8 Şubat 2011 Salı

Zeytinyağlı Kereviz


Bu yemeği öyle çok seviyorum ki, içerisindeki limon tadının kereviz yaprakları ile uyumu, o nefis kendine özgü rehasının damağa yayılışı ...
Zeytinyağı da çok sevildiği için ailede, biz bolca kullanıyoruz bu yemekte =)


Malzemeler:

4 adet orta boy kereviz (yaprakları ile birlikte)
4 adet orta boy patates
2 adet havuç
3 adet soğan
4-5 diş sarımsak (ben 7- 8 diş kullandım)
1 adet limon
tuz
zeytinyağı
su


Yapılışı:

Öncelikle kereviz yaprakları kereviz kökünden kesilip su dolu bir kapta çamuru veya tozu varsa çökmesi için bekletilir. Bu sırada kereviz kökleri kalın bir şekilde soyulur, kafa kısmı kesildiğinde görülen halka ne kadar kalın bir kabuk çıkarmak gerektiğini belli ediyor. Havuç, patatesler, soğan ve sarımsaklar da soyulur. Kereviz ve patatesler küp küp , havuç ise halka halka doğranır. Soğanlar da iri bir şekilde küp küp doğranır.
Tencereye yağ koyulduktan sonra önce soğanlar sonra havuçlar atılarak kavrulur. Havuçlar parlak bir hal alıp şeffaflaşınca patates ve kereviz kökleri de atılır, bir iki kez karıştırıldıktan sonra kereviz yaprakları da ilave edilir,üzerine 1 litreden biraz fazla(dilerseniz daha az da olabilir) sıcak su koyulur,ardından limon suyu, sarımsaklar ve tuz da eklendikten sonra, patates ve kereviz kökleri yumuşayana dek pişirilir.

6 yorum :

  1. Pek severim zeytinyağlı kerevizi:)Hatta bozkır çocuğu olsak bile, tüm zeytinyağlıları seviyoruz;)
    Yapraklı hiç denemedim; daha doğrusu burada yapraklı bulamadım:)Bulup, bir de böyle denemeliyim;)
    En güzel tarif defterimsin Mekila'cım:)

    YanıtlaSil
  2. hımmm bencede böylesi çok lezzetli:9
    sevgiler.)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık , nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Ben de bayılırım kerevizi hem zeytinyağlı hem de terbiyelisine:) Yaprak olayına katılıyorum ayrı bir lezzet veriyor yemeğe.Ellerine sağlık canım,afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  5. gecenin şu vaktinde canım çekti desem? limon felan deyince iştahlandım:)

    YanıtlaSil
  6. SvGLove : yapraklı olarak kesinlikle denemelisin canım ben bayılıyorum o tada, çok mutlu etti beni bu güzel sözlerin =)

    yemekbiraşk : teşekkür ederim =)

    içimizdeki karnaval : teşekkür ederim canım benim =)

    İkiz Annesi : çok teşekkürer canım =)

    Deli Anne : ben de ben de =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)