20 Temmuz 2011 Çarşamba

Alman Pastası

Merhabalaaar =) Çok özlemişim sizleri, buraları, arkadaşlarımı, blogumu =) İnsanın sağlığı yerinde olmayınca hiçbir şey yapamıyor, yiyemiyor, düşünemiyor. Yirmilik diş çekimim sonrasında yaşadığım ağrıları tarif dahi edemem, ağrılar halen var fakat çok şükür ki hafiflemiş durumda. Yarın yine dişçiye gideceğim, artık iyi bir şeyler duymak için dua ediyorum.Baş ve boynumun sol kısımlarında, daha çok çekilen dişin olduğu yer ve çenem olmak üzere; hiç geçmeyen sürekli bir ağrı var. Yine de ilk zamanlara göre hafifleme olduğu için, ağrılara odaklanmamayı deniyor, oyalanacak bir şeyler arıyorum.
İstanbul'dan teyzem, Ankara'dan da kuzenlerim gelmişti. Dün gece kuzenleri uğurladık. Küçük kuzen, daha önceki gelişinde yaptığım ve çok beğendiği bir pasta olduğunu söyleyince, biraz da kendimde güç bulunca kalkıp yaptım, tabi arada bir  mola vererek =(


Tarifi herkesin çok da iyi tanıdığı, bildiği Portakal Ağacı 'ndan almıştım. Orada adı Minik Alman Pastaları olarak geçiyor. Aslında ben bu pastaya çikolatalı hamburger demek istiyorum =D Baksanıza öyle görünmüyor mu =) Gerçi fotoğrafını çekeceğim diye acele edip kreması daha soğumadan arasına koyduğum için dışına taştı =) Çok lezzetli ve güzel bir pasta oluyor ama kesinlikle çatal ile yenmiyor onu baştan söyleyeyim, ellerinize bulaştıra bulaştıra şapur şupur yemeniz gerekiyor =) Ve kremasını pişiriken de sabırlı olmanız.
Tarifi minik değişiklikler dışında aynen uyguladım. O nedenle doğrudan buraya yazıyorum, değişiklik yaptığım yerleri de not şeklinde belirtiyorum.

Malzemeler:
•1kg un
•125gr margarin (yumuşak)
•1 su bardağı süt
•3 yumurta (ben 2 adet kullandım)
•1 çay bardağı şeker
•30gr yaş maya (veya 2 tatlı kaşığı kuru maya) (ben instant maya kullandım)
•1 tatlı kaşığı tuz
•yarım su bardağı ılık su
ben ayrıca vanilya kullandım

Hazırlanması:
1.Ilık su, süt, maya, şeker ve tuzu karıştırarak 1 saat bekletin.(instant maya kullandığım için beklemeden tüm malzemeleri karıştırıp yoğurdum)
2.Diğer malzemeleri katıp iyice yoğurun. Hamur 2 katına çıkana kadar mayalanması için bekleyin.
3.Hamuru merdane ile 1 parmak kalınlığında açıp (hamur çok ince olmasın) su bardağı ile daireler kesin. Kestiğiniz hamurları yağlanmış tepsiye dizip yarım saat tepside mayalandırın.
4.200'C kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkartıp soğuttuktan sonra ekmek bıçağı ile ortasını kesin ve krema torbası ile (krema torbası yoksa buzdolabı poşetinin ucunu kesip kullanabilirsiniz) kremasını doldurun.
5.Üzerine elekle pudra şekeri eleyin.


Kakaolu krema:
•1lt süt
•1/2lt. su
•1 su bardağı un
•500gr toz şeker
•3 yemek kaşığı kakao
•125gr margarin
•2 yumurta (ben 1 adet kullandım)
ayrıca vanilya da ekledim

Hazırlanması:
Yumurta, un, şeker ve kakaoyu iyice karıştırın. Süt ve suyu ilave ederek ateşin üzerinde karıştırarak (sabır gerektiren kısmı) pişirin. İneceğine yakın yağını ekleyip iyice karıştırın. Üzeri kurumasın diye ara sıra karıştırarak soğutun.

16 yorum :

  1. geçmiş olsun mekilacım..umarım güzel haberler alırsın bu sefer..harika gözüküyorlar bunlar yalnız anlamadığım neden kremada yumurta var..ben öyle yiyemem ıyy..yoksa bi tanesini alcaktım :)

    YanıtlaSil
  2. gul/inn: çok teşekkür ederim canım, inşallah guzel haberler alırım =) kremadaki yumurta sanırım kremanın yoğun bir şekilde pişip donması için, 1 yumurta sorun yaratmıyor içerisinde vanilya da olunca koku vs olmuyor, hatta kuzenim bu pasta çok hafif olmuş dedi =) o nedenle çekinmeden 1 tane alabilirsin =)

    YanıtlaSil
  3. geçen senede ben yapmıştım portakal ağacı'ndan tarifi alıp ama benimki biraz mini değil big boy olmuştu :p

    YanıtlaSil
  4. Mekilacım tarifi denicem, böyle küçük küçük kaplara değilde büyük kalıba döksek nasıl olur acaba?
    Diş ağrıların biran önce geçsin inşallah, azıcık başımız ağrıdığında dahi elimiz kolumuz tutmuyor, sen yine iyi dayanıyorsun.

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun canım ellerine sağlık çok leziz görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle çok geçmiş olsun canım.Bende bu sıralarda hastaydım valla :(
    ayrıca almanpasacıklarına bayıldım.Ellerine sağlık.

    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Diyetde biri için pek iyi bir post değil ama olsun...
    gezegenine bende katıldımm...

    YanıtlaSil
  8. OOOOOOOOF harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. mmmm bayılırım ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  10. ayyy ben bunu çok severim gençliğimin :)tatlısıdır kendisi ama hiç yapmamıştım .denemek istedim bak şimdi.

    çok çok geçmiş olsun mekilam allah şifa versin.

    YanıtlaSil
  11. çok geçmiş olsun çok ızdıraplı bir diş oldu inşallah en kısa zamanda şifa bulursun pasta süpe görünüyor helede o akan çikolatalar parmaklayıp yemek istedim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. fistigim cok cok gecmis olsun sana bilirim cok zor olur :(

    pastaciklarin süper görünüyor , istah kabartici :)
    ellerine o güzel gönlüne saglik canimcimmm..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ay benım gıbı tatlı delısıne yapılırmı...bayıldım... bayıldım..ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  14. hayal: =) olsun canım her türlü güzel olur bu pasta di mi =)

    noblesse: kaba döküp yapılmıyor canım, bardak ağzı ile hamurdan kesiyoruz. teşekkür ederim

    03belinda: teşekkür ederim =)

    aycan: sana da geçmiş olsun güzelim, teşekkür ederim =)

    deli anne: =)

    mor atölye: =) hoş geldin canım gezegenime =)

    datlım: teşekkür ederim =)

    halime: teşekkür ederim =)

    sezobigo: dene canım çok lezzetli oluyor, teşekkür ederim sezobigooom =)

    gönül: evet ızdıraplı olduuu =(( teşekkürler

    hasretli lezzetler: çok teşekür ederim canım =)

    marifet ellerimizde: hemen yap canım çok lezzetli oluyor =)

    YanıtlaSil
  15. ayy kesin yapıcam arkadaşım bu ne güzellik.taşmış taşmış bana doğru geliyor:))iyi ki taşmış..

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)