29 Aralık 2010 Çarşamba

Susamlı Simit Kurabiye

   Ev ahalisi tarafından en sevilen, pastaneden alındığı zaman en çabuk biten kurabiyelerdendir susamlı simit kurabiyeler. Ben pek sevemezdim çünkü taze olmadıklarını anlıyordum ve bu durum hiç hoşuma gitmiyordu.
Görüntüsü itibari ile; ağıza atıldığında dağılacak, kokusu damağımıza yayılacakmış gibi bir düşünce oluşturuyordu, her yanının susam kaplı olması ise cabasıydı. Ancak yediğim anda hayal kırıklığı yaratıyordu.
   Bugün, babamın "- Tuzlu bir şeyler yapmıyorsun, hep tatlı şekerli şeyler yapıyorsun." diye dert yanması sonucunda arayışa koyuldum. Bir çok tarif okudum, yorumları da tabi ki. Bilirsiniz bu gibi durumlarda tarifi uygulayan kişilerin görüşleri, tarif hakkındaki soru işaretlerini yok etmede birebirdir.
Ve sonuç olarak, Annemin İkramları adlı blogdan bulduğum tarifi yapmaya karar verdim. Sonuç mu?
Ha- ri -ka!  =)  Dışı kızarmış çıtır susamlarla kaplı, elde değil ağızda dağılan, yumurta veya sirke kokusu olmayan, çay yanına süper yakışan, e daha ne olsun dedirten bir kurabiye.


Malzemeler:

1/2 çay bardağı sıvı yağ
150 gr margarin, yumuşamış (tarifte 1 paket diyor)
2 yemek kaşığı sirke (elma sirkesi)
4 yemek kaşığı soğuk su
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta ( sarısı içine, beyazı dışına)
aldığı kadar un
 1 çay kaşığı mahlep (ben kullanmadım)


Yapılışı:

   Hamuru yoğuracağımız derince bir kaba; sirke, su, yumurta sarısı, sıvı yağ, margarin, tuz ve şeker koyularak bir çatal veya tel çırpıcı yardımı ile iyice karıştırılır. Karışım olduktan sonra un kaşık kaşık eklenir. Unu eklerken elemeyi unutmayın. Kabartma tozu da aynı şekilde ilave edip; ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edilir.
  Hamurun tam olarak olup olmadığını anlamak için, hamurdan ceviz boyutunda bir parça alıp avcunuzda yuvarlamaya calışın, ele yapışmayıp, düzgün ve pürüzsüz bir hamur topu [nur topu der gibi oldu =) ] elde etmeniz gerekiyor. Bu arada hamur içerisinde bulunan sirke sizi endişelendirmesin, henüz pişmemişken hissedilen sirke kokusu, piştikten sonra kayboluyor.
   Hamuru yoğurduktan sonra ceviz büyüklüğünde yaptığımız hamur toplarının =) orta kısmını serçe parmağımızla delip fotoğraftaki gibi bir görüntü elde etmeye çalışıyoruz. Ardından önce yumurta akına batırıp sonrasında susam dolu tabağımızda iyice susama buluyoruz. Önceden 175'C ye ısıtılmış fırında kızarana dek pişiriyoruz. Susamlar ilk başta beyaz oldukları için kısa bir süre sonra pembeleşiyorlar, sakın aldanmayın =) Fotoğrafta göründüğü gibi kızarmış olması gerekiyor. Kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra ılımasını bekleyin , tabi benim babam gibi evinizde sabırsız kimseler yoksa =)


Sonuç olarak; sabreden derviş muradına erermiş diyerek, taze demlenmiş mis gibi bir bardak çayı da kurabiyelerimizin yanına alıp afiyetle yiyoruz =)

16 yorum :

  1. Of çok güzel!
    Bu tür tarifleri mahlep bulamadığım için yapamıyordum,yapabilirmişim,çok sevindim:D
    Bunu da kesinlikle deneyeceğim:D
    Annenin harika pırasa salatasının da müdavimi olduk biliyor musun? Hatta bugün yazısını bile yazdım:)

    YanıtlaSil
  2. SvGLove: Canım inan ki çok mutlu oldum , annemi görmen gerek öyle mutlu oldu ki, yazını okuttum kendisine =) Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Mekila'cım,kendimden de yazdım sana, buraya da yazayım; canım biz bayıldık bu lezzete:)Anneciğin telif hakkını alsın bence bu salatanın:)
    Herkese tavsiye ettik biz. Bol biberli,ekşili harika bi salata bu:) Bak yine çekti canım,3-5 gün arayla sürekli yiyeceğiz herhalde:))

