1 Aralık 2010 Çarşamba

Sütlü Aş (Sütlaç)

    Çocukluğumda sütlacı pek sevmezdim, ama nedense bu aralar pek bi sever oldum kendisini. Sütlaç tarifi arayışlarım sonunda, çoğu zaman olduğu gibi, içime sinen Portakal Ağacı tarifi oldu. Annemle hemen uygulamaya koyulduk, evet, itiraf ediyorum bu defa anne yardımı aldım =)


Biz sonuçtan memnun kaldık, tereddüt etmeden yapabilirsiniz, tarifi aynen aktarıyorum:


Malzemeler:


•1 kg soğuk süt
•1,5 çay bardağı pirinç
•1 litre su
•2 yemek kaşığı pirinç unu
•2,5 su bardağı toz şeker  (Biz 2 su bardağı kullandık)
•üzerine tarçın


Hazırlanması:

1. 1,5 çay bardağı pirinci yıkayıp 1 litre su ile ateşe koyun. pirinçler uzayıp bıraktığı suyu çekene kadar pişirin.
2. soğuk sütü ekleyin. 1-2 defa karıştırıp, kaynamasını bekleyin.
3. bu arada bir kasede 2 yemek kaşığı pirinç ununu 1 su bardağı soğuk su ile ezin. tencerede kaynamakta olan sütten 1-2 kepçe alıp kaseye ekleyin. (pirinç unu ılınmış olmalı)
4. pirinç ununu tencereye ekleyin, arasıra karıştırarak 10 dakika kadar pişirin.
5. 2,5 su bardağı toz şekeri ilave edip karıştırın ve 1-2 taşım kaynatın.
6. sütlacı kaselere paylaştırın. soğuyunca üzerlerine tarçın serpin.

Yapmayı düşünenlere kolay gelsin,afiyet olsun =)

10 yorum :

  1. cok nefiss olmus canim.. ellerinize saglik canim veee afiyet bal seker sifaa olsun :)) sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. uff nasıl canım çekti şimdi! çok güzel görünüyor :) eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim sütlü tatlı çok hainsin canım çekti bu bana yapılırmı yaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  4. Hasret: Teşekkür ederim =)
    Unicorn: Çok çok teşekkür ederim
    Çılgın Mevdoş: Üzgünüm =( sadece tarif paylaşmak istemiştim, herkesin canı çekmiş...

    YanıtlaSil
  5. selamlar bende bir hediyen var
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Cok severim sutlaci. Ellerine saglik canim, afiyetler olsun size :)

    YanıtlaSil
  7. tatlım çok severim ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Mekila Mekilaa Duydun mu haberi
    Kolali Jelibon seni mimlemiş
    Tez gelsin dedi :)

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)