17 Ocak 2011 Pazartesi

Keçe Yünü

   Sonunda keçe merakım ve sevgim bir adım daha ileri gitti ve keçe yünü ile uğraşırken buldum kendimi. Boş zamanımı değerlendirme amaçlı başladığım keçe kursuna gün geçtikçe daha çok bağlanıyorum. Bağlanıyorum dedim çünkü benden çok daha önce başlayan kurs arkadaşlarımın yaptıkları ve araştırıken gördüğüm keçe ürünleri öyle güzeller ki; renkleri ile hipnotize ediyorlar insanı sanki.tabi kursu sevmemde cici mi cici çok şeker hocamın da etkisi büyük =)
 Şimdilerde bizlerin unuttuğu bu eski sanatımızı, bizden daha çok başkaları sahiplenip geliştiriyor, tabi bu da üzücü yanlardan bir tanesi.
  Keçe yünü, bilinen sentetik(tabaka) keçelerden çok farklı bir yapı göstermekte, dokunulduğunda ve görünüşte de bu bariz bir şekilde ortada zaten.
  Bu biraz daha zahmetli bir iş, keçe yünleri özenle döşendikten sonra dikkatlice ıslatılıp, daha sonra dövme aşamasına geçilir. Bu aşamalarda sürekli kontrol edilmesi gerekmekte, keçeleşme sürecinin nasıl ilerlediği açısından bu kontroller bizi aydınlatmada önem taşıyor.
  Sizlerle paylaşacağım fotoğraflar ıslak keçe ile yaptığım ilk çalışmalar. Daha acemilik basamağında olduğum için profesyonel olarak yapılan çalışmalar ile kıyaslanamaz tabi ki =)

Bu çiçek ilk çalışmam ve ben onu değerlendirip broş haline getirdim, çantaya da takılabilir, tokaya monte edilip saç aksesuarı olarak da kullanılabilinir. Hayal gücünüz ile sınırlı yani =)



Bundan sonraki fotoğraflarda ise siyah keçe yünü ile erkek kaşkolu yapım çalışmalarımı göreceksiniz =)


Keçe yününün döşenme aşaması


Kaptaki suyun rengi dikkatinizi çektiyse şayet, içerisindeki sabunun özelliğinden kaynaklanmakta =)


Döşemesi bitmiş keçe yünü


Islatma aşaması


Ve işte sonuç =)


Renk katması açısından üzerine gri keçe yünleri de kullanıldı, bu fotoğrafta daha net görülebiliyor.

9 yorum :

  1. Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. hiç böyle becerilerim yoktur kutluyorum

    YanıtlaSil
  3. vay canına! Mekilam ben sade keçeye bile ulaşamadım sen maşallah döktürmüşsün.. eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzeller ikisi de. İstanbul'da mısınız? Hocanız Digna Hanım mı?

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık ne güzel işler bunlar .sanki biraz zor geldi gözüme yani şuan başlamam için :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. yemekbiraşk : teşekkür ederim =)

    Deli Anne : =))) çok teşekkür ederim canım benim

    Nedret: hayır istanbulda degilim nedret hanım, benim hocamın adı Seda =)

    sezobigo: evet açıkçası ıslak keçe biraz zor, diğer keçe ürünlerimi kendi çabamla yapmıştım. ıslak keçe hocasız ya da bilen biri olmadan yapılması pek mümkün olmayan bir iş =)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş.. renk secimin de güzel ve göz alıcı... ben de keçe işine meraklıyım ama çevremde ne malzemesi ne de kursu var...

    YanıtlaSil
  8. Çok başarılı ve çok şık olmuş Sevgili Mekila elerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  9. EMİNE ÖZTÜRK : Çok teşekkür ederim canım ben de rastlantı icabı buldum kursu desem yeridir =)

    Evimin İncileri Belgin : Çok teşekkür ederim canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)