19 Haziran 2011 Pazar

Tarçınlı Muffin


Tarçını çok sevdiğim için genelde de kek veya muffin tariflerimde yer alıyor. Geçen gün yine atıştırmalık tatlı bir şeyler düşünürken, " Minik kekler yapayım, içerisinde tarçın olsun, puf puf kabarsın " diye planladım. Daha önce Tüyolar şeklinde anlattığım, kek yapımındaki sihirli noktaları bu muffine de uygulayınca, işte böyle kabarıp, taşan muffinler elde ettim =)
Silikon pişirme kaplarını pek bir sever oldum, renkli renkli olunca daha fazla bağlanıyor sanırım insan =)

Malzemeler:

2 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı silme tuz
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tepeleme tarçın
1 su bardağından biraz az sıvıyağ
1- 2 damla limon suyu

Yapılışı:

Yumurta akları cam bir kap içerisine alınır, beyaz köpük olana dek mikserle çırpılır, istenilen hale geldiğinde 1 - 2 damla limon suyu eklenir, çırpılmaya devam edilir, ardından şekerin yarısı mikser çalışırken yavaş yavaş ilave edilir ve yumurta akları kremşanti gibi koyu bir kıvam alana dek çırpılır. Bu karışım buzdolabına koyulur. Yumurta sarıları ile şekerin kalan yarısı mayonez gibi koyu bir hal ve beyaz bir renk alana dek çırpılır, ardından süt ve sıvıyağ yavaş yavaş sırasıyla eklenir ve mikserin yavaş hızında çırpılır. Un, tuz, tarçın ve kabartma tozu , yumurta sarılarına elenerek eklenir ve yine yavaş devirdeki mikserle karıştırılır.İyice karıştıktan sonra yumurta akı bu karışıma spatula yardımı ile yavaş yavaş ( hamuru fazla söndürmeden) eklenir. Hazırladığınız muffin hamurunu, yağlanmış minik kaplara paylaştırdıktan sonra, önceden 175' C ye ısıtılmış fırında (Kabarma sırasında kesinlikle açmayın, iyice kabarıp üzerleri biraz kızardıkdan sonra açabilirsiniz) kürdan temiz çıkana dek pişirin.
Dilerseniz bu şekilde sade olarak, dilerseniz üzerine kremşanti ile süsleme yaparak tüketebilirsiniz, ben ikinci fikri tercih ettim =)

14 yorum :

  1. ımmmmm harika görünüyor...Sadece merak ettiğimden soruyorum ya bu silikon kapların kansorejen olma durumu var mı?

    YanıtlaSil
  2. Deli Anne: Teşekkür ederim canım =))
    Güner Yapku: Teşekkür ederim canım, bu kalıplar belli bir sıcaklığa dek dayanıyor zaten, mesela 200'C ye dek bir şey olmuyor, erime yanma vs, ben de 175'C demiştim zaten tarifte yani kullanımına izin verilmişse sağlıklıdır diye düşünüyorum, çünkü yanma veya erime sıcaklığına geçmedikçe yiyeceğe karışma onu etkileme gibi bir durumu olmuyordur sanırım, yine de kesin bir şey diyemiyorum. =( Bu arada bloguna yorum bırakamıyorum =( bir sorun mu var

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok nefis gözüküyorlar:)şimdi denemek isterim hemen ama kağıt kek kalıplarında olurmu acep diyede düşünüyorum

    YanıtlaSil
  4. water lily: kağıt kek kalıplarında, hamuru içerisine doktuğun zaman yayılabilir canım, şayet kendinden oyuklu muffın tepsin var ise onda da içerisine kagıt koyabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. ayy:(olmadı o zaman çarşıya çıkınca almam lazım bu silikonlardan..babalar günü olmasa şurdan hemen bir optimum yaparım şimdi ama:)))

    YanıtlaSil
  6. tarçını ben de severim, silikon kek kalıbım var ama seninkilerden yok ama ne alacağımı biliyorum, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. yok tatlım bir sorun yorum yazıyor diğer arkadaşlar ama ben de merak ettim şimdi bazen öyle oluyor ya...

    YanıtlaSil
  8. hımmm harika gözüküyorlar canımellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyorlar canım,ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  10. YARIN AMERİKADAN TORUNLAR GELİYOR BUGÜN ONLARA YAPAYIM SAĞOL CANIM

    YanıtlaSil
  11. Maşallah ne güzel kabarmış öyle.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. aman aman pofuduk pofuduk çok da güzel kabarmış ellerine sağlık nefis görünüyor tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. waterlily: size yakın oldu değil mi optimum, ne güzel =)

    noblesse: teşekkür ederim canım =)

    guner yapku: tamam canım tekrar denerım

    yemek bir aşk: teşekkür ederim guzelim =)

    sevtap: teşekkür ederim =)

    çılgın mevdoş: süper, ne mutlu oluyorum böyle şeylere vesile olduğumda =)

    aycan: teşekkür ederim =)

    gönül: eveeeet pofuduk kekler =) teşekkür ederim canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)