    YanıtlaSil
  4. Mahlep çok yakışıyor bu tür tuzlulara,ellerine sağlık çok nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Mekilacım ben de Sevgi'den yönlenerek buldum seni:) Pırasa salatanı öyle övmüş ki en yakın zamanda ben de deneyeceğim sanırım:) Bu arada simitler de hazır gibi profesyonel görünüyor, ellerinize sağlık:) Ben de beklerim bloguma:)

    Görüşmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
  6. Sound of the Rain : Hoşgeldin canım, evet pırasa salatası bir süreden sonra bağımlılık yaratıyor sanki, insan sevince sürekli yemek istiyor, ben de çok seviyorum. Kurabiyeler için yaptığın yoruma da teşekkür ederim =)
    Blogunu ziyaret ettim çok cici, tabi takipçin de oldum =)

    Limon Çiçekleri : Canım benim çok teşekkür ederim, mahlep konusunu bilmiyorum daha önce yemedim tadı nasıldır acaba =)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık ,mahleplide çok lezzetli oluyor tecrübeyle sabit:)

    YanıtlaSil
  8. çoook güzel görünüyorlar... ellerine sağlık.. "küncü"lü lezzetleri ben de çok severim tercih yaparken önceliğimi alırlar...

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık Mekilacım
    bende buna benzer bi tarif var ama simit şeklinde yapmak aklıma gelmemişti,deneyeceğim

    YanıtlaSil
  10. Benim de en sevdiğim tuzlulardan bu simitler, eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Uff acıkmıştım da şimdi nasıl canım çektii :) Ellerine sağlık tatlım harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. Nisamu : Hmm mahlep bulduğum zaman bir de öyle deneyeyim bakalım, lezzeti nasıl =) Teşekkürler

    Emine Öztürk : Teşekkür ederim canım, evet kesinlikle küncülü ayrı bir lezzette olur =)

    Pastane'den : Çok lezzetli bir tarif bu şekli de çok yakışıyor bence, çok teşekkür ederim =)

    Sarkaç : Çok teşekkür ederim canım, keşke ikram edebilme şansım olsaydı

    Yeşim : Çok teşekkür ederim canım, açken bu tarz yiyeceklere yaklaşmak bol bol cici yağlar yapıyor biz hanımlara, aman dikkat =)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Mekila hanim,
    Ben de sizin gibi uzuuunca bir süredir arayıştayim ,tarifiniz umarim en az sizi memnun ettiği kadar benide memnun edecek bir tariftir. En kısa zamanda deneyip sonucu sizinle paylaşacağım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonucunu merakla bekliyorum melikeciğim, kolay gelsin umarım memnun kalırsın.

      Sil
  14. mekila hanım
    ben tuzlu kurabiyeyi denedim tadı çok güzel oldu ama dağıldılar ve ağzıma götürmeden dağılıyor neden böyle olduğunu çok merak ediyorum acil olarak cevap yazarsanız çünkü hemen bir daha yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vesile hanım
      geç dönüş yaptığım için kusura bakmayın. İçerisine eklediğimiz sirke miktarı çok fazla olursa, kurabiye gereğinden fazla narin hale gelir. Ayrıca pişme süresi de bunda etkili olabilir fazla pişirdiyseniz kuruduğu için de bu şekilde olmuş olabilir. Kurumasında etkili olabilecek bir diğer nedense fırınınızı fanlı turbo fanlı vs şekilde pişirimde kullanmaktır. İçerisine eklediğiniz un miktarı da "bu yeterli gelmez mi acaba biraz daha mı eklesem" diyip çok katı bir hamur elde ederseniz de aynı şekilde kötü sonuç çıkar ortaya. Ve fırını açıp baktığınızda kurabıyelere dokundunuz dıyelım halen yumusak bıraz daha pişsin diye bekletmeyin. kurabıye dışarı çıkıp dinlendiğinde de kendisini toplar. Susam kaplı olduğu için piştiğini en iyi şu şekilde anlarsınız kokuyu fırın dışından duyumsarsınız ve kurabıyenın altını cevırıp baktığınızda susamlar kızarmıştır, tabi yanmamasına da özen gösterin :) dilerim bir dahaki denemenizde olumlu sonuç elde edersiniz. sevgiler.

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)