10 Şubat 2011 Perşembe

Susamlı Kek


Susamlı kurabiyeleri, börekleri çok severim bu nedenle de kekte de bu lezzeti denemek istedim ve işte sonuç ...


Malzemeler:

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 adet yumurta
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı toz şeker (dileyenler şeker miktarını arttırıp 2 bardak kullanabilirler)
susam
margarin ( kalıbı yağlamak için)


Yapılışı:

Yumurta şeker ve süt iyice çırpılır, ardından sıvı yağ ilave edilerek ve çırpmaya devam edilir. Geriye kalan katı malzemeler olan un vanilya ve kabartma tozu ise elenerek bu karışıma eklenir çok fazla karıştırmadan mikserin düşük devrinde un yedirilir. Keki pişiereceğimiz kabı margarinle iyice yağladıktan sonra kalıba susam serpilir ve kalıp sallanarak susamların her yere eşit dağılması sağlanır, susamların üzerine ise hafif bir şekilde un serpilir ve aynı işlem uygulanır.Bu şekilde kalıp unlanmış olur ki kek kolaylıkla çıksın, ben genelde margarin ile yağlayıp hafif unlayarak pişiriyorum kekleri böylelikle daha kolay çıkan kekler elde ediyorum. Kek hamuru da kalıba döküldükten sonra arzuya göre üzerine susam ilave edilir. 180'C ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkana dek pişirilir. Kek pişirilirken ilk 20 dakika fırın kapağının açılmaması bence en önemli kurallardandır, çünkü bu süreç içerisinde kapak açıldığı takdirde sönmüş bir kek elde edilir =)
  

7 yorum :

  1. çok güzel anlatmışsın.susamı çok severim.canım istedi şimdi:)))

    YanıtlaSil
  2. Oy oy! Bu susam sevdası bende de var.
    Nasıl güzel göründü gözüme biliyor musun:)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Ben de severim susamı kek çok güzel görünüyor.Tarifi not aldım en kısa zamanda yapmaya çalışacağım.Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. sevgili arkadaşım nasıl almamışım ben seni izlemeye anlamadım.ihmalkarlık tamamen.gecikme için üzgün olduğumu belirttikten sonra şahane kekine geçmek istiyorum.ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgileirmle

    YanıtlaSil
  5. Nefff-fiiiss görünüyor Mekilam.. çarıtdamış bir de.. bayıldım

    YanıtlaSil
  6. Susamlı tadını çok merak ettim ,görüntü süper,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım çok güzel görünüyor. susam herşeye yakıyor valla. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)