22 Haziran 2011 Çarşamba

Domatesli Bamya

   Dün " Yazın ilk günü oleeey" diyerek sevincini dile getiren bir çok kişisel ileti gördüm facebook'ta. Hatta Google da simgesini buna göre süslemişti. Herkes sevinçli, güneş yüzünü gösterdi yağmurlar dindi diyerek ancak benim için (belki de Adana'da yaşayan bir çok kişi için ) bu pek de öyle "Heyooo.." diyerek sevineceğim bir durum değil.
   Bilenler bilir Adana'da yaz; yanmak, bunalmak, oturduğun yerde bile terlemek, aşırı nemden dolayı boğuluyorsun sanmak, güneşte iki dakika yürüyünce zebra gibi desenli yanıklara sahip olmak, klimasız bir taşıtla 5 dakika dahi yolculuk edememek, en büyüğünden en küçüğüne tüm toplu taşıma araçlarında günün belirli saatlerinde klimaların açılmasının kurallarla zorunlu tutulması [öyle ki kliması çalışmayan araçlara kimse binmiyor bile =) ], soğuk su ve buzun her an mutlaka hazırda bulunması, dışarıya çıkılacağı zaman buz tutmuş küçük bir şişe suyun yanınıza alınması, kanallarda yüzen çocukların artması, görüşmelerin, gezmelerin, misafirliklerin sıcak geçtiği ya da başlamadığı zamanlara ayarlanması demektir. Yazın akşam üstü olup güneş etkisini kaybedene dek pek kimse görünmez dışarılarda (zorunlu işleri olmadıkça), bu nedenle klimalı büyük alış-veriş merkezleri dolu olur, klasik gezinti yerleri haline gelir =)
   Bunları neden mi anlattım, bu aralar farkettiyseniz yeni postlar, paylaşımlarda bulunamıyorum, nedeni sıcak. Bu kadar sıcağa rağmen nasıl olduysa bir de farenjitim tuttu, boğazım kötü durumda, ateş ve halsizlik yapıyor. Artık nasıl bir durumdayım neden yeni işler yapıp paylaşmıyorum anlatabilmişimdir umarım. Kaç gündür bu nedenlerden dolayı bekliyor Domatesli Bamya yazım. Ancak kaç saat , kaç dakika sürerse sürsün bu postu bitirip yayınlayacağım inşallah =) Yani yazıyı okuyabilirseniz bu işi başarmışım demektir =) 
   Önceleri bamyanın kendine özgü sıvısı nedeniyle bu güzelim yemekle pek aram yoktu. Bizim buralarda o sıvıya sümük de denir =) Bir gün annemin bamyayı pişirme tekniğini değiştirmesi sonucunda tam bir bamya yemeği sever oldum. İşte bu güzelim yemeği pişirirken ne yapmalıyız, nasıl yapmalıyız da bamya sümüklenmesin =) Tarifi daha net anlatabilmek için adım adım fotoğrafladım.

Malzemeler:
yarım kg bamya
4 adet ortaboy domates (domatesi bol olursa daha lezzetli olur)
2 adet ortaboy soğan
2 adet küçük boy limon (limonunun bol olması sümüklenmemesi açısından önemlidir)
1 küçük baş veya 4 büyük diş sarımsak
1 yemek kaşığı silme biber salçası
3 yemek kaşığı sıvıyağ
haşlanmış nohut
1 bardak su

 Yapılışı:
Öncelikle bamyaların saplarını aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi huniye benzer şekilde temizliyoruz. Fakat bamyaları son ana dek yıkamıyoruz, temizlemiş ayıklamış bir şekilde, yemeğin diğer malzemeleri hazır olana dek bekletiyoruz.


Soğanları dörde kesip ince ince doğruyoruz, tencereye sıvı yağı ilave edip soğanları kavurmaya başlıyoruz, bu sırada bir miktar tuz atılması soğanların yanmadan kavrulması için yararlı olacaktır.
Domateslerin kabuklarını soyup, minik küpler şeklinde doğruyoruz. Kavrulan soğanlara biber salçasını ilave edip iyice karıştırdıktan, salçayı erittikten sonra domatesleri ekliyoruz.

