23 Aralık 2010 Perşembe

Profiterol


Bu tabak anneciğimin çeyizinden, tam 40 yıllıkmış, kırmadan fotoğraflamayı başardım =) Maşallah...

İlk profiterol denemem ile karşınızdayım efendim =) Bayıldığım, en sevdiğim, en leziz tatlı, enfes lezzet, harika ötesi... Tamam tamam abartıyorum, ama gerçekten çok severim =) Genelde evimizde profiterolu annem yapardı. Bir arkadaşından aldığı tarif kağıdını köşe bucak saklar, bu konuda evdekilerin övgülerini yalnız kendisine saklamak isterdi. Ama ben o formüle ulaştım ve bugün annemden gizli kendisine de güzel bir süpriz yaptım =)
Annem saklıyordu ancak ben şimdi blog aracılığıyla tüm dünya ile paylaşıyor olacağım.Anneciğim üzgünüm tarifini senden gizli yaptım ama çok özlemiştim profiterol yemeyi =) Tarif annemin arkadaşı Birsen teyze'den. Yapım aşamalarını adım adım fotoğraflamaya çalıştım umarım açıklayıcı olmuştur. Çok zor sanıyordum ancak gerçekten hiç zor değil çekinmeden yapabilirsiniz, başarabilirsiniz =)

--- Malzemeler ---
Hamur İçin:
125 gram margarin
1 su bardağı su
3 yumurta
bir tutam tuz
bir tutam şeker
1 su bardağı un



İç Kreması İçin:

3 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya ( ben 2 kullandım çok severim)
1/4 margarin



Üzeri İçin:

1,5 su bardağı şeker
1 paket (25gr) kakao
1 paket vanilya
3 tatlı kaşığı nişasta (mümkünse mısır nişastası)
1,5 su bardağı süt
1 su bardagı su
Sos tarifi bu ancak ben hazır sos kullandım. Ev yapımı tercihiniz ise bu tarifi uygulayabilirsiniz.


Yapılışı:

         
 Öncelikle bir tencereye suyu koyup kaynatıyoruz. Daha sonra kaynayan suya margarini atıp erimesini sağlıyoruz. İçerisine bir tutam tuz ve şekerimizi ekliyoruz.
Ocağın altı kısılıp hamur için söylenen un elenerek tencereye eklenir, ve topaklandırmadan çabucak karıştırılır. Bu kısımda bir başkasından yardım gerekebiliyor =)


Hamurun bu şekilde tencereden ayrılıp toparlanması gerekiyor. Bu görüntüyü elde ettikten sonra ocak kapatılır ve hamur bir başka kaba alınır. Bu kabın daha sonra hamura yumurtaları ekleyip çırpacağımız için derince olması iyi olur. Hamurun bu kap içerisinde arada bir kaşık ile karıştırılarak ılıması sağlanır.


Hamurun ılıması için beklerken profiterolün iç kreması hazırlanır ki hamurlar fırında pişerken krema soğumuş olsun.



İç krema için gerekli süt bir tencereye koyulur, şeker ilave edilir ve un da topaklanmayacak bir şekilde çırpılarak süte yedirilir. Geriye kalan malzemelerden vanilya ve margarin hariç hepsi eklenip göz göz kaynayana dek karıştırarak pişirilir. Ocağın altı kapatıldıktan sonra vanilyave yağ  ilave edilir ve arada bir karıştırarak soğuması sağlanır.

Hamur yapımına tekrar dönüyoruz ve ılıyan hamura yumurtaları birer birer, tek tek kırıp ekliyoruz. Burası önemli olduğu için iyice belirtmek istedim. 1. yumurtayı kırdıktan sonra mikser ile çırpıp iyice yediriyoruz diğer yumurtalar için de aynı işlemi uyguluyoruz.


 Sonuç olarak aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi kıvamda bir hamur elde etmeniz lazım, ne çok akışkan ne çok sert, ele yapışır bir hamur.

