yesek,bende resimine bekıp avcumu yalıyım bari:)

    YanıtlaSil
  10. =) Buradaki pişi(bişi) değil, bunlar benden uydurma işi =) İsim bulamadım, ne olsa acaba adı?

    YanıtlaSil
  11. nissamu: Teşekkür ederim canım, evet olsa da yesek =)

    YanıtlaSil
  12. o pişi' denen bişi çok ilgimi çekti.. ama ah kilolar vah kilolar beni hepten deli etti.. ben salataya çevireyim dikkatimi iyisi mi:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım,ne güzel şey süprizlerle sevdiklerini mutlu etmen..:)
    Salata da nefis olmuş,afiyet,şifa olsun inşallah..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. oo iki güzel lezzet birarada
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  15. ellerine saglik canim her ikiside cok lezzetli görünüyor.. afiyet, sifa olsun InsAllah..sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık.. tabaktan bir tane de ben alıyorum ..iznin olursa...

    YanıtlaSil
  17. Emine Öztürk: Tabi ki alabilirsin canım =)

    Hasret: Çok teşekkür ederim =)

    Pastane'den: Teşekkür ederiz, sevgiler =)

    Zeliha Umutsepeti: Evet kesinlikle süper bir şey sürprizler yapıp sevdiklerimizi mutlu etmek =) Teşekkür ederim.

    Deli Anne: Evet şu kilolar olmasa neler yenir neler =)

    YanıtlaSil
  18. Ama sen bu işi biliyorsun! :) Damak çatlatan lezzetler sunuyori,bizi acıktırıyorsun Mekila.
    Pişi nefis görünüyor bir kere.Mısır unu olduğunu tahmin ettim muhteviyatında,renginden dolayı.MaşaAllah..
    Salataya gelince;anneciğinin ellerine sağlık,gönülden selamlar olsun.Baharat aşığı olarak pul biberli bol ekşili salatalara bayılırım!
    Fotoğraf makinesi ile yapışık olma durumu bende de var:)
    Unutmadan,Canon Eos 400 D kullanıyorum,Dslr + Sigma makro lens,ara ara onunla çekim yapıyorum.Umarım yardımcı olur.Senin kullandığın da güzel ama.Herşey gönlünce olsun.
    Kalbi sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  19. Pepela: Canım çok teşekkür ederim, benim fotoğraf makinem bildiğimiz küçük makinelerden =) Ama çok kahrımı çekti emektar dostum sağolsun =) Teşekkür ederim, sevgiler

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)