18 Nisan 2011 Pazartesi

İrmik Helvası

 Tanıyanlar bilir ki ben irmik helvasına ba-yı-lı-rım! Çok severim, lakin hepsini de severek yiyemem. Yıllardır bu lezzeti, hayranlıkla ve bayıla bayıla bir tek teyzemin ellerinden piştiği zaman yiyordum. Tarifini de çok defalar aldım teyzoşumdan, ama her defasında başka bir püf noktası mı var acaba diyerek denediğimde, sonuç yine hüsran =( Ben de internette araştırdım bir çok tarif denedim ama yok yok yok, bir türlü istediğim gibi olmuyordu. Derkeeeeen, geçen gün, ta daaaa!

Yine helva krizimin tuttuğu bir anda, mutfağı talan ettikten sonra az kalmış bir miktar irmik buldum. İster teyzemin verdiği tarif olsun ister internetten denediklerim olsun hepsi belli bir miktara göre ayarlanmış ölçeklerde anlatıyordu helvayı. Benim elimde ise az bir miktar vardı, hem kova burcu olmaktan hem de illa ki ölçekleri orantılı olacak diye düşünmekten, oturup orantı hesabı yaptım =)))))
Bu yazımı okuyan gençlere de bir tavsiyede bulunmuş olayım, kova burcu iseniz fizik bölümünü okumayın =) iyice titiz hale getiriyor çünkü =)
Herneyse lafı çok uzatmayayım, atomu bulmadım ama aradığım irmik helvasının püüüüf noktasını keşfettim, var mı daha güzel bir keşif =)
Herkesin damak zevki farklı ancak ben, parlak taneli, iyice kavrulmuş, soğusa da donmayan, kalıp gibi kalmayan, kendi halinde tabağa yerleşen irmik helvasını seviyorum. Bu da margarini ve şekeri fazla koyup, irmiği fıstık ile iyice kavurmakla oluyormuş =)
Tarifi yaptığım miktardaki ölçülerle veriyorum, siz de yapacağınız miktara göre orantı hesabı yaparsınız değil mi artık =)

MALZEMELER

1 su bardağından 2 parmak eksik irmik
1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
1 su bardağı kaynamış su
1,5 yemek kaşığı çam fıstığı
50 gram margarin (3x3 cm küp şeklinde)

YAPILIŞI

Margarini eritiyoruz ardından önce irmiği atıp yağ her tarafına eşit dağılana dek karıştırıyoruz, sonrasında fıstıkları ilave edip ,irmiklerin rengi fotoğrafta görüldüğü gibi dönene dek kavuruyoruz,. Hatta ben eyvah yandı galiba demiştim =) Sonra kaynamış suyu ilave ediyoruz ki bu aşamada dikkatli olun, yanmamaya çalışın. Bir iki karıştırıp suyunu çektirdikten sonra şekeri de ekleyip iyice karıştırıyoruz, zaten şekeri ekleyince daha kıvamlı ve parlak bir hal alıyor. Ardından sıcak sıcak servis tabaklarına koyup ikram ediyoruz =)
Afiyet olsun.

15 yorum :

  1. Cok guldum yazdiklarina kuzum;) Daha ne cok ortak yonumuz var acaba; kova burcuyuz, irmik helvasi hastasiyiz, misir severiz, olcu manyagiyiz;))
    Irmik helvasini da tam tarif ettigin gibi severim. Hemen yapmaya gidiyorum!
    Cok tesekkurler canim;)

    YanıtlaSil
  2. Bu bana yapılmaz bir aydır ağzıma şeker denen şey girmedi en sevdğim şey irmik helvası hemde sıcak sıcak...Görüntüde muhteşem...ellerine sağlıkkkk..

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım uzun zamandır yapmadım bak şimdi aklıma düştü:))
    Ellerine sağlık canım afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor canım,ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  5. bayılırım irmik helvasına ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. mmmm bayılırımmm irmik helvasınaaa.ama gece gece olmadıııı:))))
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  7. Biz ailece bayılırız irmik helvasına.Gece gece canım istedi bak şimdi olmaz ki bu da yapılmaz ki :)))

    YanıtlaSil
  8. Eşim bayılır , bende yapmaya üşenirim hep...Görseydi post'unu hemen isterdi :))
    ellerine sağlık , güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Allaaaahhh... Ne yaptın sen şimdi, iş çıkardın başıma. Bu ölçü benim dişimin kovuğuna gitmez:))) Lengerle yapıp o gün yemek yerine hep helva yerim ben:)))

    YanıtlaSil
  10. :-) Sana karşı çok mahcubum. Resmi bir türlü gönderemedim. Affet.Saçımı başımı yaptırıp göndermek istemiştim:-) Öyle bir koşuşturma içine girdim ki saçıma fön çektirmek bile mümkün olmadı.

    Ellerine sağlık çok güzel görünüyor irmik helvası. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. SvGLove: gerçekten çok ortak noktamız varmış =) süper =) dene bakalım ama sonucunu da paylaş bizlerle merakta bırakma =)

    meral sanatevi: =( kimseyi üzmek istememiştim, beğenmeniz mutlu etti ama durumunuza üzüldüm.

    ikiz annesi: hemen yap canım =)teşekkür ederim.

    sevtap: teşekkür ederim tatlım

    gönül: ben de bayılırım =)) teşekkür ederim güzelim

    halime: her daim olur, 5 dk da pişiyor hemen yemeli =)

    özi'nin Hoileri: sevilmeyecek bir lezzet de değil ki nefis oluyor =)

    içimizdeki karnaval: aman görmesin o zaman =) sen musait olduğun bir an yap da süpriz olsun değil mi =)

    nedret: kesinlikle kazanlarla yapılası bir lezzet ama bn bu ölçülerde tutturabildim aradığım lezzeti =)

    adaşehir: sonucunu da paylaş bizlerle tatlım =)

    çiçek pazarı: yok canım ne mahçubiyeti, hayat koşturmaca dolu sorun değil, teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  12. Amanınnn amannıınnn harika olmuşş ellerine sağlık imrendim dur ben de tarifine göre yapıyım eve gidince akşam :)

    YanıtlaSil
  13. öncelikle tarif için teşekkürler. gerçekten çok güzel görünüyor ve hemen deneyeceğim. sadece bir konuda tereddüt ettim, margarin 50 gr yazmışsınız parantez içinde 3x3 küp yazıyor hangisi doğru? çünki 3x3cm bir küp margarin 10-12 gr kadar gelir sanırım :)

    YanıtlaSil
  14. çınar: 50 gr doğrudur. aslında yazım yanlışı yapmışım , belirttiğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)