Bu tam çırpılmamış hali =) Biraz daha çırpmalı =D

Hamuru 10 dk buzdolabında dinlendirdikten sonra dilerseniz bir çay kaşığı ile dilerseniz krema torbası ile veya elinizi sıvı yağa hafif batırıp cevizden küçük parçalar alarak minik toplar şeklinde yapıp yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye veya yağlanmış tepsiye dizilir. Ben daha pratik olacağını düşündüğüm için krema sıkma aparatı kullanmayı tercih ettim. Hamurları tepsiye dizerken kabarıp büyüyecekleri ihtimalini de göz önüne alıp yeterli mesafeyi bırakmayı ihmal etmeyin.

Ayrıca da güzel bir şekilde olacaklarını ve hoş görüneceklerini düşünmüştüm ancak pişince doğal haline dönüyor bu profiterol hamurları =)


Önceden 180'C ye ısıtılmış fırında 20- 25 dakika hafif pembeleşene dek pişiriyoruz. Bu süre içerisinde kesinlikle fırını açmıyoruz.

Kuzucukların pişmiş halleri =)

Hamurlar bu hali alacak şekilde piştikten sonra FIRINI KAPATARAK içerisinde10 dakika dinlendiriyoruz.

Fırından çıkardığımız dinlenmiş hamurları dilerseniz bir bıçak yardımı ile kesip arasına kremadan bir çay kaşığı yardımı ile arzu ettiğiniz kadar doldurabilirsiniz. Dilerseniz de benim yaptığım gibi krema sıkma aparatının ince ucu ile hamuru delip kremayı içerisine sıkabilirsiniz. Hamurlar pişince iç kısımları boş olduğu için zorluk olmuyor.




Son olarak üzerine çikolata sosunu gezdiriyor ve hemen tadına bakıyoruz, afiyet olsun =)

9 yorum :

  1. Ama ama ama!
    Ben profiterolu çook seveerim ve inanılmaz canım çekti.
    Ellerine / gönlüne sağlık.Adım adım fotoğraflaman çok iyi olmuş.İlk denemeye göre de 'harika' göründüklerini söyleyebilirim.Hatta sürekli yapıyormuşsun gibi:) MaşaAllah.Püf noktalarına uyduktan sonra,çok zor değil.
    Ayrıca tabak hakikaten çok zarif.Bayılırım nostaljik objelere..

    YanıtlaSil
  2. Öf ya, ne kadar kötü kalplisin. Yapan var, yapamayan var. Kendi yapamadığı için, bulduğu zaman arsızca tekrar tekrar isteyen var:((

    YanıtlaSil
  3. Cafe Pepela: Teşekkür ederim, evet adım adım fotoğrafladım ki yapmayı düşünen kişilere aydınlatıcı olsun. Gerçekten ilk defa yaptım =)

    Neduk: Ben kötü bir şey yapmak istememiştim ama =( Elimde olsaydı da buradan ekrandan sizlere de sunabilseydim =(

    YanıtlaSil
  4. AFİYET,BAL OLSUN ELLERİNE SAĞLIK.TABAK BENİ DE GENÇLİĞİME ÇEYİZİME GÖTÜRÜVERDİ.

    YanıtlaSil
  5. Ben de bayılırım fotoğraflarda güzel olmuş ellerinize sağlık.Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Çook severim bende...Evliliğimin ilk yıllarında yapmıştım ve çok uğraşıp zorlandığımı hatırlıyorum.Şimdi daha tecrübeli sayılırız.Kolay olacağını sanıyorum.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. offf yavrum sen naaptın ya, bunlar nasıl görseller elimi uzatıp almaya çalışıyorum ne kadar harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. orgucuoyuncakcınine : Teşekkür ederim, annemin kıymetli tabakları çok seviyor o da aynı şeyi söylüyor gençliğini anımsatıyormuş =)

    İkiz Annesi : Teşekkür ederim canım =)

    Limon çiçekleri : Ben, annem pişirirken gözlemlerdim karışık ve zor görünürdü ama pek zorlanmadım, kolaymış yapmayı düşünenler çekinmeden işe koyulabilir bence =)

    touch the sky : İmkan olsaydı buradan herkese ikram etmek isterdim, teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  9. ımmmm ım çok lezzetli görünüyor. ellerine sağlık(:

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)