11 Ocak 2011 Salı

Sebzeli Lazanya


     Lazanyaya karşı yakın bir zamana kadar önyargılıydım ancak annem kıymalı olarak yaptığında, üzeri kızarmış bir şekilde fırından çıktığı zaman ve mutfağa yayılan nefis kokusundan etkilenerek "Neymiş yahu, bir tadına bakayım bari" dedim. Ve öyle bir tadına baktım ki tabak tabak yedim =) Sonra tabi lazanya önyargısı lazanya aşkına dönüştü. Bir de ben yapayım şu lazanyayı diye aldım paketi elime, üzerinden tarif okuyorum, ama içime sinmiyor. Farklı bir şeyler olsun diyorum ve dolaptaki sebzelere bakarken; bir ninja hızı ile hepsinin doğranmış pişirilmiş ve lazanya katları arasına serpilmiş olduğunu hayal ediyorum. Yeni bir şey keşfettim diye de kendi kendime seviniyorum. Gören de sanır ki atomu ben buldum. Bu şekilde olur mu olmaz mı acaba derken internete bakıyorum ve "Varmış sebzeli lazanya tüh" diyip atomu bulmak bi yana birilerinin atomun da derinliklerine inmiş olduğunu görüyorum =)


Malzemeler

Beşamel Sos İçin

1 küçük paket krema
4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı karabiber

Arası İçin

1 adet büyük boy havuç
1,5 su bardağı bezelye
1 adet ortaboy soğan
2 adet domates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı salça
1 adet yeşil biber

rendelenmiş kaşar
lazanya yaprakları


Yapılışı

Havucun kabuğunu soyduktan sonra küçük küpler halinde doğranır. Bezelyeler ve havuçlar küçük bir tencerede yumuşayana dek haşlanır. Suyu süzülerek ayrı bir kapta bekletilir. Domatesler rendelenir ve biber de ince ince doğranır. Yemeklik doğranan soğan sıvıyağ koyduğumuz tencere renkleri dönene dek kavurulur. Ardından salça ilave edilir ve iyice eriyene dek karıştırılır. Sonrasında biberler de eklenir ve kavrulur. Domatesleri de ilave edilir ve diriliklerini kaybedene dek pişirilir. Son olarak haşlanan sebzeler ve tuz eklenerek karıştırılır, ocak kapatılır.
Beşamel sos için ise bir tencerede tereyağı eritilir (yanmamasına dikkat edin). Un eklenerek karıştırılır ve topaklanmaması için süt eklerken çabukça karıştırılır. Eğer topaklanma olursa blender kullanabilirsiniz. Ardından krema ve karabiberi de ilave edip karıştırarak, kaynatıyoruz. Muhallebi gibi koyu bir kıvam alması gerekiyor. piştikten sonra arada bir karıştırarak ılımasını sağlıyoruz.
Sos ılıdıktan sonra borcama ilk olarak sostan ilave ediyoruz ardından lazanya yapraklarını yerleştiriyoruz. Yaprakların üzerine sostan koyup iyice yayıyoruz, sosun üzerine ise hazırladığımız sebzeli harçtan koyuyoruz, sıra tekrar lazanya yapraklarına geliyor ve bu şekilde sos ve iç harç bitene dek devam ediyoruz. Ancak en üst katta yüzeyde sos olması gerekeceğinden ona göre ayarlama yapmanızı tavsiye ederim. Son katı da sos olarak ilave ettikten sonra üzerine açık yer kalmayacak şekilde rendelenmiş kaşar peyniri serpiyoruz. Bu şekilde fırına koymadan önce 10- 15 dakika dinlendiriyoruz ki lazanya yaprakları yumuşayabilsin. Sonrasında 180'C ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz. Fırından çıkarmadan önce bir çatal batırarak iç kısmın yumuşaklığını kontrol ediyoruz. Ilık bir şekilde servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

10 yorum :

  1. ohh harika olmuş valla ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım elleri sağlık vallahi harika görünüyor,bayılırım lazanya'ya :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir görüntü ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de garfieldgillerdenim ve lazanyaya bayılıyorum. Tercihimse peynirli ve sebzeli.
    Lazanyan tam benik anlayacağın. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. mmmh harika görünüyor! ellerine saglik canim..sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Ay ay bana bir şeyler oluyor!
    Halbuki yemekten henüz kalktım;)
    Resmen ağzımın suyu aktı;)
    Senin blogun benim göbeğime zararlı Mekila'cım ya:))

    YanıtlaSil
  7. Görüntüsü süper lazanyaya bayılan birisi olarak en yakın zamanda sebzelininde tadına bakmam lazım.Tarif için sağol canım en yakın zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. Fiyuuv! :)
    Şu nefasete bakıp da acıkmayan / iştahı kabarmayan var mıdır acaba?

    YanıtlaSil
  9. lezzet sarayı: teşekkür ederim

    Melis Kıyıcı : çok teşekkür ederim canım

    DATLIM : teşekkürler =)

    sarkaç : sebzeli de cok güzel gercekten evet tesekkurler =)

    HASRET: çok teşekkür ederim =)

    SvGLove: burada sadce fotoğrafları yer alıyor, ya ben ne yapayım gercekleri ile yuz yuze kalıp yiyorum =)))

    ada ve deniz : teşekkür ederim =)

    İkiz Annesi : rica ederim, mamnun kalacağını söyleyebilirim şimdiden =)

    CAFE PEPELA : teşekkür ederim canım senin yaptıgın guzellıkler yanında benım yaptıklarımın lafı dahı olmaz=)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)