5 Şubat 2011 Cumartesi

İçli Köfte



Uzun zamandır eklemek istediğim bir konuydu ancak bugün mümkün oldu =) Benim en sevdiğim yemeklerden birisidir içli köfte ve herkesin annesinin yemeklerinde olduğu gibi benim annem de bu yemeği süper nefis lezzetli yapar =) Nerde bende içli köfte
hamurunu açmak =)   Daha o kadar geliştiremedim kendimi.

Bol cevizli köfte harcımız =)

İçli köfteyi herkes kendi bildiği şekilde yapınca böyle çeşit çeşit köfte oluyor tencerenizde =)


Şimdi ben gibi köfte hamurunu açmasını bilmeyenler için kolay bir yöntem paylaşacağım sizlerle, annem internette gezinirken görmüş bu yöntemi bana da öğretti hatta fotoğraflarını çek dedi blogum için. Ancak hangi adreste gördüğünü unutmuş bu nedenle kaynağı sizlerle paylaşamıyorum.


Öncelikle köfte hamurundan iki parça alınıp düz bir tahta üzerinde elimizle ince bir şekilde açılır. Ve iki parça yuvarlak hamur elde edilir.



Ardından köfte harcı,hamurlardan birinin üzerine dilediğiniz kadar koyulur. İkinci hamur bunların üzerine kapatılır.


Büyük ağızlı (koyulan köfte genişliğini çerçeveleyecek kadar) bir bardak yardımı ile kesilir.



Kesim yerlerinin yani kenarlarının iyice kaynaşmasına dikkat edilir.

Sonuç olarak bu şekilde köfteler elde edilir.

12 yorum :

  1. tarifinide isterim ama :) ben çok severim ama yapacak kimse yok :(

    YanıtlaSil
  2. Gul/İnn : canım tarifini annemden aldığım an paylaşacağım =) kendisi bu aralar biraz hasta =(

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyorlar.Annenin ellerine sağlık canım:)Bir süredir içli köfteyi denemek aklımda en kısa zamanda denenicektir.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine kollarına sağlık bayılırım içli köfteye :)
    selamlar

    YanıtlaSil
  5. Canım anneciğine çok geçmiş olsun harika bir yöntemmiş bu çok kolay.İyileştiği zaman tarifini de verirse çok memnun oluruz:)
    Ellerinize sağlık size afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  6. ben bir antep geliniyim ve de antepliler çok güzel yapıyor.bende bir kere denemiştim dışı çok kalın olmuştu ve son yapışm:)olmuştu.
    size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. Annenin ellerine sağlık ama sende güzel görüntülemişsin canım:)Pratik köfte açma metodu için teşekkürler deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. vaaaayyy ellerine sağlık canım çok severim içli köfteyi yoğuran olsa hemen açarım hemde incecik ama yoğuramadığım için yalnız yapamıyorum seninkiler de nefis görünüyor canım çekti:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. off mekilacim, biliyormusun tam bir icli köfte mübtelasiyim! buzlugumdakilerde bitti :(( simdi annecinin nefiss köftelerini görünce yine cooook canim cekti :)
    annecinin ooo misss ellerine saglik! sizede afiyet seker olsun!

    sicacik sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. nisamu :Teşekkür ederiz canım, tavsiye ettiğim yöntemde kenarlarının iyi kaynaştığından emin ol canım tmm =)

    Aycan : ben de çok severim içli köfteyi teşekkürler =)


    İkiz Annesi :teşekkürler güzelim,evet çok pratik bir yöntem ama kenarları iyi birleşmeli =)

    sezobigo :Benim de anne tarafım gaziantepli evet çok güzel yaparlar bütün yemekleri bir harika =)

    Limon çiçekleri : Teşekkür ederim canım =)

    papatya68 : o zaman ben yoğurayım sen aç güzelim köfteyi, ben de açmasını bilmiyorum çünkü =) sonraa da oturup hepsini yalnız biz yeriz =)

    ♥ Hasretli Lezzetler ♥ Teşekkürler güzelim senin gibi hamarat bir bayan bence hemencecik yapar bu köftelerden =)

    YanıtlaSil
  11. anneciğine geçmiş olsun canım..

    YanıtlaSil
  12. Gul/İnn: çok teşekkürler canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)