Limonların suyunu sıkıp domateslere döküyoruz. Bir süre piştikten sonra sarımsakları ikiye kesip ince ince doğradıktan sonra tencereye ekliyoruz. orta hararetli ateşte domatesler eriyip suyunu bırakana dek arada karıştırarak pişiriyoruz.

 Ardından kenarda beklettiğimiz bamyaları bol suda iyice ve hızlıca yıkıyoruz, tencereye ilave edip iyice karıştırıyoruz ki limonlu sos her yere yayılsın. Kısa bir süre böyle pişirdikten sonra 1 su bardağı kaynamış suyu ekliyoruz. Şayet domateslerin suyunu az buluyorsanız daha fazla su ekleyebilirsiniz. Biz nohutları haşlayıp buzlukta her yemek için minik paketler halinde stokluyoruz. Yemeğin suyunu ilave ettikten sonra haşlanmış hazır nohutları da koyup orta hararetli ateşte bamyalar renk değiştirip yumuşayana dek pişiriyoruz. Dilerseniz nohutsuz da yapabilirsiniz.

Veee işteee yemeğimiz mis gibi hazır =) Sümüksüz, bol domatesli, limonlu bamya, afiyet olsun =)

14 yorum :

  1. bamyaya bayılırım, ellerine sağlık Mekilacım nasıl da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Canım buralara daha yeni geldi yaz ama orada Allah yardımcınız olsun.
    Bamyaya bayılırım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar değişik bizim yaptığımızdan,elinize sağlık.denemek lazım

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım çok nefis olmuş:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. offf ellerine sağlık , nefis görünüyor arkadaşım...
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  7. hmmmm çok severim , hemde tahminden daha çok :) hemen yapmalıyım :)

    YanıtlaSil
  8. bol limonlu bamyaya bayılırım çok da güzel yapmışsın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. kşili ekşili ne güzel yaz yemeği eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık hayatım sanırım bu akşam yemekte bizedede olacak.

    YanıtlaSil
  11. Aaaaaa nohutlusunu hiç görmemiştim.Değişik olmuş canım ellerine kollarına sağlık.

    Çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. olsa da yesek:)
    bir sebze nasıl sevilmez hiç aklım almıyor..
    sıcaklarla mücadelede kolaylıklar diliyorum;)

    YanıtlaSil
  13. Bamyayı sevmiyorum ama fotoğrafta o kadar lezziz görünüyor kiii yarın pişeririm herhalde. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. noblesse: teşekkür ederim canım, bu tarifteki hali ile ben de bayılıyorum bamyaya =)

    ikiz annesi: sağol canım, Adana çok fena sıcak, teşekkür ederim =)

    neval: evet çeşit çeşit pişirme yöntemleri var, deneyin canım böyle de çok güzel tadı =)

    nisamu: teşekkür ederim canım =)

    yemek bir aşk: teşekkür ederim tatlım =)

    içimizdeki karnaval: teşekkür edrim, değil mi nefis bir yemek =)

    elifinelizi: evet hemen yapmalıyız bu yemeği nefisss =)

    gönül: limon olmazsa olmazdır, süper yakışıyor bamya ile =)

    çılgın mevdoş: evet kesinlikle şöyle püfür püfür esen bir balkonda ailecek yemek yerken nefis olur =)

    pembesinti: çok sevindim canım, teşekkür ederim =)

    aycan: nohut çok yakışıyor denemen lazım guzelim =)

    biyasımadahagirdim: evet sevilmeyen sebzeler var =( sıcaklar için soylediklerine teşekkür ederim mücadeleye devam =)

    deniza17: kesinlikle harika bir yemek oluyor limonlu nohutlu, mutlaka dene canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)