19 Kasım 2011 Cumartesi

Muzlu Fındıklı Damla Çikolatalı Pasta


Blogumla yine eskisi gibi ilgilenmek ve her gün yeni bir şeyler paylaşmak istiyorum ancak bu artık pek mümkün olmuyor. Bu yıl sanırım bu şekilde geçecek =( Yine de hiç bir şey yazmamaktan çok çok iyidir  değil mi. Geçenlerde ilk defa hazır pasta keki (pandispanya) kullanarak bir pasta yapmıştım ancak ben tadına bakabilme fırsatı bulamamıştım, annemin fikrine göre hazır pandispanyayı ıslatmama rağmen kuru bir pasta olmuştu. Dün de gelen misafirlerimize güzel bir pasta yapmak istemiştim ve kısıtlı zamanım olmasına rağmen "Hazır kek kullanmayacağım, kendi pasta kekimi kendim yapacağım, hem de sütle sos ile nemlendirilmeye ihtiyacı olmayanından" demiş ve işe koyulmuştum. Sonucunda bu süppper leziz pasta çıktı, biliyorum "Çok acımasızsın Mekilaaaaa" "Bu bize yapılır mı" diyenleriniz olacak ama tarifi vereceğim arkadaşlar, malzemeleriniz varsa hemen başlayın =) 


Çikolataların nefis kokusu beni sarhoş etmiş sanırım, baksanıza ne kadar asimetrik bir pasta süslemişim =) Neyse aceleden diyelim öyle bilelim =)

Pandispanya Malzemeleri:
1 kahve fincanı yoğurt
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
3 yemek kaşığı kaynar su
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı sıvı yağ
4 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çimdik tuz

Ara Krema Malzemeleri:
3 su bardağı süt
1 çay bardağı (tepeleme) un
1 yemek kaşığı tereyağ
3/4 su bardağı şeker
1 paket vanilya

Ara Kat ve Süsleme Malzemeleri:
3 adet muz
fındık
damla çikolata
hindistancevizi
2 paket kremşanti ve hazırlanması için gerekli miktarda süt


Pandispanya:
Yumurta sarılarını ve aklarını birbirinden ayırın, aklarının iyice köpürüp kabarması için cam bir karıştırma kabı tercih etmeniz iyi olur.
Yumurta sarılarına kek için kullanılacak şekerin yarısını ekleyip mikser ile mayonez gibi bir renge dönüp şekerler eriyinceye kadar iyice çırpın.
Bu karışıma ilk önce kaynar suyu ilave edip karıştırın, ardından yoğurt ve sıvı yağı da ekleyin ve karıştırmaya devam edin. 
Sonrasında toz malzemelerden kakaoyu ve vanilyayı eleyerek ilave edin ve mikserle çırpmaya devam edin, kalan unu ve kabartma tozunu da yavaş yavaş eleyerek ekleyin.
Yumurta aklarına bir çimdik tuz ekleyip mikser ile önce yavaş sonra yüksek hızda çırpıyoruz, beyazlaşıp köpürünce kek için kullanılan şekerin kalan diğer yarısını da ekleyip, kabı eğdiğinizde akmayan yoğun kıvamlı  bir karışım elde ediyoruz.
Bu kısımdan sonrasında mikseri kullanmıyoruz ve yumurta aklarını hazırladığımız ilk karışıma bir spatula yardımı ile sürekli aynı yönde ve alttan üste çevirerek yavaş bir şekilde karıştırıyoruz.
Tabansız, çelik bir kek çemberinde veya kelepçeli yuvarlak düz bir kek kalıbına karışımı döküyoruz. Tabansız kek çemberi için pişirme kağıdı kullanmak yeterli kabı yağlamaya gerek yok. Pişirme kağıdı içine koyulan kek çemberinin tabanından olabilecek sızıntıyı önlemek için kağıdın dört köşesinden kağıdı kıvırarak çemberin şekline göre şıkılaştırıyoruz.
Önceden 180'C ye ısıtılmış fırında 40- 45 dakika kürdan temiz çıkana dek pişiriyoruz. Önemli olan nokta ilk 20 dakika fırın kapağını kesinlikle açmıyoruz.

Krema:
Kremayı pişireceğimiz tencereyi ocağa koymadan önce, tereyağ dışındaki tüm malzemeleri tencereye koyup undan oluşan topaklanmalar gidene dek çırpıcı yardımı ile iyice karıştırıyoruz. Sonrasında ocağa koyup kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene dek karıştırarak pişiriyoruz. Kıvamını tuttuktan sonra tereyağını ekleyip karıştırdıktan sonra ocaktan indiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğurken arada bir karıştırarak kabuk bağlamasını engelliyoruz.


