26 Ocak 2011 Çarşamba

Hanım Göbeği

   Mutfakların garip isimli tatlılarından biri olan Hanım Göbeği ile herkese merhabalar =) Sanki bir televizyon programının açılış konuşması gibi oldu =) Uzun zamandır sentetik keçe, ıslak keçe diye diye sizleri bunalttımsa affola, ancak bir zamanlar söylediğim gibi ister sentetik ister ıslak keçe olsun insanı kendisine öyle bir bağlıyor ki; bu konuda yaptığınız her ürün ve eşyayı gösterme paylaşma isteğinde oluyorsunuz. O renkler, çiçekler, aksesuarlar... biri dur desin yine beni çağırıyor keçe dünyası =) Herneyse şaka bir yana daha önce yaptığım ancak fotoğraflamaya fırsatım olmayan Hanım Göbeği tatlısını bu defa fotoğraflama şansını yakaladım. Yakaladım diyorum çünkü hemen bitiyor, tükeniyor =)


Tarifi Kibele Banu adlı siteden bulup uyguladım. Ancak daha önceki yapışımda yerken yumurta kokusu hissedildiği için yumurta miktarı ve içerikte biraz değişiklik yaptım =)

Malzemeler

Hamur İçin
1,5 su bardağı su
2 su bardağı un
125 gram margarin
2 yumurta ( tarifte 3 yazıyordu ben 2 kullandım)
1 paket vanilya (tarifte yoktu ancak yumurta kokusunu bastırması için ve lezzet katması için ekledim)

Şerbet İçin
3 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Kızartmak İçin
Sıvıyağ


Yapılışı
Öncelikle şerbet hazırlanır ki pişen tatlılar soğuk şerbet içine atılacaklar. Şerbet için su ve şeker kaynatılır, suyun görüntüsü sararmaya başladığında kıvam da koyulaşır kaynadıktan sonra limon suyu eklenir ardından soğumaya bırakılır.
Daha önce profiterol yapanınız varsa bu tatlının hamuru aynı yöntemle hazırlanmakta. Tencereye su ve yağ eklenir kısık ateste yağ eriyene kadar beklenir.  Kaynamaya yakın un ilave edilir tahta kaşıkla 5 dakika helva yapar gibi karıstırılarak pisirilir. Bu sırada içerisine isteğinize göre vanilyayı da ekleyebilirsiniz.

Hamur soğuyunca içine yumurtaları teker teker ekleyerek yediriyoruz. Yumurtaları her defasında hamura iyice yedirdikçe ekliyoruz. Ardından hamur biraz dinlendirilir.
Sonrasında elimizi hafif sıvı yağ ile yağlayıp cevizden biraz büyük parçalar koparılır yuvarlanır ortası parmakla delinir simit sekli verilir.
Geniş bir tavaya sıvı yağ boşaltılır. Isıtılmadan soğuk yağın içine tatlılar dizilir, ocağın altı yakılır. Orta ateste arada tavayı sallayarak arkalı önlü nar gibi kızarana kadar hamurlar  pişirilir. Kızaranlar soğuk şerbete atılır. Şerbeti çekince servis yapılır. Ben üzerini süslemek için fındık da kullandım siz dilediğiniz bir şeyle süsleyebilirsiniz. Normalde sade olarak servis edilir ancak fındık da ayrı bir lezzet kattı =)

17 yorum :

  1. Oldukça uğraştırıcı bir tatlıymış bu. Nasıl da ballı ballı görünüyor. Ellerine sağlık.
    Keçe çalışmaların o kadar güzel ki bence kimse sana dur demez.

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor tam sevdiğim gibi bol şerbetli.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. onun adı banu alkan göbeği olmasın yoksa:) eline sağlık gerçekten nefis gözüküyor..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. evet ya keske adi hanim göbegi degilde baska birsey olsaydi :) cocukken bu sebebten yiyesim gelmesdi :)))
    ama nefissler o baska mesele :)
    ellerine saglik canim, harika görünüyorlar! sicacik sevgilerimle.. mutlu kal.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor.. keçeye bence ara verme eline çok akıştığını, çok güzel işler çıkardığını düşünüyorum... bekliyorum yeni keçe çalışmalarını...

    YanıtlaSil
  6. süper görünüyor, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. yle güzel görünüyor ki...
    canım istedi:P

    YanıtlaSil
  8. hmm bugün de boş durulmamış :)ellerine sağlık leziz görünüyor :)buarada yarın bekleriz efenim:)

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  10. Oyyy neffis görünüyor tatlım ellerine sağlık :) olsa da yesemmm.

    YanıtlaSil
  11. Lokma tatlısını benziyor mu bu Mekila'cım; tam da böyle bir şeyler yemeye ihtiyacım var:)

    YanıtlaSil
  12. SvGLove : Canım görünüş itibari ile benziyor ancak bu tatlının hamuru profiterol hamuru gibi hazırlanıyor ve dışı çıtır içi lokum gibi yumuşak bir tatlı =)

    YanıtlaSil
  13. O zaman kesinlikle deniyorum ben bunu; aklıma getirdiğin için teşekkürler canım;)

    YanıtlaSil
  14. sarkaç : Evet beni de bu ballı görüntüsü kandırmıştı zaten tatlının, teşekkür ederim canım, zaten vazgeçemiyorum keçe yapmaktan =)

    lezzet sarayı: Teşekkür ederim =)Beğenmene çok sevindim canım

    yemekbiraşk : Bilmiyorum ama üzerlerinde fındık olmasa daha net görünürdü, gerçekten de ortasındaki delik göbeği andırıyor =D

    HASRET :Canım çok çok teşekkür ederim, daha nice değişik isimler var hem tatlılar hem de yemeklerimizde =)

    EMİNE ÖZTÜRK : Canım çok teşekkürler, keçe işte bırakmak mümkün olmuyor =)

    içimizdeki karnaval :Çok teşekkürler =)

    CEPAYNASI : Teşekkürler canım, imkan olsa da ikram edebilsek burdan yayınladığımız lezzetleri =)

    AZRA SEDA : Boş durmak mümkün mü hocam, siz çağırırsınız da ben gelmez miyim =)

    İkiz Annesi : Canım benim çok teşekkürler =)

    Yeşim :Teşekkürler canım benim =)

    SvGLove : Rica ederim canım, sonucu bana da bildir bakalım beğenecek misin =) Kolay gelsin =)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar canım,
    Bloğunla yeni tanıştım ve çok beğendim. Değişik ve güzel paylaşımların var, bayıldım.
    Bu tatlıyı da çok severim aslında ama daha önce hiç deneme fırsatım olmadı :)) Ellerine sağlık nefis görünüyor. Hemen izlemeye aldım canım.
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Güzel görünüyordu canım çekti, hafta sonu hanım göbeği tarifini denedim. Harika oldu eşim ve çocuklarda çok beğendi. Afiyetle yedik. Tarifiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Ayşe hanım, çok sevindim, ne mutlu bana =)

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)