24 Ağustos 2011 Çarşamba

Elma Tatlısı ve Yeni Cicilerim


Çocukken internet bu denli yaygın değildi,istediğiniz anda istediğiniz tarifi bulamıyordunuz.Çok bir özelliği olmayan hatta kimi zaman kabarmayan kekler bile çok lezzetli gelirdi damaklara, hemen de bulunan bir kağıt parçasına karalanıverilirdi tarifi. Zaten tariflerin yazılı olduğu defterlerde de hep "Zeynep hanımın poğaça tarifi, Ayşe hanımın muhallebi tarifi, Fatma hanımın kek tarifi" şeklindeydi notlar. Bu defterin yanında bir de çeşitli margarin veya mutfak aletlerinin verdiği tarif kitapları vardı annemin. İşte bu kitaplardan birisinde görmüştüm ilk defa Elma Tatlısı 'nı. O zamandan beridir de merak ettiğim bir tattı. Dün elimde yeterli malzeme varken yapma fırsatı buldum. Geriye kalan, güvenle uygulayacağım bir tarif bulmaktı. Pek çok kişinin tanıdığı Cahide Ve Jibek 'de buldum aradığımı.


Yalnızca elimde ceviz yoktu ve gıda boyasını Cahide ve Jibek' te olduğu gibi doğal yollarla elde edemedim, daha önce yaptığım Bici 'den kalan boyayı kullandım. Ve en önemli nokta ise elma seçimi; sulu şekerli Golden cinsi elmaları tercih ederseniz daha lezzetli sonuç elde edebilirsiniz.
Tarifi ve kendim uygularkenki değişiklikleri yanına notlar yazarak ekliyorum.

Malzemeler
•6 adet elma ( ben 9 adet kullandım)
•8 yemek kaşığı şeker (elmanın cinsine göre şeker miktarnı arttırmanız gerekebilir)
•2 yemek kaşığı doğal kırmızı boya (ben toz gıdaboyası kullandım)
•su
•1 adet çubuk tarçın

İç malzemesi
•4 yemek kaşığı ceviz içi (ben badem kullandım)
•2 yemek kaşığı kuru üzüm
•1 çay kaşığı toz tarçın (1 tatlı kaşığı kullandım)
•1 yemek kaşığı pudra şekeri

Sos malzemesi
•1 su bardağı süt
•1 yemek kaşığı nişasta
•1.5 yemek kaşığı şeker
•Yarım çay kaşığı vanilya (1 paket kullandım)

Yapılışı:
•Elmaları soyun, diplerini delmeden ortalarını hafifçe oyun.

•Bir tencereye yerleştirip, elmaların yarısına gelene kadar su koyun.Şekeri aralarına serpiştirin. Eğer daha tatlı isterseniz, şeker miktarını artırabilirsiniz. Ama bu şekilde çok hafif oluyor. Diyabetikseniz, tatlandırıcıda kullanabilirsiniz.
•Gıda boyasınıda ekleyin.Dilerseniz renksiz de olabilir.Tarçını da suya atın.
•Altını açıp kaynamaya bırakın. Kaynamaya başlayınca altını kısın. Sık sık kontrol edin çok kısa sürede pişiyor çünkü. Arada suyundan alıp elmaların üzerine gezdirin ki rengi iyice kızarsın. (ben elmaları ters yüz edip bir süre de öyle pişirdim)
•Elmalar pişince bir servis tabağına alın.
•İç malzemesini karıştırın, elmaların içine doldurun.
•Sos malzemenizi pişirin. Sıcakken elmaların üzerine gezdirin. Üzerlerine kremşanti sıkabilir veya kaymak da koyabilirsiniz.

Daha önceki yazımda bahsettiğim ve 1 ayakkabı fiyatına 2 adet aldım dediğim cicilerim, işte karşınızda =) Mor rengin bu tonunu çok severim, bu ayakkabıyı ise yengoşum sayesinde buldum. Teşekkür ederim canım =)
Aslında mağazada gezerken pembe renkli başka bir ayakkabı görmüştüm ancak ayağıma uygun numarası olmadığını öğrenince, sonraki bakışımda da bu ciciyle karşılaştım.


Sizce nasıl, güzeller mi?

17 yorum :

  1. 37 no ayakkabı,ah ne güzel nimet! güzel günlerde giyin

    YanıtlaSil
  2. elmalı tatlı nefis görünüyor tabii ayakkabılarda öyle,güle güle kullan

    YanıtlaSil
  3. ayakkabılar sizin olsun.. ben elmaları alıyım...:)

    YanıtlaSil
  4. mekilacım çok albenili olmuş tatlın..
    cicilerini güle güle kullan canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. tatlı harika olmuş rengine bayıldım .ayakkabılara gelince çok güzeller iyi günlerde giyin.

    YanıtlaSil
  6. Mekilacım elme tatlısının görüntüsü muhteşem, ben de yapıcam inşallah, yeni ciciler pek güzel, güle güle giy.

    YanıtlaSil
  7. elmanın rengi nasılda hoş öyle.bu arada sarı olan ayakkabını çok beğendim güzel günlerde giyin:)

    YanıtlaSil
  8. bayıldımmm elmalara...alsam bır tane....

    cıcılerınıde guzel gunlerde gıy canım..

    YanıtlaSil
  9. Elmalar çok güzel görünüyor:9

    AYakkabılarında çok ciciler iyi günlerde giy:)

    YanıtlaSil
  10. güzel ne demek harikalar mor ayakkabıya bititm çok şeker ayakkabıları görünce elmaları unuttun çok güzel görünüyorlar kırmızı kırmızı..

    YanıtlaSil
  11. elma tatlısı ye beni diyor, eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. elmali tatli harika gozukuyor! ellerine saglik.
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. ayh mahvettin beni burdaaaaa bi posrsiyon ay vazggeçtim 2 porsiyon tatlı bende isterim ya ay çok güzel görünüyo rengi harika!papuçlarınıda iyi günlerde kullan tatlım=)=)

    YanıtlaSil
  14. Tatlının renkleri ne kadar güzel olmuş.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. neval: teşekkkurler canım =)

    otuzundansonra: çok teşekkurler guzelım =)

    yemekbiraşk: çok sevındım, teşekkur ederım =)

    lezzet sarayı: teşekkurler canııım =)

    noblesse: evet kesınlıkle yapmalısın ancak elma secımıne dıkkat et canım =)

    sezobigo: tesekkur ederım sezobigom çok özlemişim nerelerdeydin =)

    marifet ellerimizde: tabı kı canım ıstedıgın kadar alabılırsın tatlıdan =) tesekkur ederım =)

    nısamu: tesekkur ederım canım benııım =)

    gonul: kesınlıkle bız bayanlar ayakkabı soz konusu olunca baska sey gormeyız =)

    fuska: yıyelım o zaman tesekkurler cnm =)

    evy: tesekkur ederım canım =)

    coco-jelly: 2 değil 3 porsiyon yıne ıkram edeyım canım benım =) tesekkur ederııım =)

    pembe kekık: tesekkur ederım =)

    YanıtlaSil
  16. Tatli nefis görünüyor. Kandilin mubarek olsun.

    YanıtlaSil
  17. Ayakkabılar çok hoş özellikle sarı olan...Güle güle kullan=)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)