17 Ağustos 2011 Çarşamba

Mozaik Pasta (Gatosalam)


Ramazan Ayı'nda yapılan iftarların ardından içilen; mis kokulu demli çayların sonrasında şölen yaşatır midelere yenilen tatlılar. O nedenle olmazsa olmazlardandır böyle zamanlarda şeker güzelleri. Yayalada; emektar fırınımdan km'lerce uzakta da olsam bir şekilde aile ahalisini pastasız, tatlısız bırakmıyorum, çok şükür =)
Bu defaki tatlı kimliği ile tabaklarımızda başrolü alan ise herkesin yakinen tanıdığı mozaik pasta nam_ı diğer gatosalam. Bir çok tarif okudum temelde de hepsi aynı zaten, ancak içerisinde çiğ yumurta olduğu düşüncesi bana hiç hoş gelmediği için kullanmadım, buna rağmen gayet de güzel oldu.
Bu arada fotoğrafın arkaplanında yer alan nefis elmaya dikkatinizi çekmek isterim ki; kendisi henüz çok taze, dalından henüz koparılmış, hormonsuz, doğal, yayla havası solumuş bir elmadır, yani alelade bir meyva değildir =)

Malzemeler:

1,5 yemek kaşığı margarin
1 su bardağından biraz az doğranmış badem
3-4 yemek kaşığı kakao
6 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
2 paket petibör bisküvi
1,5 su bardağı süt

Yapılışı:

Bisküvileri çok fazla ezmeden avucunuzda kırıp parçalayın, margarini tavada eritin ve üzerine bademleri ekleyip kısa bir süre kısık ateşte kavurun. Kırdığınız bisküvilere; kakao,şeker,vanilya,süt ve tavadaki yağlı bademleri ekleyip, bisküvileri fazla hırpalamadan, yoğun bir kıvama gelecek, kakao iyice dağılacak şekilde yoğurun. Sonrasında hazırladığınız harcı streç film ile rulo şeklinde sarıp buzdolabında katılaşana dek dinlendirin (4-5 saat). Dinlendikten sonra dilimleyip servis edin, afiyet olsun =)

9 yorum :

  1. Ohh hem yayla hemd e mozaik keyfi .süper vallahi, özendim Mekila'm ...
    Afiyet bal şeker olsun , keyfinize keyif katsın tatlılar :)

    YanıtlaSil
  2. Çok severim, hele Selim bayılır bu pastaya.Ama yapmam diyeti sabote eder kesin:)

    YanıtlaSil
  3. bir zamanlar ne çok yapardım, heveslendirdin beni Mekilacım, hazır evde bisküvide varken.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Yaylanın adı bile serinletti sanki :)
    Çok seviyorum serin,yeşil yaylaları..
    Hele içinde organik elma yetişenleri :)
    Pastan nefis olmulş,yaylaya gidince bizim kızlala yapmalı :)
    Afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil
  5. Mmmmm.. Bayılırım. Geçen alışverişte malzemeleri almıştım ama yapmaya fırsat bulamadım. Hemen kalıp yapmalıyım. Çok canım çekti. Ellerine sağlık Mekila..

    YanıtlaSil
  6. o elmalardan bizde de varrrrrr. :)

    YanıtlaSil
  7. içimizdeki karnaval: tesekkur ederız canım benııım =)

    deli anne: ayyy istanbulda olsaydım da selim e yapsaydım bu pastadan =(

    noblesse: evet bıskuvı varsa hemen yapmalısın bence de nefıs oluyor cunku =)

    umutsepeti: evet ıcınde meyvelerı olan yesıl yaylalar daha bır guzel oluyor. teşekkur ederım =)

    gulsum güven tuncer: ooo malzemeler var ve yapmadın mı canım olur mu oyle hemen yapmalısın =)

    swotpisces: hmmm bol bol yemelı o zaman =)

    YanıtlaSil
  8. ayy hemen yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucunu bizimle de paylaşsaydınız çok sevinirdik :)

      Sil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)