10 Haziran 2011 Cuma

Beslenir Ki Bu

Bir kaç saat önce babamın "Mekilaaa gel gel" demesiyle işte bu minik misafir ile tanıştım. Fotoğraflarımda yakın çekim yaptığım için her nekadar büyük görünse de, avuç içi kadar büyüklükteydi tosbağacık. Bahçemizdeki ceviz ağacının altında geziniyormuş. Adana bu aralar çok çok sıcak, nem oranından dolayı hissedilen sıcaklık daha da fazla oluyor ve bunaltıcı bir hal alıyor. Kaplumbağanın da sıcaktan derisi kupkuru kalmıştı. Önce güzelce bir de yıkadık kendisini, üzerindeki pislikleri temizledik. Sonra "Ne yiyebilir ne?" diye düşünürken, maydanoz verdim fakat beğenmedi =) Dolapta da karpuz vardı, hem soğuk hem sulu iyi olur diye düşünüp kendisine karpuz ikram ettim. Yanılmamıştım, önce tiz bir ses çıkardı ardından da hapur hupur yemeye başladı. Öyle eğlenceliydi ki karpuzu yiyişini izlemek, minicik ağzıyla kırt kırt sesler çıkararak ufacık lokmalar ısırıyordu =)
Daha önceden beslediğim su kaplumbağalarımı anımsattı, içim burkuldu =(
Sonra birden Fırat'ın şu karikatürü aklıma geldi;


"Beslenir ki buuuu, besleyelim n'ooolur" dedim babama, ama serbest bırakmamız gerektiğini söyledi, ben de farkındaydım tabi ki, kutuya koysak, beslesek ne olacaktı, hapis gibi yaşayacak, öylece dolaşacaktı küçük bir alanda. Temizlendi, karpuzunu yiyip iyice doydu, gölgede dinlendiiii, ardından da bahçeye bıraktık. Yavaş yavaş yürüdü, sonra da gözden kayboldu =(


Güle güle minik misafir =(

10 yorum :

  1. Ayyy bizim eskiden böyle minik bir kaplumbağamız vardı,kardeşim adını Şerafettin koymuştu hatta . Çok cici birşeydi :( Ama bir gün evde temizlik varken gerizekalı temizlikçi kadının ihmali yüzünden balkonun aralık kısmından aşağı uçtu öldü :(((

    YanıtlaSil
  2. ay çok sevimliymiş ya, şeker şey...

    YanıtlaSil
  3. bzimde bir su kaplumbağamız vardı adı kapluş. 1 ay yaşadı sadece, öldü. bu zavallıları doğal yaşamından alıp evde beslemek, onlara ezziyetten başka birşey değil. iyiki göndermişsiniz kenddi yaşantısına. ama karpuz yiyişini görmek isterdim. keşşke video çekseydin. tıklanma rekoru kırardı. kaplumbağanun hapur şupur karpuz keyfi :)))

    YanıtlaSil
  4. Mekilacım yazını görünce Aaaa diye bağırmışım, evde bir haftadır kamlumbağa muhabbeti var.Küçük oğluma(küçük dediğime bakma 16yaşında) söz verdim kamlumbağa alacağıma.Bu aralar aşırı bir düşkünlüğü var, bu düşünceyle yatıp kalkıyor.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle Allah razı olsun sizden, o da bir canlı, yıkayıp nem almasını sağlamanız çok çok güzel bir davranış :) belki minik misafiriniz yine gelir hem :)

    YanıtlaSil
  6. iyi kalpli arkadaşım harikasın ben de çok severim kaplumbağaları ama istanbulda betonlaşmanın arasınde görmek imkansız sadece bahçeli bir evde bir kaç sene evvel bir kaç tane vardı yavruluyorlardı çok sevimliler..........

    YanıtlaSil
  7. Junkhead: Şerafettin =) süper isimmiş. Benim beslediğim su kaplumbağaları da büyüyünce kaptan çıkar olmuşlardı, bir gün bir tanesi yine kaptan dışarı kaçmış, babaannem de evin içinde yürüdüğünü görünce fare sanmış, almış eline terliği peşinden gidiyordu, son anda durdurdum =)

    swotpisces: değil mi, doğa ne güzellikler içeriyor.

    Fuska: evet video çekmediğime üzüldüm sonradan, ama öyle şeker yiyordu ki kaptırmışım kendimi fotoğrafı bile son anda akıl ettim =)

    noblesse: su kaplumbağası mı canım? su kaplumbağası beslemek kolay ama bu tür kara kaplumbağası biraz zor olabilir çünkü pek bir dışkılı oluyor kendileri =)

    ikiz annesi: Değil miiiii =)

    Gönül: ah canım benim artık buralar da betonlaşıyor. portakal bahçeleri kesildi hep apartman yapıyorlar, baharda portakal çiçekleri kokusuyla meşhur Adana artık bu kokudan mahrum kalacak, portakalı da nereden bulup yiyecek bilmiyorum =(

    YanıtlaSil
  8. çok şeker,karpuz da mı yiyormuş ya.En güzeli doğa ortamı canım üzülme

    YanıtlaSil
  9. sevtap: canım bitkiye dair çoğu şeyi yediklerini biliyorum, sulu ve lezzetli olması yeterli =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)