7 Haziran 2011 Salı

Patlıcan Kebabı


İşte en sevdiğim lezzetlerden bir tanesi daha, mmmm =) Çoğu zaman; iyi ki annemin ailesi Antepliymiş diyorum, yoksa bu lezzetleri ben nereden bilecektim, tadacaktım =)
Normalde bu yemek öncelikle mangalda pişirilip ardından tepside terletilir, bu imkan olmadığında ekmek fırınlarında pişirilebilinir, ancak biz evde de yapıyoruz. Lezzet farkı tabi ki oluyor fakat evde yapıldığında bile nefis oluyor =)
Biz kemer patlıcanı yalnızca patlıcan kebabında kullanıyoruz, diğer patlıcan yemeklerinde ise Adana dışında pek bulunmayan minik patlıcanları kullanıyoruz.
Neyse efendim, yapımı kolay lezzeti bol tarifimize geçiyoruz.

Malzemeler:

Yarım kg kıyma
10 veya 8 adet kemer patlıcan
3 adet ortaboy domates
3 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı karabiber
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

Patlıcanların yeşil kısımlarını kesip iyice yıkıyoruz, ardından 3 - 3,5 cm mesafeler ile parçalara kesiyoruz. Ancak tam olarak parçaları koparmıyoruz, patlıcan ile birleşik halde bırakıyoruz. Fotoğraftan da anlaşılabilir. Ardından kıymanın içerisine tuz ve karabiberi ekleyip iyice yoğuruyoruz. Hazırladığımız kıymadan minik parçalar alıp, patlıcanlarda keserek oluşturduğumuz aralıklara yerleştiriyoruz. Hazırldığımız kıymalı patlıcanları uygun bir tepsiye diziyoruz. Domatesleri dilimleyip patlıcanların üzerine gelişigüzel serpiştiriyoruz, biberleri de aynı şekilde doğrayıp ekliyoruz. Ardından 1 su bardağı suyu ilave edip önceden 180'C ye ısıtılmış fırında, patlıcanlara çatal rahatça batacak kıvama gelene dek pişiriyoruz. Yanına buz gibi ayran ve fırından yeni çıkmış pide ekmeği (Adana'da pide ekmeği farklıdır, hamuru somun ekmek gibi olan somun ekmek olan yuvarlak ekmeklerden değildir)  ile ziyafetimize başlıyoruz =)
Pide ekmeği bulamazsanız lavaş ekmekle de nefis oluyor =)

14 yorum :

  1. Antep'i de Antep yemeklerini de çok severim.Ellerine sağlık Mekilacığım, listeme koydum.

    YanıtlaSil
  2. bende eşimden sonra en iyi en güzel patlıcan kebabını yediğimi söyleyebilirim çünkü o bir antepli:))
    ellrine sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. bayılırım ben amannn yenmezmi bu lezzet gece gece olsada yesem :) ellerine sağlık canım harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Patlıcanının her türünü çok severim,çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık,hemen deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  5. Patlıcan delisi olan goncaya yapayım bunu çok güzel hafif bir yemek eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. kim sevmez böyle lezzeti :)
    eline sağlık canım
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Noblesse: teşekkür ederim canım, mutlaka dene =)

    sezobigo: oooo eşin Antepli demek, süper, yaşadın canım nefis yemekleri vardır Antep mutfağının =)

    olsa da yesek suzan: değil mi gece gündüz farketmez yenilir =)

    özlems.corner: teşekkür ederim, umarım damağınıza hitap eden bir lezzet olur senin için caım =)

    Çılgın Mevdoş: evet çok hafif, yağ vs eklemek yok, etin kendi yağı yeterli oluyor =)

    Yemek bir aşk: herkes sever di mi, teşekkür ederim güzelim =)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım enfes görünüyor:)

    YanıtlaSil
  9. Off tam eşimin ağzına layık bir kebab...Sık sık yaparız evde :)))
    ellerine sağlık arkadaşım , afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. antep yemeklerinin ve çeşitliliğinin üstüne yoktur bende çok severim ellerine sağlık çok da güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  11. ikiz annesi: teşekkür ederim tatlım =)

    İçimizdeki karnaval: Yapılmaz mı nefis bir tat, sık sık yapmalı, teşekkür ederim =)

    Gönül: kesinlikle çok çeşitli nefis tatlar, teşekkür ederim canım =)

    YanıtlaSil
  12. mekilacım inşallah burdasındır da iftara kadar dönersin yorumuma kuzum ;)
    iftara yetişecek şekilde yapmayı planlıyorum tatlım ama iki lişi için 4 tane :)
    peki kaç dakikada pişer zam iftar zamanına yetişmesi için.

    YanıtlaSil
  13. vanilya's: canım bloguna yorum bıraktım =)

    YanıtlaSil
  14. canım benim şükürler olsun ki burdaymışsın.Blogundaki kebapla resmen aşk yaşıyordum ne zamandır. Bugunde tadını bilmediğim halde delice canım istedi yapmam lazım dedim.
    tekrar teşekkürler canım

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)