21 Ağustos 2011 Pazar

Karışık

İnsan koştururken bir şeylerle uğraşırken zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyor, 4 gündür yeni bir şeyler yazmamışım bloguma, ihmal etmişim buraları =(
Aslında yokluğu hissedilmeyecek gibi bir şey de değil bu ancak bir türlü fırsat bulup da rahatça oturamadım bilgisayar başına. Çeşitli işlerimiz için Adana'ya ve Tarsus'a gitmemiz gerektiğinden 2 günlüğüne yayladan ayrılmıştık. Sabahın erken saatlerinde ulaştığımız için Adana'ya "Aaaa hava bayağı serinlemiş eskiye göre pek sıcak değil, güneşi yakıyor ama artık boğmuyor sıcak." şeklinde yanlış bir cümle kurmuştum. Çünkü zaman ilerleyip güneş tepe noktasına yaklaşırken sıcak Adana canavarı kendini hissettirmeye başladı. Yayalaya çıkmadan önce nasıl dayanmışız nasıl onca zaman kalmışız oralarda hayret ettim, nemden sıcaktan kendi terinde boğulacak gibi oluyor insan. Siz siz olun mecburiyetiniz yoksa bu aralar Adana'ya gitmeyin, cehennem tarafındaki penceresi açık kalmış çünkü =)
Adana'dan sonra Tarsus'a uğradık iyi ki de uğramışız, kendime 1 ayakkabı fiyatına 2 ayakkabı aldım, bayanları bilirsiniz, bir çift yeni ayakkabı nasıl da güldürür yüzlerini ki ben 2 çift aldım =) Cicilerimin fotoğrafını daha sonraki postta paylaşmayı düşünüyorum. Adana ve Tarsus dışında sesimin çıkmadığı diğer iki günde ise yayladaydık ve neler yaptığımı neler olduğunu fotoğraflarla özetlemeye çalışacağım. Tabi hepsi bu posta sığmayacağı için geri kalanlar için arkası yarın diyeceğim.

Elmalı pastayı çok çok severim ancak bu şekilde tepside yapılanını daha bir çok çok severim. Annem öğretmen olduğu için eskiden, arkadaşlarına çay sohbetlerine giderlerdi. Bu ev gezmelerinde çay sohbetlerinde çeşit çeşit pastalar yemekler görmüş tatmıştım. Bazen belki de bu yüzden pastalara bu denli merakım var diye düşünüyorum. Uzun lafın kısası, elmalı pastanın bu versiyonu ile böyle bir misafirlikte tanıştım. Çocukluğumun büyük bir kısmında ise pastanın üzerindeki minik kıtır hamur parçalarının nasıl yapıldığını düşünüp, hayal ederek, çözmeye çalışarak geçirdim diyebilirim. Halbu ki pastayı yapan kişiye sormak en kolay ve çabuk yol olurdu değil mi, çocukluk işte =) Artık kendim yapabiliyorum bu leziz tadı,  tarifini ise yazının sonunda paylaşacağım =)

Bunlar da yanaklarını kızartmak için yüzlerini güneşe dönen domateslerimiz =) İnsanın kendi emeğinin sonucunu görmesi ayrı güzellikte bir his...
Şu güzelliğe bakar mısınız, dilerdim ki o anı kaydededip sizlerle paylaşabilseydim. Yağmurun, güneş ışığından etkilenip inci taneleri gibi parlayarak toprakla kucaklaşmaya koştuğu,ormanın içinden yavaşça gelen sisin ise gizemli yürüyüşü, harika bir manzaraydı. 

Efendim bu da taptaze kekiklerimiz, dağdan yeni toplanmıştı ki en yakın arkadaşı zeytinler ile buluşturduk hemen kendilerini, doya doya hasret gidersinler, sohbet etsinler diye =)

Elmalı Pasta

Malzemeler:
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
250 gram margarin
Aldığı kadar un

Üzeri İçin
6 - 7 adet ortaboy elma
7 - 8 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı doğranmış badem veya ceviz

Yapılışı:
Hamuru hazırlamadan önce soğuması için elmalı harcı pişiriyoruz. Elmaları soyup rendeliyoruz. Uygun bir  tencereye alıp üzerine şeker ilave edip suyunu bırakıp çekene dek orta ateşte kavuruyoruz. Elmalar piştikten sonra içerisine tarçını ve bademi koyup iyice karıştırıyoruz.Dinlenmeye bırakıyoruz.
Pastayı yapmaya başlamadan önce margarini buzdolabından çıkarıp yumuşamasını sağlayın. Yoğurmaya müsait bir kapta hamurun öncelikle sıvı malzemelerini iyice karıştırın, ardından un ve kabartma tozunu eleyerek yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin. Hamurun 1/3 ünü ayırıp buzlukta bir süre bekletin. Kalan hamura uygun büyüklükte bir fırın tepsisini yağlayıp hamuru içine koyup elinizle iyice tepsiye yayarak yerleştirin. Üzerine pişirdiğiniz elmalı harcı yayın. Buzluğa ayırdığınız hamur rendelenebilecek kadar sertleşince pastanın üzerine gezdirerek rendeleyip yayıyoruz. Önceden ısıtılmış 175'C lik fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz. Ben kuzinede pişirdim, bayağı zor oldu =)

8 yorum :

  1. elmalı tart seven biri de burda :)
    nedir bu tatlı sevdası anlamadım,yapıp yapıp yiyorum ya

    YanıtlaSil
  2. elmalı pastayı ben de severim, ellerine sağlık, yaylada olmak güzel..

    YanıtlaSil
  3. mekilacım zeytinli kekiğin domateslerin ve elmalı kekin bir harika yaradana şükürler olsun bu güzel coğrafyada yaşıyoruz..
    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  4. Yagmur manzarasi tablo gibi olmus. Yerinizde olsam büyütüp cerceveletirdim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Mm, please put a translator on your page because I couldn't copy the text from the page to my own translator. Good luck!

    YanıtlaSil
  6. pasta harika görünüyor elmalı hımm nefis yağmur manzarası zeytin taze kekik hele domatesler imrendirdin bizi...

    YanıtlaSil
  7. neval: bayanların baş düşmanı 1 numaralı kilo yapıcı tatlılaaar, onlarsız da olmuyor ama =)

    noblesse: teşekkur ederım canım =)

    yemekbiraşk: evet şükürler olsun, hepsi taze ve nefısler =)

    sevgi: =)

    nesrin: aslında evet guzel bır fıkır tesekkurler canım =)

    soareacarmen: i did it, now you can read my blog with your language =) thank you =)

    gönül: teşekkurler canım =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)