20 Eylül 2011 Salı

Bebek Pastası

    Daha önce bir çok hamile bayan gördüm; ancak bir bebeğin gelişimine, annenin gebelik süresince yaşadıklarına bu denli yakın şahit olmamıştım. Bir insanı büyütüp yetiştirirken ne fadekarlıklar yaptıklarını biliriz annelerin, fakat doğum öncesi dönem, o 9 ay da kolay değilmiş bunu daha iyi anladım. Burada da  bahsettiğim ve sizden isim önerisi rica ettiğim ilk yiğenimin, Allah kısmet ederse inşallah, doğumu yaklaşıyor, öyle heyecan ve sevinçle bekliyorum ki anlatamam, gören de anne olacağım sanır, ilk defa hala olacağım o kadar yani, mühim bir durum yok canım, ne olacak sanki. . .  Yok yaaaaa, ayy aaaay çok heyecanlıyım, ultrason görüntülerine baktıkça, tekmelerini , hareketlerini gördükçe; böyle bir tabir olabilir mi bilmiyorum ama yiyesim geliyor minik prensesi, zaten kucağıma aldığım ilk anda ; plan yaptım, alıp kaçacağım, kimsenin bulamayacağı bir yere saklanıp öpe öpe yiyeceğim =)
   Şaka bir yana, doğumun yaklaşması tabi ki en çok anneyi etkiler ben de yengoşuma moral olsun diye Bebek Pastası yaptım, daha nice güzel şeyler düşünüyorum yapmak için  kısmet olursa inşallah, tabi ki hepsini sizlerle paylaşacağım =)

   Bu arada isim önerisinde bulunanların sonucu merakla beklediğini biliyorum ama hala ve haalaaa bir isimde karar kılınamadı =(


Bu pastanın bir özelliği de şeker hamuru ile yaptığım ilk yaş pasta, kurabiyeler yaptığımı biliyorsunuz zaten. Şeker hamurlu kurabiye yapmak da gerçekten çok emek istiyor; çünkü her bir kurabiye tek tek hazırlanmakta, herbiri tek tek ilgi beklemekte =) Ancak pasta hazırlamak uuf uuf, hep merak ederdim şeker hamurlu kişiye özel pastalar neden bu denli pahalı oluyor diye. Ama yerden göğe kadar hakediyorlar bence; belki bu benim ilk denemem olduğu ve elimde henüz yeterli pasta yapım aparatı olmadığı için epey bir zamanımı aldı ve zorluklar yaşattı bilmiyorum ama ne olursa olsun çok emek gerekiyor. Pasta kekinin ve kremasının hazırlanması pişmesi, keke uygulanması, dış sıvama ve şeker hamuru ile kaplayıp süsleme aşamaları toplamda sanırım (Bilmiyorum normal bir süre mi benimkisi yoksa çok fazla mı ) 5 - 6 saatimi almıştır =) Acemilikten diyelim =)

Pasta kekinin sıvanması aşamasından

Kenar süslemesi, bordürlerin hazırlığı

Sonuca dair kareler =)

Uyusun da büyüsün, tıpış tıpış yürüsün =)

Bir dilim alır mısınız; antepfıstıklı =)

Yiğenimi değil ama bu bebeği yerim, gerçekten =)

Not: Yengoşumun hayırlısıyla ve sağlıklı bir şekilde doğum yapabilmesi için; anneye ve bebeğe destek dualarınızı esirgemeyin bizden, olur mu...


20 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım allah tüm yetenekleri vermiş galiba bu ne şeker pasta bayıldım inşallah sağlık ve mutlulukla dünyaya gelir minik yeğenin.... yeğen sevgisi gibisi yok

    YanıtlaSil
  3. ne şanslıymış yeğenin ve hele ki yengen.. döktürmüşsün ayrıca Mekilam:)

    YanıtlaSil
  4. Enfes görünüyor,ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. nasılda güzel bayıldım eminim zordur .
    yengene kolay bir doğum diliyorum.allah analı büyütsün şimdiden prensesinizi:)

    YanıtlaSil
  6. Mekilacım öyle harika bir görüntüsü var ki, süper halasın sen, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. mekilacım şu şeker pastayı yemeye nasıl kıysın insan, ikincisi böyle halayı kimler yemez ki güzelim :) ellerine sağlık muhteşem maşallah sana.

