11 Temmuz 2011 Pazartesi

Hindistan Cevizli Kek

   Başlığı görünce, iyileştim de hemen mutfağa koştum sanılmasın. Henüz tam olarak toparlanamadım; ne kadar zormuş gömülü olan 20'lik dişlerin alınması. Dikiş atmadı cerrah, küçük bir miktar kestim(neşterle) dedi ama küçük miktarı bu ise, büyük miktarda olanlara Allah yardım etsin. Sadece bir tanesini çektirdim üstelik, doktorun diğerini de alayım mı sorusuna iyi ki de hayır şimdi değil cevabı vermişim. Şayet ikisi de aynı zamanda alınsaydı nasıl dayanırdım bilemiyorum. Tek taraflı da olsa rahatça yemek yiyemediğim bu süre zarfında 1 kilo vermişim =(

Annemin çeyizinden eski bir tabak, maşallah =)
   Bugün sizlerle paylaşmak istediğim tarifi annem yaptı. Uzun zamandır pasta vs yapmıyordu, güzel olduğunu duyduğu bir tarif eline geçmiş, dün yaptı bu leziz keki bizlere. Uzun süre bir şey yiyemeyince, tadabildiğim bir kek olmasından dolayı mı çok lezzetli geldi bana, bilmiyorum =) (Annem yazdıklarımı okuyacak, baskı altındayım =) )Yok yok, şaka, yiyen herkes çok beğendi, 2. dilimleri aldılar, gerçekten, gayet lezzetli oluyor. Hatta o kadar çabuk hazırlanıyor ki; misafiriniz geldiğinde can simidi görevi üstlenebilir; hem lezzetli hem de zahmetsiz bir kek.


Malzemeler
1 adet hazır pandispanya
2 çay bardağı hindistan cevizi
2 çay bardağı dövülmüş ceviz (dişe dokunur irilikte olması daha iyi)
2 çay bardağı şeker
2 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta

Yapılışı
Öncelikle fırını 170'C ye ayarlayıp ısıtıyoruz. Ardından h.cevizi, şeker, sıvıyağ,yumurta,ceviz hepsi iyice karıştırılıp pandispanya kekinin her iki parçasının üzerine eşit miktarda dökülüp sürülür. Ve önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirilir.( fırınınızın gücüne de bağlı olarak bu süre değişebilir, fotoğraftaki gibi kızarmış bir görüntü elde etmeniz gerekiyor.) Sonuç olarak 2 adet hindistan cevizli kek elde ediyoruz. Soğuyan kekimizi dilediğiniz gibi dilimleyip, afiyetle yiyoruz. Ellerine sağlık anneeeeem =)

10 yorum :

  1. Ne zamandır kek, kek deyip duruyorum görünce de bir fena oldum:))Anneciğinin ellerine sağlık:))) Sana da da daha çok geçmiş olsun tatlım:(

    YanıtlaSil
  2. keke çok güzel görünüyor.. ayrıca geçmiş olsun. annem de bir kaç yıl önce gömülü 20'lik dişini senniki gibi bir operasyonla çektirmek zorunda kaldı.. neler yşadığını çok iyi anlıyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. tekrar geçmiş olsun Mekilacım.Anneciğinin ellerine sağlık, ne de güzel kızarmış beni ye diyor.

    YanıtlaSil
  4. Tekrar geçmiş olsun Mekilam..

    Kek de, tabak da nefis ama..

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun tekrar canım.Annenin ellerine sağlık çok güzel görünüyor keki.Gerçekten de pratik.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş bitmiş olsun inşallah
    tabak muazzam eskileri seviyorumm:)
    hmmm olsada yesek

    YanıtlaSil
  7. ahhh mekilacım gel bir yaşayana sor.. bana:)5 sene önce isviçre öncesi çektirdim orada diş olayı çok çoook pahalı vakit yok diye alt üst çektirdim 10 gün sonra diğer taraf alt üst aman yarabbim komalıktım bu ne dehşetti böyle bu nasıl birşeydir böyle yatak döşek yattım ömrümden ömür gitti:) daha nasıl anlatılır bilemiyorum:)
    keke gelince annenin eline sağlık daha ne olsun:) harika gözüküyor
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. nefis görünüyorrrr ye beni diyor resmen:))

    YanıtlaSil
  9. guner yapku: canım çok kolay bu tarif denemelisin, teşekkür ederiz =)

    emine öztürk: teşekkür ederim canım, evet çok zor 20lik diş operasyonu =(

    noblesse: teşekkür ederim canım, evet, çok nefis bir kek mutlaka dene =)

    deli anne: teşekkür ederim güzelim evet tabak annemin çeyizinden =)

    sevtap: teşekkür ederiz canım =)

    elifinelizi: evet eskiler daha özel geliyor, anıları taşıyorlar ne de olsa =)

    yemek bir aşk: kesinlikle, ben ağrılardan sabahladım ağladım uyuyamadım, kek için teşekkür ederiz =)

    maviii: teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  10. Sayfanızı ilk defa gördüm ve çok beeğndim hele de isminiz çok ilginç:-)Bundan sonra takipçinizim!Ellerinize sağlık ve pastanızın tabağı da çok şıkmış.hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)