8 Ocak 2011 Cumartesi

İmam Bayıldı ve Baykuş


Bizim evde patlıcan yemekleri çok sevilir, işte o nedenle ben de imam bayıldı yaptım =)

Malzemeler:

5 adet domates
2 adet ortaboy soğan
yarım demet maydanoz
4-5 diş sarımsak
5 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı tuz
1 kilo patlıcan
sıvıyağ


Yapılışı:

PAtlıcanlar sapları koparılıp kafa kısımları bırakılarak alacalı soyulur. Kararmaması için tuzlu suda bekletilir. Bu sırada yemeğin iç malzemesi hazırlanır. Soğanlar yemeklik doğranır ve az miktarda yağda renkleri dönene dek kavrulur. Yeşilbiberleri de ekleyip kavurmaya devam edilir. Salça eklenerek iyice eritilir. Domatesler soyulur ve küçük küpler halinde doğranır. Maydanozlar da yıkandıktan sonra ince ince kıyılır. Ardından sarımsaklarda küçük küçük doğranır ve domateslerle birlikte eklenir. Domatesler biraz yumuşayınca son olarak maydanozlar eklenir.
Patlıcanlar sudan çıkarılıp kurutulduktan sonra üzerlerine çatal ile 4 veya 5 yerinden batırarak delikler oluşturulur ki kızartılırken iç kısmıda pişsin. Orta kısımlarını keserek kızartmayın yağı çok çekmesine neden olur.
Kızaran patlıcanları peçete serilmiş bir tabakta bekleterek yağlarının süzülmesini bekleyin. Yağları süzülen patlıcanları tepsiye yerleştirerek bir kaşık yardımı ile orta kısımlarını kesip derinleştirin. Ardından buraya hazırladığınız domatesli karışımdan koyun. Dilerseniz biber ile üzerini süsleyebilirsiniz. İç harçtan artan domates suyuna 1 çay bardağı su koyup tepsiye ilave edin ve 180'C fırında 15 dakika pişirin. Afiyet olsun =)


Efendim çok meşhur olan keçe baykuşlardan bir tane de ben yaptım nasıl beğendiniz mi =)

8 yorum :

  1. Yaaa daha akşam yemeğide yemedik:(sizin menü daha güzelmiş ben size gelebilirmiyim lütfen.Patlıcan yemeklerine bayılıyorummm bennn.

    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  2. Patlıcanı özlemişim, ne de güzel yapmışsınız.
    Baykuş da harika

    YanıtlaSil
  3. Bizim evde de çok sevilir patlıcanlı yemekler :)
    Hele imam bayıldı,en sevdiğimdir..
    Uzun süredir yapmamıştım,nasıl canım çekti şimdi :)
    Çok da güzel yapmışsın maşallah..
    Ellerine sağlık canım,afiyet şifa olsun..
    Baykuş da çok şirin olmuş :)
    Mutlu akşamlar..

    YanıtlaSil
  4. Patlıcanın her hali her lezzeti sevilir, yenilir hanemizde, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler, iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  5. YOLDAN GELDİM EVDE YEMEK YOK SENDE BUNU KOYMUŞSUN BU BANA YAPILIRMI YA ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım patlıcana maalesef eşim sevmez ben de az yaparım kendime kadar:)
    Seninki çok güzel görünüyor karnım acıktı bak şimdi:)
    Baykuş harika olmuş bu keçe olayı çok güzel imreniyorum sizlerde gördükçe vakit ayırmak gerek belki kızlar biraz daha büyüyünce.
    Sevgiler ve iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  7. baykuşu beğenmedik bayıldık efenim :))

    YanıtlaSil
  8. beğendik, beğendik :)))
    beğenmezmiyiz hiç ;)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)