Pastayı hazırlayabilmek için, hem kremanın hem de pandispanyanın iyice soğumuş ve dinlenmiş olması gerekiyor. Pandispanyayı sıcakken katlandırmaya, kesmeye çalışırsanız parçalanacaktır. Ancak bu pandispanya nemlendirmeye ihtiyaç olmadığı için soğuduktan sonra kesilirken kenarlarından küçük parçalar düşecektir, bunu dert etmeyin =) Önemli olan kek katlarının bütün olarak sağlam kalışıdır.
Keki katlarına ayırırken keskin bir ekmek bıçağı, katlandırma testeresi veya ip kullanabilirsiniz. (Ben ipi tercih ettim) Sonrasında ara katlara önce kremayı ardından muz, fındık ve damla çikolatayı arzu edilen bollukta ve şekilde koyuyoruz.. Kremşantiyi üzerindeki tarife göre hazırladıktan sonra pastanın dışını iyice sıvıyoruz ve bol hindistancevizi serpiştirerek kaplıyoruz son olarak da gönlümüze göre süsleyip, pastayı dinlenmesi için buzdolabına koyuyoruz =)
Afiyet olsun . . .

Bu tarifimi "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum.

20 yorum :

  1. süpper bir görünüm, ayrıca detaylı anlatım, eline ve emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık nefis olmuş bencede tüm övgüleri hak ediyor..

    YanıtlaSil
  3. evet kesinlikle çok acımasızsın.. ben ev yapımı pastayı çok severim zaten.. hele muzlu daha da çok severim.. isterim, isterim:)

    YanıtlaSil
  4. harika bir pasta olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çooook harikasın Mekilaaa :)
    ÇOK DA HAMARAT AYRICA :)
    Canım nefis bir pasta olmuş :)
    Ben de istiyorum bir dilim :)

    YanıtlaSil
  6. harika bir pasta yapmışsın içinin görüntüsü lezzetini anlatıyor
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Bayıldım süper görünüyor bir dilim rica etsem:))

    YanıtlaSil
  8. swotpisces: teşekkür ederim tatlım, açık bir şekilde anlatmak istedim =)

    yemek bir aşk: çok teşekkür ederim canım =)

    deli anne: yakın şehirlerde olsak çaya davet ederdim canım seni ve güzel pastalar hazırlardım =(

    olsa da yesek suzan: teşekkür ederiiiim =)

    zel: senin yaptığın güzellikler kadar olamasa da kendi çabamla bir şeyler yapıyorum canım =)

    pastaneden: teşekkür ederim tatlım senin pastane ürünlerinin yanında benim yaptıklarımın lafı bile olmaz =)

    ikiz annesi: hepsi senin olsun canım ne demek bir dilim =)

    YanıtlaSil
  9. süper görünüyor ellerinize sağlık. sayfanızı çok beğendim. sizi izlemeye aldım artık takipteyim bende beklerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Kocaman bir dilim yemek istiyorum bu pastadan..
    İnanılmaz güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. mekilacığım el işlerinde maharetin kadar mutfakta da çok hünerlisin nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Bu ne güzel bir pasta böyle canım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel olmuş.Bir dilimde ben alıyorum :)eline sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım pastan harika olmuş iyiki tarifi vermişsin yoksa her yorumda tarif tarif diye başını ağrıtırdık:)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  16. davetime katılımınız için çok teşekkürler göndereceğiniz tarifin altına benim adresimi yani linkini kopyalarsanız daha iyi olur. şimdiden çok teşekkürler. tariflerinizi bekliyorum sayenizde bol katılımlı bir etkinliğimiz olur inşallah.

    YanıtlaSil
  17. bu pastanın dışı ayrı güzel içi ayrı güzel ♥ ellerine saglık canm

    YanıtlaSil
  18. tarifini almaya geldim fakat kopyalayamıyorum. bana mail olarak gönderirsen çok sevinirim bekliyorm. sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşım tarifin etkinlik için yayında katılımın için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. özlem: teşekkür ederim canım =)

    hayat cafe: kocaaaman bir dilim ayırdım öyleyse sana canım =) teşekkür ederim =)

    gönül: çok teşekkür ederim biraz şımardım sanırım =)

    aycan: teşekkür ederiim tatlım=)

    doyumluk: tabi ki canım afiyet olsun =)

    yemek vakti: sadece fotoğraf olmaz tarif de verelim ki herkes yapıp yesin bu lezzetlerden =)

    essu: teşekkür ederim tatlım =)

    özlem: rica ederim canım, çok mutlu oldum =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)