3 Aralık 2010 Cuma

Süslü Topkekler - 3

    Çarşamba gününden bu yana yeni bir şeyler yazamadım bloga, fırsat bulamadım. Bugün misafirlerin gelmesi bahanesiyle kendimi mutfakta buldum, zaten pasta yapmak bende karakter özelliği gibi bir hal. Birden içimden pasta yapmak geliyor; ya tarif arıyorum ya kafamdan bir şeyler uyduruyorum, ya da okuduğum tarife kendimden birşeyler ekleyip değişiklik yapıyorum.

    Bu defa ise klasik bir tarif denemekti amacım, havuçlu, tarçınlı, cevizli kek. Ufff çok uzun bir isim oluyor bence bu kekin kısaltma bir ismi olmalı. Hmmm düşünelim bakalım... Buldum! HAvuçlu Tarçınlı CEvizli kek yani HATCE kek. Hahahaaaa tamamdır bundan sonra ben böyle diyeceğim =)
    Gelelim kekimizin daha doğrusu keklerimizin oluşum basamaklarına: Klasik sade kek tarifime havuç tarçın ceviz ekleyip normal bir kek kalıbında pişirmeyi planlıyordum, misafir gelecekti çabuk olmam gerekiyordu.

    Ama yine dayanamadım ve çok sevdiğim minik kek kalıplarından vazgeçemedim. Aslında bu şekilde küçük kekler şeklinde yapmak daha mantıklı geliyor bana; tek kişilik, 3-4 lokmalık minik kekler. Koca keki dilimlere ayırdığınızda kesilen kısımdan kuruma tehlikesi de olabiliyor, hem bu şekillleri ile daha sevimliler =)

Malzemeler:

* 2 yumurta
* 1 su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 1 su bardağı ceviz içi
* 2 tatlı kaşığı dolusu tarçın
* 2 adet büyük boy veya 4 adet küçük boy havuç
* 3/4 su bardağı sıvıyağ
* 3/4 su bardağı süt
* 2 su bardağı un
* 1 paket kremşanti
* 1 su bardağı süt (kremşanti için)

Yapılışı:

    Öncelikle yıkayıp kabuklarını soyduğumuz havuçları ince bir şekilde rendeliyoruz. Cevizleri robotta çekmenizi tavsiye etmiyorum, çünkü robot cevizleri un haline getirebiliyor. O nedenle keskin bir bıçak ile dişe dokunur boyutlarda doğramanızı öneririm. Bu sayede cevizler, puf puf keki yerken güzel sürprizler oluyor =)
    Rendelenmiş havuç ve cevizleri bir kaba koyup karıştırın üzerine ise tarçını ilave edin. Sonrasında bu karışımı eliniz ile iyice yoğurun, bu, tarçın havuç ceviz tatlarının birbiri ile özdeşleşmesini sağlayacaktır.
    Yaptığımız bu karışımı bir kenara koyup bekletiyoruz. Bu sırada ayrı bir kapta yumurta ve şekeri mikser ile mayonez gibi olana dek iyice çırpıyoruz, sonra sıvıyağ ve sütü ekliyoruz, kekin sıvı kısmını elde etmiş oluyoruz bundan sonrasına ise bir spatula ile devam ediyoruz.
    Sıvı karışıma 1 su bardağı unu, vanilyayı ve kabartma tozunu eleyerek ekliyor spatula ile karıştırıyoruz. Ardından havuçlu karışımı ekleyip yine yavaşça kek hamuruna yediriyoruz. Kalan unu da eleyerek yavaş yavaş ilave ediyoruz.
     Benim 12 minik kek kalıbı bölmeli büyük fırın tepsim ve silikon minik kek kalıplarım var. Bunlar büyük kolaylık sağlıyor tabi ama siz dilerseniz minik kek kağıtlarında veya hamuru hiç bölmeden yağlanmış unlanmış normal bir kek kalıbında da pişirebilirsiniz.
    175'C ısıtılmış fırında 30 veya 35 dakika pişiriyoruz. İlk 20 dakika hangi keki pişiriseniz pişirin fırın kapağını açmamanızı öneririm , çünkü  açarsanız kabarmakta olan kek sönecektir.
    Fırınınızın gücüne türüne göre pişme süresi değişebilir, turbo fanlı fırınlarda bu sıcaklık fazla gelebilir, kekleri gözetimde tutmakta fayda var =)  "Bence pişti ya bunlar." diye düşündürüyorsa keklerin görüntüsü, bir kürdan yardımı ile kontrol edip, temiz çıkan kürdanların ardından kekleri cehennem sıcağı fırından azad edip çıkarabilirsiniz.
    Ardından fırından çıkan kekleri soğumaya bırakıp bu sırada kremşantiyi üzerindeki tarife uygun bir şekilde hazırlıyoruz, bir süre de buzdolabında bekletiyoruz (15 dakika yeterli). Kekler soğuyunca üzerlerine kremşanti ile dilediğimiz şekilde süsler yapıyoruz.



Yanına da mis gibi bir çay demleyip keyfimize bakıyoruz =) Afiyet olsun.

14 yorum :

  1. canım eline sağlık hatcen nefis olmuş:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. sabahtan beri hiç bir şey yemedim süssüz de yerim ben onları :)

    YanıtlaSil
  3. Yemekbiraşk: Çok teşekkür ederim =)
    Wimparella : Ben de dayanamadım zaten süs müs beklemeden bir tane indirdim mideye, sonra süsledim =)

    YanıtlaSil
  4. kokoslara bak kokoslara :) gel beni yee diyorlar :) ellerine saglik canim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Nanelere bayıldım, ayrı bir hava katmışlar, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  6. Hasret: Çok teşekkür ederim, süslenmeden dışarı çıkamıyor bu minik hanım kekler =)

    Swotpisces: Kremşanti ile süsledikten sonra şöyle bir baktım da bir şeyler eksik bu görüntüde dedim, birden esti nane fikri, beğenmene sevindim =)

    YanıtlaSil
  7. Sunum, görüntü muhteşem olmuş ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  8. görüntü süper olmuş.. ellerinize sağlık.. ben de bu tarz kalıpları kullanmayı çok seviyorum..HATCE de süper isim olmuş...

    YanıtlaSil
  9. selam Mekila
    bloğuna Hasretten görüp geldim şçyle bir gezindim ellerine sağlık tarifler güzel blog güzel daha yeni sayılırsaın onun için hoşgeldin demek istiyorum:)
    Ayrıca birde yaylada kurban bayramı resimlerini görünce bayıldım kendime çok yakın hissettim kendi memleketime gitmişim gibi geldi mahsuru yoksa sorabilirmiyim o yaylalar nerenin yaylaları acaba?
    ben Konya lıyım bu arada
    bloğuma da beklerim canım sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık arkadaşım
    kekler nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Sen kendi marifetine bak!Benim çiğköftelerle bu kokoşları değişelimmi?

    YanıtlaSil
  12. Her zamanki gibi süperler...

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. papatya68: Canım bizim yayla Tarsus'un bir yaylası, ne kusuru =)

    Pastane'den: Çok teşekkür ederim canım, senin yaptığın pastalarla boy ölçüşemez ama kendi çapımda birşeyler yapmak istedim =)

    Limon Çiçekleri: Ben varım, değişelim, çiğ köfteyi çok severim =)

    Melly: Teşekkür ederim tatlım =)

    Nisamu: Çok teşekkürler =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)