24 Ekim 2011 Pazartesi

Elma Küpe

Keçe yününden ve sentetik keçeden yaptığım, elma şeklindeki küpe.

Uzun süredir yazmaya fırsat bulamıyordum, biliyorsunuz Mekila halasının kuzusu, Ela,  aramıza katılmış, dünyamıza sefalar getirmiş, hoş gelmişti. Şimdilerde ise hem içimden gelerek(hatta çok severek) hem de halalık vazifesi olarak kuzum ile ilgileniyor, annesine yardımcı olmaya çalışıyorum, bu nedenle de Tarsus'tayım. Annelik, evlat yetiştirmek... Bunun tarifi yok, gerçekten öyle büyük emek ve fedakarlıkmış ki; hani hep derler ya anneler değerlidir, çok emek verir; işte bunu anne olmasam da yakından gözlemleyip şahit oluyor, çok çok daha iyi anlıyorum.
Baba olmak da çok değerli tabi ki, ama gerçekten baba sıfatına sahip olabilmek,üzerine düşeni yerine getirip, fedakarlıkta bulunmak gerektiğini bilip, ona göre davranmak çok ayrı bir şey.
Bu yazımdan önce, şehitlerimiz ile alakalı bir yazı paylaşacaktım aslında, halen taslaklarda bekliyor, fakat büyük ihtimal yayınlamadan sileceğim. Çünkü çok farklı ve sert bir dil kullanmıştım, elimde olmadan, sinirle, öfkeyle kaleme aldığım; fakat daha fazla gerginlik olmaması adına yayınlamaktan vazgeçtiğim bir yazı. Tek diyeceğim, bu konuda söylenecek çok söz var, ancak gidenler geriye dönmedikçe, yanan yürekler, ocaklar sönmedikçe konuşmanın bir anlamı yok. Aslında konuşan çok kişi var da iş yapan yok. Ateş düştüğü yeri yakmıyor artık, kavurup kor haline dönüşmüş durumda, yürekler acıdan volkan misali lav pompalar olmuş damarlara. Artık bunca acı karşısında sabretmek istemiyoruz, bir şeylerin gerçekten doğru yapıldığını, işe yaradığını ve bir arpa boyu da olsa yol alındığını görmek istiyoruz. Yalandan matem maskeleri, hüzün cümleleri, konuşmaları istemiyoruz.
Anneliğin ve evlat yetiştirmenin ne denli zor olduğundan bahsettim ya hani, işte bu konuda; Özge Özberk geçenlerde bir programda kısa bir konuşma yaptı ve aynen benim düşüncelerimi anlattı diyebilirim. İzleyenler hatırlar; "Şu ana dek şehit olan mehmetçiklerin anneleri toplanıp bir çığlık atsa o dağlar ova olur." şeklinde bir cümle geçen konuşması, işte o konuşma da bir de şöyle diyordu "Başımızdaki insanlara belki tıbbın bir yardımı olabilir,dünyada bu karmaşayı bu cehaleti yaşatan insanlara birazcık annelik belki birazcık merhamet hormonu, iğnesi verilebilir.".  Yani kesinlikle erkeklere annelik hissi ile ilgili vicdan, merhamet ile ilgili bir şeyler öğretilmeli, hissettirilmeli, aşılanmalı, dünyadaki hangi savaşı anneler başlatmış ki? Belki gerçekten çok ütopik bir düşünce bunlar ama kadınlara kalsa, dünyada ancak makyaj malzemesi, kıyafet veya ayakkabı için tartışma çıkardı sanırım, onun dışında başka bir şey için sanmıyorum ki bir cana kıyabilsinler. Çünkü bir insan, bir can, bir evlat nedir, nasıl değerlidir, nasıl yetiştirilir, büyütülür en iyi anneler bilir.


2 yorum :

  1. mekilacığım eminim ki çok tatlı bir hala olmuşsundur ela çok şanslı küpeler çok şık olmuş ellerine sağlık sevgiler
    ülkece yaşadığımız bu sıkıntılar son olur inşallah allah yardımcıları olsun

    YanıtlaSil
  2. Canım benim Allahım dünyalar tatlısı yeğenini önce ailesine sonra ülkesine hayırlı bir evlat etsin..

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)