13 Aralık 2010 Pazartesi

Yeni Header ve Cevizli Nescafeli Kek

   Bildiğiniz gibi arada bir headerimi değiştirim, yeni bir haftaya yeni bir header olsun istedim, bakalım beğenecek misiniz =)
   Havalar çoook soğuk, üşüyorum ve üşümekten hoşlanmıyorum. Kuşlar, kediler,köpekler bu soğukta dışarıda ne yapıyorlar nasıl yaşıyorlar anlayamıyorum. Tamam tüyleri, kürkleri var da bi yere kadar canım. Bunları düşündükçe onlara sıcak bir kulube tasarlayıp duruyorum kafamda. Ama gelmiyor içinde kalmıyorlar, sokağa düzgün bi yere koysan o barınağı sokakta oynayan çocuklar yıkıp döküyor bozuyor. Bir de haberlerde duyduğumuz, gördüğümüz şekilde kediyi katleden gibileri var. Onu düşününce de yok barınak yapmayayım da hayvancağız kaçar gider hiç olmazsa kuytu bi yere böylelerinden diyorum.
   Efendim pasta ve çeşitlerini yapmayı çok seven bendeniz yine duramadı ve eldeki malzemelerden bir kek yapıverdi =)


Malzemeler:

* 2 yumurta
* 1 su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
 * 1 su bardağı süt
* 1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
* 1 su bardağı ceviz
* 2 veya 3 tatlı kaşığı nescafe
* 2 su bardağı un


Yapılışı:

      Yumurta ve şekeri mayonez kıvamına gelinceye dek mikserle çırpıyoruz, ardından sıvı malzemeler olan süt ve sıvıyağı ekliyor ve çırpmaya devam ediyoruz. Daha sonra nescafeyi ekleyip iyice erimesini sağlıyoruz. Ben 2 tatlı kaşığı kullandım, siz kahveyi sevme durumunuza göre bu oranı değiştirebilirsiniz.
     Cevizleri bıçak yardımı ile dişe dokunur biçimde doğruyoruz. Robotta çekmenizi önermem çünkü cevizleri un kıvamına getirebiliyor.
Unun 1 bardağını, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ilave ediyoruz. Kalan un da karışıma eklendikten sonra karıştırmadan önce cevizler ilave edilir bu şekilde karıştırılır. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökülür. 175'C de ilk 20 dk fırını acmadan, kürdan temiz çıkana dek pişirilir. Afiyet olsun =)

Dışı çıtır içi puf puf ve cevizin kıtır kıtır sürprizleri ile bir kek =)

7 yorum :

  1. Header çok cici,mutlu günlerde kullan canım!
    Cevizli kek de bu havalarda sıcacık bir kahve ile gidecek en güzel lezzetlerden biri,ellerine sağlık.
    Mutlu haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sıcak bir kek vazgeçilmezimdir,afiyet olsun size:(

    YanıtlaSil
  3. Dışarının soğukluğunu senin nefis sunumlu kekin ve yürekten yazdığın yazından sonra hiçmi hiç hissetmedim:)Ellerine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Header canlandırıp mutluluk veriyor.
    Hayvancıklar desteğimize daha çok ihtiyaç duyuyorlar bu günlerde. Onlar içineElimizden gelenleri yapmalıyız.
    Bizim sıcak bir çayımız ve böyle güzel kek tariflerimiz var şükür.

    YanıtlaSil
  5. selam Mekila
    Header in bloğuna çok yakışmış canım güzel günlerde kullan
    kek de maşaallah ne güzel kabarmış eminim lezzetide güzeldir görüntüsünden belli zaten bana misss gibi kahve kokusu yeter hııımmmm:)
    eline sağlık
    afiyetle

    YanıtlaSil
  6. Hepinize çok teşekkür ederim hanımlar =)

    YanıtlaSil
  7. KİLO DURUMUNDAN ÇOK YEMİYORUM AMA BENDE YAPTIM CEVİZLİ KEK SOĞUK SÜTLE HOŞUMA GİTTİ ELLERİNE SAĞLIK ISPANAĞI DENEYECEĞİM EN KISA ZAMANDA

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)