15 Haziran 2011 Çarşamba

Keçe Yelek

  Uzun süredir paylaşılmayı bekleyen bir çalışma daha. Bu yeleği babam için yaptım, keçe ile çalışmalarımı görünce " Bana yelek yap bundan." diyordu sürekli. Havalar ısındı, yaz geldi ama olsun babalar günü hediyesiz olmamış oldu en azından =) Artık yaylada veya gelecek kış giyer kısmetse =)


 Başlangıçta yeleği tüm olarak çıkarmayı dünüşmüştüm ancak o şekilde epey zor olacaktı benim için. Bu noktada hocam yönlendirdi beni doğru olan şekilde. Sonra normal bir yelek hazırlayacakmış gibi kumaşını kahverengi üzerine siyah desenler atarak döşedim keçe yününden, kocam kocaman kumaşlar, kollarım kas deposu oldu bu sayede =) Çok zor böyle büyük parçaları dövmek. Kumaş hazır olduktan sonra sıra ölçülere göre biçim aşamasına geldiğinde sevgili Berrin teyzeciğim yaptı herşeyi.

Böyle kıyafetleri biçeyim, dikeyim şeklinde bir deneyimim yok, ayrıca kolay hazırlanan bir kumaş olmadığı için de usta bir elin bu işi yapması daha mantıklı olan şeydi tabi ki.
Dikiş makinası da yok, elde dikilmesi mümkün olmayan bir yelek ile karşı karşıya olunca Berrin teyzeciğim kendisinde dikiş makinası olduğunu ve yeleği tamamlayabileceğini belirtince çok sevindim. Yani kumaşın döşenip, dövülmesi, hazırlanması dışında geriye kalan hiçbirşeyi ben yapmadım. Kendisine buradan da teşekkürlerimi iletiyorum; "Çok teşekkür ederim Berrin teyze." =)

5 yorum :

  1. harika olmuş emeklere sağlık=)

    YanıtlaSil
  2. Mekilacım süper bişey olmuş bu, hazır keçeden diktin sandım ilk baktığımda halbuki kumaşı sen hazırlamışsın, süpersin.

    YanıtlaSil
  3. ikinizin de eline sağlık canım:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş ellerine sağlık babacığın ne mutlu olur kimbilir el emeği hiç bir şeye değişilmez

    YanıtlaSil
  5. güner yapku: teşekkür ederiz canım =)

    noblesse: yok canım hazır keçe değil, keçe yününden elde yaptım kumaşını, teşekkür ederim =)

    yemek bir aşk: teşekkürler güzelim =)

    gönül: evet çok mutlu oldu, teşekkür ederim tatlım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)