3 Ekim 2011 Pazartesi

Fıstıklı Top ve Gif Denemesi

Şimdi bana ne kadar kızsanız haklısınız, neden mi? Aşağıdaki fotoğrafta görünen harika lezzetin tarifini ne yazık ki kaybettim  =(  Hemen açıklayayım ; daha önce yaptığım Bebek Pastası 'ndan geriye bolca antepfıstığı kalmıştı. Ben de tamamen fıstıktan oluşan şekerli bir atıştırmalık nasıl olur acaba diyerek kitapları, interneti şöööööyle bir taradım, araştırdım. Malzemesi az kolay ve çabuk yapılan bir tarif buldum, o heyecanla hemen küçük bir kağıda tarifi yazıp işe koyuldum ee tabi bilgisayara da link vs kaydetmeden =( Tüm malzemeleri masaya güzelce bir dizip (her zaman önce malzemelerin hepsini çıkarıp diziyorum, çok mu titizim acaba) çabucak pişsin de nasıl olacak tadı diye geçtim mikserin başına =) Pişme süresi de oldukça kısaydı bu nedenle heyecanlı çocuklar gibi fırının karşısında geçirdim o süreyi =) "Az veya çok pişmesin, aman yanmasın, fırın kapağı da açılmaz şimdi; bir şeyler olur" diye diye geçti zaman. Veee fırından çıkma anıııı . . . Nasıl tarif  edeyim ki o lezzeti; normalde bu tarz pişirilen herşeyin fırından çıktıktan sonra soğuması gerekir, ama ben dayanamadım tabi 10 dakika sonra kaptım bir tane ve tadına baktım. Hani tatlıcıda satılır sırf fıstıktan oluşan bir baklava vardır fıstık sarması mı ,öyleydi sanırım adı, işte ona benzer bir tad hmmmmm =) 
Annem babam ve ben olmak üzere 3 kişi, 2 tepsiye yakın bu nefis atıştırmalığı fırından çıktıktan yarım saat sonra tamamen bitirmiştik =)
Fotoğrafın karanlık oluşundan, akşam saatinde pişirdiğim belli oluyor değil mi =) Normalde gün ışığı ile fotoğraflamayı seviyorum ancak dedim ya sabaha kalmayacaktı, ben de hemen kapıp kaçtığım bir kaç tanesi ile bu güzelliği ölümsüzleştireyim dedim =)


Tarifin genel hatları tabi ki aklımda ancak ölçüleri ne yazık ki yazdığım o küçük kağıtla birlikte sanırım çöpe gitti, hangi siteydi nasıl bir kelime ile arattım bu tarifi hiç bilmiyorum. Artık deneme yanılma yoluyla çözmeye çalışacağız =(
Bu güzel lezzete kurabiye diyemem alakası yok hatta içinde un yok! İçerisindeki malzemeler şunlardan ibaret; antepfıstığı, hindistancevizi, şeker, yumurta akı, dışında işe pudra şekeri. Yapımı ise; yumurta aklarını beze yapar gibi mikser ile iyice çırpıyoruz, şeker fıstık ve hindistancevizini de yavaş yavaş ekliyoruz. Yumurta aklarını çırptıktan sonra mikser kullanmıyoruz, spatula yardımı ile söndürmeden yavaş yavaş karıştırıyoruz. Buzdolabında bir saat kadar dinlendirdikten sonra çıkarıp harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarladıktan sonra dışını pudraşekerine bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış fırında fotoğrafta görüldüğü gibi çatlaklar oluşana dek pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra sabredebilirseniz soğuyana dek bekleyip afiyetle yiyoruz =)


Ve ilk gif denemem =)  hareketli fotoğrafların resimlerin nasıl yapıldığını merak eder,  header ve profil resmimde bulunan Mekila avatarımdan böyle bir çalışma nasıl olur diye düşünürdüm ki, denemekten zarar gelmez diyip işe koyuldum. Sonuç, sizce nasıl? Ben çok sevdim o nedenle blogumda sağ konsola yerleştirmeye karar verdim.Ancak başaramadım =( Belli bir sırada ilerliyor gif kısa bir hikayesi var diyelim =)
Bu arada Adana 'da ikamet edenlere ve keçeye merak duyanlara ücretsiz kurs duyurusunda bulunmuştum. Halkeiğitim destekli ve üniversite mezunu bir öğretici eşliğinde keçe yününden harikalar oluşturabileceğiniz bir kursa katılmak istiyorsanız azrasedaertik@hotmail.com dan dersin hocası Azra hanıma ulaşıp bu konuda dilediğiniz her türlü soruyu danışabilirsiniz. Kendisi benim de üstadım hocam olur, keçe başlığı altında yayınladığım çalışmalarımdan keçe yünü ile yapılanlarda hocamın emekleri vardır, ayrıca kendisinin blogunu da gezip çalışmalarına bakabilirsiniz. Ve Adana keçe severlerin oluşturduğu facebook grubumuza da katılabilirsiniz  Bekleriz ...

Not: Daha sonra yeniden aramalarım sonucunda tarifin bulunduğu adresi buldum; Hanimiş .

10 yorum :

  1. Topların çok lezzetli görünüyor canım,gif denemeside çok güzel.İkisi içinde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Kuzum, kurabiyelerine bayıldım ki nasıl.Ellerine sağlık.Süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çyle müthiş görünüyor kii inşallah tarifini bulur ve yayınlarısın ve bende bu lezzetten mahrum kalmam.
    Ellerine sağlık cnaım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ama ama olmaz ki bende bu nefis toplardan yapmak istiyordum artık deneme yanılma yoluyla yapıcaz bişeyler
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bu bize yapılır mı :) Böyle bir güzellik yapılıyor ve ölçüler yok :( Çok ama çok nefis görünüyorlar. Tarifi ve ölçüleri sabırsızlıkla bekliyorum. Valla :))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım..
    Gif denemen de süper olmus..

    YanıtlaSil
  8. tarifin adresi şu olabilir mi?? http://yeturlalezzetkareleri.blogspot.com/2009/02/madonun-fstkl-kurabiyesi.html ben de deneye karar vermiştim ama fıstık yoktu.. tadını da anlattığına göre denemek farz oldu...

    YanıtlaSil
  9. sevtap: çok teşekkür ederim canım =)

    aycan: teşekkür ederim güzelim =)

    gönül: teşekkürler canım =)

    hayat cafe: canım tarifi hala bulamadım ancak yemek sınıfı nickli arkadaş yorumlarda bir link paylaşmış o tarif de çok benziyor ordan almadım ama sanırım kaynak olarak sana yardımcı olabilir.

    pastane'DEN: =( teşekkür ederim

    hülya: canım ölçüleri tarifi halen bulamadım yorumlarda yemek sınıfı arkadaşımız bir link vermiş orda da benzer bir tarif var ben ordan almadım ama.

    pembesinti: çok teşekkür ederim canım =)

    yemek sınıfı: ilginiz için teşekkür ederim, yardımcı olma çabanız için de, ancak benim tarifi bulduğum yer orası değil =( yine de denenmiş bir tarif olduğu yazıyor demek ki güvenerek yapabilirsiniz o adresten de.

    YanıtlaSil
  10. canım bu benım kırıtık kurabıyenın farklı bir versiyonu ,bende bu tarıfde mevcut ben yabancı bir yemek sitesınden almıştım tarifi,harıka gorunuyor yabancı yemek sıtesıyle ugraşana kadar sen yapmışsın senın tarıfını denerız canım,ellerıne sağlık

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)