26 Aralık 2010 Pazar

Roka Salatası

   Bilindiği gibi, balık yanına yakıştırılan en güzel lezzetlerden biridir roka. Ve bence roka ile yapılabilecek en güzel, kolay ve pratik salata budur =) Dileyenler balık tarifime de şuradan ulaşabilir.


    Aslında görüldüğü gibi içinde pek bir malzeme yok, fakat sarımsak en sevdiğim lezzetlerdendir ve bu salatada bulunduğu için , salataya hayran olma nedenim bir kat daha artıyor =)

Malzemeler:

Arzuya göre istenilen miktarda roka
pul biber
tuz
zeytinyağı
4 - 5 diş sarımsak [ çok sevenler daha fazla kullanabilir =) ]
limon

Yapılışı:

Rokalar iyice yıkandıktan sonra suyu süzülür, salata için uygun gördüğünüz büyüklükte doğranır, kabukları soyulan sarımsaklar dövüldükten sonra rokaya ilave edilir. Arzuya göre pul biber, limon suyu ve tuz ilave edilir, zeytinyağı da eklenerek iyice karıştırılır. Sonrasında afiyetle yenir =)

11 yorum :

  1. ellerine saglik canim..sicacik sevgilerimle..mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
  2. Çok severim rokayı hatta tüm yeşillikleri Ege li olmaktan herhalde:)
    Salata güzel görünüyor ellerine sağlık afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  3. Rokayı bağımısız olarak hiç düşünmemeiştim salatada, bu yiyi bir fikir, hele sarımsaklı olması daha bir lezzet katıcaktır, ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sarımsaklı hiç denememiştim.
    Eminim lezzetine lezzet katmıştır.
    ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım rokaya...ımhhh
    İştahımı açtınız.Hemen mutfağa girmeliyim.

    YanıtlaSil
  6. Kolaylığına bakma,tadı lezzeti tartışılmazdır.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. sarmısak çook severim..roka da ...eee ama hani balıklar :))

    YanıtlaSil
  8. Çpk teşekkür ederim hanımlar =)

    Öznur - ata : Canım balık tarifimde var, dilersen şu linkten bakabilirsin =)

    http://mekilaningezegeni.blogspot.com/2010/09/frnda-cipura.html

    YanıtlaSil
  9. baktım baktım...))süperlermiş:))

    YanıtlaSil
  10. Roka salatasını görünce hemen koşup geldim :)
    Sanki yiyebilirmişim gibi :)
    Çok ama çok seviyorum,sadece roka ve taze ekmek benim için nefis bir menüdür :)
    Ama salatanın,limonu,yağı ve sarımsağı olmalı :)
    Ellerine sağlık canım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. balık yanında şahane olur:)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)