23 Temmuz 2011 Cumartesi

Gerçek İncir Reçeli =)


Bu nasıl başlık demeyiniz efendim, mecbur kaldım, bu aralar İncir Reçeli adlı filmden çoğu kişi epeyce bahsetti blogunda. Sadece İncir Reçeli yazsaydım, benim de film hakkında bir şeyler söyleyeceğimi düşünebilirdiniz =) Ama ben, bildiğiniz, incir meyvesinin reçelinden bahsedeceğim =)
İnciri pek sevmem, "Ayyy şimdi olsaydı da yesem" demem yani =) "Aaaa incir de sevilmez miymiş" diyen canım annem, o çok sevdiği meyvenin mis gibi bir de reçelini yaptı yaklaşık bir hafta önce, yeni yeni iyileşebildiğim için, sizlerle paylaşmaya ancak fırsat bulabildim.
Ramazan yaklaşırken reçelleri hazırlamak iyi olur değil mi, incir reçelinin tarifinden sonra, inşallah bir reçel tarifi daha paylaşacağım sizlerle.

Malzemeler:
40 adet incir
1,5 kg şeker
1 lt su
1 - 2 damla limon suyu
1 adet kürdan

Bu incir reçeli çok kolay ve çabuk hazırlanıyor, diğer tariflerdeki gibi acısını almak gibi işlemlerle uğraşmanıza gerek yok. Hatta incirleri dalından toplamanıza dahi gerek yok =) Gereken tek şey bir incir ağacı. Ağacı bulduktan sonra, altında şööööyle bir gezinip daha olgunlaşamadan dalından düşmüş temiz incirleri arıyorsunuz, yani dibine düşmüş ham incirler.

Yapılışı:
Topladığımız 40 adet inciri 7 - 8 defa bol su ile iyice yıkıyoruz. Saplarını fazla kısaltmadan,deforme olmuş yerlerini ince bir kesit ile temizliyoruz. Sonrasında incirlerin içine şekeri iyice çekmesini sağlamak için, incirin diğer tarafındaki baş kısmı (sap kısmı değil) bir bıçak yardımı ile oyularak çıkartılır. İncirleri kesinlikle soymuyoruz, kabuğu ile kullanıyoruz. Soğuk su koyduğunuz tencereye incirleri ilave ederek 10- 15 dakika kaynatılır. Bir kürdanı incirlere batırıp havaya kaldırdığımızda, incir kürdandan düşüyorsa pişmişler demektir. Pişen incirleri hemen soğuk su dolu bir kaba alıyoruz.

İncirler soğuduktan sonra hepsini tek tek sıkıp suyunu süzdürüyoruz. "Aaaa boşa gitti incirler, eyvah içi dışına çıktı, mahvoldu emekler" demenize gerek yok, zira suyunu sıktıktan sonra incirler yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi görünecek =) Merak etmeyin şerbetin içerisine atıldığında eski dobuşuk hallerine dönüyorlar =)
Suyu sıkılan incirleri bir kenarda bekletiyoruz ve 1 litre suda, 1,5 kg şekeri eritip kaynattıktan sonra incirleri içerisine atıyoruz. Altın sarısı renk alıp incirler güzelce şiştikten sonra da bir iki damla limon suyu ilave ediyoruz.1- 2 taşım daha kaynatıyoruz. Ardından kavanoza dolduruyoruz reçeli, ağzını sıkıca kapatıp  ters çevirip soğuyana dek bekletiyoruz. Soğuduktan sonra gölge ve serin bir yerde muhafaza ediyoruz.


Bu reçelin şerbetinin kıvamını tercihinize göre ayarlayabilirsiniz. Eğer şerbeti çok sıvı gelirse incirleri çıkarıp, şerbeti daha koyu olana dek kaynatabilir, ardından tekrar ekleyebilirsiniz. Seviyorsanız tarçın veya karanfil de koyabilirsiniz.
 Annem reçelden öte daha çok tatlı gibi olduğunu söylüyor, artık siz hangi düşünce ile tüketirsiniz bu lezzeti, bilemem =)

11 yorum :

  1. filmden değil de incir reçelinden bahsetmen bence harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. süper tariff , yaz kahvaltıları için muhteşem..Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. incirede reçelinede bayılırım, elimizde güzel bir tarif var, var da ham incirleri nerden bulcaz?
    Mekilacım dişin nasıl?

    YanıtlaSil
  4. Immmhhh nefisss... Bu arada verdiğin tariflerden havuçlu tarçınlı kek yaptım harika oldu, teşekürler:)))

    YanıtlaSil
  5. bayılırım incir reçeline ama kabuksuz olanına :)

    YanıtlaSil
  6. tam da mevsimi... ellerine sağlık anneciğinin.. bir de ben sizin yörelerde frenk inciri denen meyveyi normal incirden daha çoook seviyorum...

    YanıtlaSil
  7. Bu yıl yine kaçırdım incir mevsimini ve yine yapamadım . Öyle seviyorumki . azcık banada gönderirmisin :)

    YanıtlaSil
  8. mia wallace: teşekkür ederim =)

    içimizdeki karnaval: teşekkür ederim=)

    noblesse: bilmiyorum =( dişim iyileşiyordu ancak haftasonu sanırım yanlış bir şeyler yaptım yeniden sorun çıktı =(

    güner yapku: denedin mi oleey çok sevindim güzel olmasına =)

    gul/inn: yooo kabuk hiç hissedilmiyor sorun yok yani bir denemelisin ham incirden çunku bu recel

    emine öztürk: evet o incirden öyle çok ki bizim yayla yollarında =)

    elifinelizi: canııım sen iste ben yollarım tabi ki =)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım en sevdiğim reçeldir incir reçeli,keşke yapmayı becerebilsem...

    YanıtlaSil
  10. annenin ellerine sağlık. Biz olmuş incirden yapıyoruz ama akşamüstü olmamışları toplayıp denemeliyim.)))

    YanıtlaSil
  11. Melis kıyıcı: canım çok zor değil ki bence başarabilirsin, teşekkür ederim

    ada ve deniz: deneme sonucunu bizimle de paylaşır mısın canım, teşekkürler =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)