27 Haziran 2011 Pazartesi

Orda Bir Köy Var Uzakta

Adana öyle sıcak ki bulduğumuz her fırsatta yaylamıza (Keşli Köyü) kaçıyor, bir iki gün de olsa şöyle rahat bir zaman geçirip dönüyoruz. Aile bireylerinden henüz yaz tatiline girmemiş kişiler olduğu için,  uzun süreli kalmak için gidemedik. Ancak kısmet olursa Ramazan Ayı (Ağustos)'nı orada geçireceğiz. Yaniii o zaman Mekila'nın Gezegeni tatil modunda olacak =)

Ailecek bir arada olunca,sevinçten olsa gerek, anne ellerinden böyle güzel manzaralar dökülüyor sofralarımıza =) Sabah kahvaltısında özene bezene hazırladı canım annem bu güzelliği; önce bahçemizden yeşil soğanların güzelini seçti, sonra biberleri közledi, soydu, maydanoz ve peynir ile iç harcı hazırlayıp bir sevgiyle koydu masaya, tabi "Mekila, fotoğrafını çekmeyecek misin?" diye sormayı da ihmal etmedi. Blog yazmayı çok seviyorum,bunun için birçok neden var tabi, bu nedenlerden bir tanesi de; çevremdeki kişilerin emek verdikleri, sevgilerini dahil ettikleri şeyleri fotoğraflamamı istemeleri. Güzel bir duygu =)

Fotoğraf makinam elimde yaylada Böcükleri fotoğraflamaya devam ediyorum =) Aslıda çok da iyi oluyor, fotoğrafladığım böcekleri gelip araştırıyorum, yeni bir şeyler öğreniyorum. Güzel görünen,değişik böceklerle sorunum yok ancak örümcekler ile aram pek iyi değil, doğa ile iç içe olurken de bu benim için büyük sorun oluşturuyor. Öyle ki şu an adını dahi yazarken zorlanıyorum =(
Gelelim bu çizgili pijaması ile gezen böcekciğe, tanıştırayım, kendisinin adı Patates Böceği =) Bakmayın böyle büyük göründüğüne, merdivenin bir kenarında duruyordu, nohut kadar bir boyutta, öğrendğim kadarı ile kendisi patatesleri pek bir sever hapur hupur yermiş, bununla kalmaz yanında domates, patlıcan da istermiş, pijamasındaki çizgiler de mutlaka 10 adet olurmuş =)

Ben de herkes kadar havuç yer, tüketirdim, ancak ilk defa havuçların topraktan koparıldığı, tazecik halini görebildim, doğal, mis gibi =) Bu arada ben havucun yeşil kısmını görsem normal bir ot vs sanırdım, tutup çekeyim topraktan diye aklıma dahi gelmezdi =)
Bu kertişcik de güneşlenecek yer mi arıyordu, yiyecek bir şeyler mi bakıyordu yoksa sadece kaçıyor muydu bilmem, ama objektifimden kaçamadı. Şok şok şok! Bayan kertiş deri değiştirirken; nerede, nasıl yakalandı =) Fotoğrafı çekip ayrıntılara bakmak istediğinde, kuyruk kısmında derisindeki kavlamalar dikkatimi çekti,sanırım deri değiştirmişti. Oooo şu parmaklara bakar mısınız, narin, uzun ve kibar; süper oje sürülür değil mi =)
Yaylaya gittiğimiz ilk gün hava gayet iyiydi, yani uzun kollu bir bluz ile üşümeden veya  terlemeden rahatça durabiliyorduk. Ancak sonraki gün hava biraz serinledi, ertesi gün yağmur bulutları göründü, diğer gün ise göz gözü görmez şekilde sis bastırdı ve peşinden şiddetli bir yağmur geldi. Eee hava soğuyunca ateş yakılmaz mı közde bir şeyler pişirilmez mi =)
Bizim buralarda(Adana) sokak aralarında arabaları ile gezen darıcılar (öyle deniliyor) olur, kaynamış mısır satarlar ve " Daaaarı daarı kaynamıııış daaarııı" diye bağırırlar. Ve ben mısırı haşlanmış olarak severim, daha önce közlenmiş denememiştim, bir de böyle tatmak gerek dedim, mısırları közledik. Ama olmadı damağım pek tutmadı, eski tercihimle devam edeceğim mısır sevgime ben =)
İşte böyle, blog ile ilgilenip yeni bir şeyler yayınlayamadığım, yorumlarınıza geri dönüşlerde bulunamadığım zaman süresince olup bitenler =) Şimdi, biraz gezeyim, bakalım neler paylaşılmış, neler konuşulmuş =)

9 yorum :

  1. Adana deyince benim de aklıma hep üniversitedeki arkadaşımın beni Adana'daki yaylalarda bulunanevleri gelir. Beni orada 3-4 gün misafir etmişlerdi. Hayatım boyunca hiç o kadar derin nefis almamıştım. Müthiş bir havası gerçekten.

    Böcek ve hayvanlara olan ilgin bence güzel bir özellik ama örümceklere de alış.. ;)

    YanıtlaSil
  2. anneciğinin ellerine sağlık canım nefis gözüküyor yaylanızı da görmek için sabırsızlanıyorum gittiğinizde bol bol fotoğraf bekliyorum:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Oh oh ne guzel bır yaylada buralarda olsada gıtsek.Böcüklerden tırsarım bende ama özelliklerini öğrenmek çok hoş.Mısırında her türlüsünü çok seviyorum ama ben hamileyim canım çekti şimdi :S Yazık değil mi kocişkoya??? :)

    YanıtlaSil
  4. izmir nasıl sıcaktı anlatamam,adanayı hayal bile edemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Aman Adanalım canım Adanalım :))
    Anneciğinin ellerine sağlık canım, dediğin köyü ilk kez duydum ben.
    Darıyı birde önce haşla sonra közle birde öyle dene hayatım süpper oluyor :)

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım kıskandırıyorsun vallahi biz buralarda binaların içinde bunalmış vaziyette sen çiçek böcek her şeyin tazesi havuçlara ve mısırlara bayıldım çok güzel görünüyor :) yanlız böcek için aynı şeyi söyleyemeyeceğim hayvanları çok severim böcek türü hariç:))))))

    YanıtlaSil
  7. adanaya hiç gitmedim ama bu fotoğrafları görmeye devam edersem atlayıp geleceğim sevgili mekila :)

    YanıtlaSil
  8. Offf. biberler çoook güzel görünüyor. Çektiğin fotoğraflar da.. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. 1i yok mu?: Evet daha önce de belirtmiştin,gerçekten unutamadığın bir yer olmuş senin için. örümceklere alışmam şu an için imkansız görünüyor =(

    yemek bir aşk: yaylamıza dair fotoğraflar gez gör başlığı altında yayınladığım postlarda var canım, teşekkür ederiz =)

    sevtap: üzgünüm canım, yani böyle bir şeye neden olmak istemezdim. Evet böcekler biraz sorun oluşturuyor =(

    neval: kesinlikle hayal dahi etmeyin =)

    pembeesinti: efendim adanalım =)Tarsus'a ait bir köy.

    gönül: evet doğa ile iç içe olmanın bir de böyle kötü yönleri olabiliyor =(

    gul/inn: bu fotoğraflar Tarsus'a ait köy oranın köyü =)

    gülsüm güven tuncer: teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)