16 Eylül 2011 Cuma

Limonlu Islak Kek

İnsanoğlu ne kadar memnuniyetsiz; kışın "yaz gelsin artık, ne zaman gelecek, güneş çıksın artık" diye dert yanarken şimdi de sıcaklardan "bu hava ne zaman serinleyecek" diyip duruyoruz. Başka yerleri bilmem ama Adana ve Tarsus sıcaktan yanıyor. Evet şu an Tarsus'tayım, bir sorun çıkmazsa da 1-2 güne Adana'ya geri döneceğim. Ne yazık ki pek gezemediğim için Tarsus ve güzelliklerine dair fotoğraflar çekip paylaşamıyorum. Ama pasta ile uğraşma merakım sağolsun fotoğraf makinamı boş bıraktırtmıyor.
Pasta sevgimin yanında keçeler ile de ilgileniyorum biliyorsunuz ancak, yeni sezon keçelere kavuşamadığım için bu yöndeki çalışmalarım şimdilik durmuş halde. Buradan görebileceğiniz keçeden yaptığım Yelkenli Küpe sahibine kavuştu, emek verdiğiniz şeylerin, değerini bilen kişilere ulaşması, memnuniyettin ifadesi gülümsemeler ve kelimelerin verdiği mutluluk ise bambaşka bir şey.
Konuyu çok dağıttım =) Ne diyordum, efendim pasta merakım yine beni mutfağa sürükledi ve işte ortaya bu Limonlu Islak Kek çıktı =)


Tarifi gerçekten çok beğendiğim ; sizin de çok iyi bildiğiniz bir yerden aldım, Cafe Pepela 'dan. Görüntü olarak da, biraz içerik olarak da farklı oldu ama buna rağmen bence nefis bir kekti. Tarifi, değişikliklerini yanında ek olarak belirterek yazıyorum:

Malzemeler:


- 5 adet yumurta(oda sıcaklığında) (ben 3 adet kullandım)- 1,5 su bardağı toz şeker
- 2 su bardağı un
- 1paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (1 paket kullandım)
- ½ litre süt (1 + 1/4su bardağı kullandım)
- 1 adet limon (suyu ve kabuklarının rendesi)
- 1 poşet krem şanti (kullanmadım)
- sütlü ve beyaz cikolata (kullanmadım)
- hindistancevizi


Hazırlanışı:

1.Yumurtalarla şekeri mikserin önce düşük sonra yüksek ayarında 7-8 dk kadar çırpın.
2. Mikseri çıkartın; vanilya, kabartma tozu ve unu eleyerek ekleyin, tahta kaşıkla karıştırın.
3. Limon suyunu, limon kabuklarını ve ¼ su bardağı sütü ekleyin, tekrar karıştırın.
4. Hamuru yaglanip unlanmis orta boy bir kelepçeli kalıba dökün (normal kek kalıbı kullandım) . 180 derece ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişirin.
5. Pişen keki fazla bekletmeden kelepçeli kalıptan çıkarın ve servis yapacağınız pasta tabağına alın. Kek henüz sıcakken üzerine yavaş yavaş 2 su bardağı (ben 1 su bardağı döktüm) soğuk sütü dökün.
----------------- Bu noktadan sonrasını ben uygulamadım, buna rağmen çok lezzetli bir kek oldu =)
6. Kalan ¼ su bardağı sütle 1 poşet krem şantiyi çırpın. Oldukça yoğun kıvamlı bir şanti olacak. Kek soğuduktan sonra ufak bir spatula ile kekin üzerine ince bir tabaka halinde şantiyi sürün
7. Kekin üzerine hindistan cevizi serpin. Keki bu haliyle buzdolabına koyup biraz dinlendirin. En güzeli 1 gece beklemesi...
8. Servis sırasında beyaz ve sütlü çikolatayı benmari usulü eritin.(ikisinide ayri ayri eritin) Kestiğiniz dilimlerin üzerine şeritler halinde gezdirin.

12 yorum :

  1. ımmm enfes görünüyor ve senin yaptığın tarif benim kek tarifimle birebir aynıı :)

    YanıtlaSil
  2. limonun olduğu her şey güzeldir bana göre, ellerine sağlık Mekilacım.

    YanıtlaSil
  3. Evett biz insan oğlu hiç memnun olmuyoruz nedense:)ama istanbul sonbahara dönüyor yavaş yavaş akşamları serinlemeye başladı ama gündüz hala çok sıcak...
    Limonlu kek eminim çok güzel olmuştur bende çok severim kendilerini:)
    ellerine sağlık ...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım limonlu keke :) Ben de yapiim bari haftasonu haftasonu :))

    YanıtlaSil
  5. Limonla cok daha güzel olmustur muhakkak. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. görüntü nefis.. limon kokusunun mutfağa yayılmasına bayılırım..

    YanıtlaSil
  7. AZ ÖNCE BLOGLARDA DOLAŞTIM DEĞİŞİK KEK TARİFLERİ VAR SANA GELDİM SENDE DE AYRI BİR KEK ANAM GECE GECE AŞ ERDİRDİNİZ BANA .BU SAATTE KEK DE YAPILMAZ UFFFFF

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel kokmuştur.Ellerinize sağlık yanına bir de kahve oldumu başka birşey istemez

    YanıtlaSil
  9. limonun aroması buraları sardı canımm:)
    ellerine sağlık...
    mimin var bende:)
    kabul buyurursun umarım...

    YanıtlaSil
  10. hem limonlu hem ıslak kek oy oy tadını düşünüyorum da nefistir
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  11. ah şu Pepela'mın enfes tarifleri:)

    YanıtlaSil
  12. mia wallace: teşekkür ederim =)

    noblesse: evet kokusunun güzelliği ayrıdır, teşekkür ederim canım =)

    yeşim: aah ah buralar halen sıcak, teşekkür ederim =)

    cebimdeki renkler: kesinlikle denemeli sonucu bizlerle paylaşmalısın =)

    nesrin: evet çok lezzetliydi, teşekkür ederim =)

    emine öztürk: kesinlikle aynı fikirdeyim =)

    çılgın mevdoş: ne yazık ki fotoğrafları görünce aynı şekilde oluyor =(

    kendimce: oooo süper olur hem deee =)

    bir tutam kekik: teşekkür ederim canım =)

    pastaneden: senin ustalık alanlarından canım =)

    deli anne: ke-sin-lik-leee =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)