    YanıtlaSil
  8. Evet evet bu pastayi yerim:D
    Cok emek vermissin ama yerim be Mekila'cim;)

    Bebisiniz saglikla gelsin, nasil hissettigini bilmiyorum ama kardesleri olan biri olarak yegen sahibi olmak duygusunu tasvir edebiliyorum icimde! Ne buyuk heyecan, ne buyuk mutluluk;)

    YanıtlaSil
  9. yegeniz çok şanslı sizn gibi yetekli bir halası var her zaman yazamasamda zaman zaman bakıyorum paylaşımlarınıza ama bu beni çok etkiledi çok hoşuma gitti günlerdir şeker hamuru tarifi arıyorum bebek kurabisesi yapmak istiyorum elli tane .ama pastanız çok güzel uyuyan bebek harika bişey olmuş

    YanıtlaSil
  10. tarif alabilirmiyim cnm:)

    YanıtlaSil
  11. bu pastaları nasıl yapıyorsunuz acayip merak ediyoordum ki en azından ucundan kıyısından gördüm ve şimdiden sana hayran oldum!!

    ellerine sağlık canım hala olmak harika bi duygudur eminiiim :)

    YanıtlaSil
  12. canm pasta süper olmuş ellerine sağlık..
    Yengeciğine de hayırlı kolay doğumlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglık!!! pasta nefis..bende arkadasıma hedıye edıcegım pasta ıcın ılham aldım pastanızdan:)) ne guzel bı gezegenmıs bu boyle:):)
    sevgıleımle takıpteyım::)

    YanıtlaSil
  14. Çok hoş olmuş canım ya ellerine sağlık valla bayıldım :) Bebeğiniz de sağlıkla gelsin inşallah tatlım..

    YanıtlaSil
  15. kısaca ben: teşekkür ederim =)

    gönül: inşallah canım duaların için teşekkür ederiz =)

    deli anne: teşekkür ederim canım beniim =)

    kitao kurduyum ben: teşekkür ederim güzelim =)

    sezobigo: evet zor :( teşekkür ederiz canım benim =)

    noblesse: ha ha ha bunu çok sevdim, süper hala =)

    vanilya's: kesinlikle çok zor kıydım, onca saat uğraşıp milim milim yapılan pasta 2 dk da yok oluyor sanki =( teşekkür ederim =)

    svglove: evet emek çok ama amaç da damaklarda güzel bir lezzet oluşturmak, ye canım yee =) duaların için teşekkür ederiz =)çok çok heyecan hem de

    maviii: çok teşekkür ederim, onore oldum =)şeker hamurunu bu defa acelem olduğu için hazır aldım o yüzden tarif ne yazık ki yok =( çok teşekkür ederim.

    mia wallace: ne demek hayranlık canım beniiim, teşekkür ederim , şımarmak üzereyim bilesin =)

    güzelce: teşekkür ederiim güzelim =) amiiin

    binbirçeşni: hoşgeldin gezegenime canım, ben de geliyorum misafirliğe =)

    funda ceyhan: teşekkür ederim canım, amiin inşallah =)

    YanıtlaSil
  16. tühh o kadar girip baktım ki cvp yazdın mı diye :)) peki cnm saolasın marşmelow şekerden deniycem:)

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor uyuyan bebek yemeye kıyılırmı ya:) bu arada yeğeninde çok şanşlı:)

    YanıtlaSil
  18. yaaa inanamıyoum bu gercekmi yenir mi yaniii...
    olamaz yaaa
    ellerien emeklerie saglık..

    Yengende hayırlısı ile saglıkcakla dogursun yegenini inşAllah canım..

    YanıtlaSil
  19. maviii: evet canım ondan da yapılabiliyor üzgünüm =(

    03belinda: teşekkür ederim çok sevimli değil mi bebekler =)

    pembesinti: amiiin canım dualarınız için teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  20. çoook güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)