16 Aralık 2011 Cuma

Çikolatalı Kurabiye ( Chocolate Chip Cookie )

Yeni yıl temasındaki fotoğraflara ben de bir iki tane eklemek istedim =)

Bu kurabiyeyi ile ilk defa, çocukluğumda yabancı filmde görüp öğrendim. Bilirsiniz 90'lı yıllar, hafta sonları pek bir güzel olurdu,özellikle de çocuklar için. Sabahları tüm kanallarda çizgi filmler, ardından çocuk programları ( Barış Manço ile 7'den 77'ye, Adam Olacak Çocuk, Dönence favorilerimdi ), öğleden sonraları yayınlanan çiftlik hayatı veya western tarzı filmler vee tabi ki pazar gecesi sinemaları =)  İşte çocukken izlediğimiz o filmlerde evin mutfağında veya güzel bir pastanede genelde cam kavanozlar (bazen de süslü kutular) içerisinde saklanan bu nefis kurabiyelerin sadece o ülkelerde olduğunu sanırdım. Çünkü o zamanlar gittiğimiz hiç bir pastanede veya ev gezmelerinde sunulan ikramlıklarda rastlamamıştım. Çok özel bir kurabiyeydi o, bu sonuca da şu nedenler ile ulaşmıştım:
Filmlerde;
---  Her güzel mutfaklı evde tezgah üzerinde mutlaka vardı
--- Cam kavanoz veya süslü kutularda saklanıyordu, demek ki farklıydı, diğer pasta veya kurabiye çeşitleri gibi değildi, 
--- Çocuklar annelerinden gizlice mutfağa gidip bu kurabiyelerden aşırıyorlardı
--- Geriye son bir tane kalmışsa, onu alabilmek için tartışma çıkıyordu
vs vs vs
Bu düşünceler içerisinde olan bir çocuk, büyük bir kavanoz dolusu  kurabiye hayali kurmadan durabilir mi peki =)


Tabi üzerinden yıllar geçti ;  internet sayesinde, tarifi kolay bulunur ve uygulanabilir bir hale geldi. Ama ne olursa olsun benim için hala aynı değerdedir =) Sanırım kurabiyeleri, fotoğraflar için yeni yıl temasına uygun bir şekilde özenle süslemiş olmamdan da anlaşılıyordur bu =)

Malzemeler

1 adet yumurta
1 paket vanilya
1 su bardağı şeker
1/2 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
1/2 tatlı kaşığı tuz
100 - 150 gram kadar tereyağı 
1/2 su bardağı damla çikolata
Yapılışı

Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı ile şeker iyice karıştırılır, ardından yumurta ve tuzu da ekliyoruz. Sonrasında unu yavaş yavaş, yoğuırarak ve en önemlisi eleyerek ilave ediyoruz. Vanilya ve kabartma tozunu da aynı şekilde ekledikten sonra damla çikolataları da hamura dahil edip iyice yoğuruyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hamurdan bir yemek kaşığı ile alıp koyduktan sonra üzerine kaşığın tersi ile hafifçe bastırıyoruz. Tepsiye hamurları yerleştirirken aralarında 3 cm lik boşluklar bırakıyoruz. Önceden 180'C ye ısıtılmış fırında 15- 20 dakika hafif kızarana dek pişiriyoruz. Eğer fırınınız turbofanlı ise derecesini düşürmeniz gerekebilir. Kurabiyelerin kızarması konusunda kararsızlık yaşarsanız fırın kapağını açıp tepsideki bir kurabiyeyi ters çevirip altına baktığınızda daha kesin bir karar verebilirsiniz. İlk çıktığında yumuşak olabilen kurabiyeleri mümkünse tel bir ızgara üzerinde bekleterek soğutun. Bu kurabiyelerin en önemli yanı kıtır kıtır bisküvi gibi sert bir yapıda olmasıdır, bu nedenle sıcak yenildiğinde bu özelliği göremezsiniz. Ve mutlaka kapalı bir kap içerisinde saklanması; tazeliğinin ve kıtırlığının koruması açısından gereklidir.  Buradan da neden bu kurabiyelerin filmlerde kavanoz veya kutularda saklandığını daha iyi anlamış oluyoruz =)

15 yorum :

  1. mekilam nasıl güzel bir çekim kurabiyede çok güzel görünüyor ellerine sağlık .bu kurabiyeyi denemeli çok güzel göründü gözüme:)

    YanıtlaSil
  2. Mekilacim nefis duruyorlar Yarin biraz iyi olursam hemen yapacagim.. Malum bronsit:(

    Sana benimkinin fotosunu yapar yollarim..
    Birde unsuz yapilan bir kurabiye tarifim var.. Sadece findik dövmesiyle.. Sana yollarim canim tarifini.. Almanyada noel zamani yapiliyor.. Zimtsterne.. Yani tarcin yildizlari;)

    YanıtlaSil
  3. Ay ben yorum yazdim cikmadi..:( simdi tekrar..
    Mekilacim..
    Yarin muhakkak deneyecegim bu kurabiyeleri bronsitim el verirse...
    Sana fotograf yollarim..bir de sana özel bir tarif yaninda..;)
    Unsuz yapilan bir kurabiye tarifi..
    Seviyorsun okudugum kadariyla pasta islerini;)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bi gezegenmiş bu böyle Mekila :)

    YanıtlaSil
  5. aman da aman, ne şeker bir görüntü bu böyle, eline sağlık şeker...

    YanıtlaSil
  6. şuan evde damlaçikolatam olmadığı için dizlerimi dövüyorum . yaktın beni akşam akşam :D

    YanıtlaSil
  7. Tam yerinde tespitler :) Ellerine sağlık pek güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  8. kurabiyenin tadını bilemiyorum buradan ama fotoğraf çekimleri enfes olmuş doğrusu :)) bir ısırık alasım geldi şimdi :)

    YanıtlaSil
  9. en sevdiğim kurabiye çeşiti!

    YanıtlaSil
  10. yazını okuyunca o günlere döndüm valla..resimlerde çok güzel ama kurabiye daha güzel iştah kabartıyor valla ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. ay ay bu ne süs ne püs mükemmel olmuş:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  12. canım bencede cok güzel görünüyorlar :) aynı şeyleri bende düşünürdüm :) filmlerde gördügümde :P canım cekti insanki bu güzellikleri ♥

    YanıtlaSil
  13. Evettt evet hep o tezgahlarının üzerinde olurdu ve dolaptan çıkardıkları buz gibi sütün yanına hep yerlerdi..
    Nasıl canım çekerdi ama..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Harika görünüyor

    YanıtlaSil
  14. sezobigo: çok teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim, evet denemelisin ve güzel kutularda saklamalısın =)

    nar çiçeği: merakla bekliyorum canım tarifini de fotoğraflarını da çok geçmiş olsun =(

    neslice tarifler: Teşekkür ederim sen de hoşgeldin bu gezegene =)

    swotpisces: şeker gözlerin tatlı görmesi, teşekkür ederim canım =)

    elifinelizi: üzgünüüüüm =(

    yemekçinin mekanı: teşekkür ederim =)

    bahar yorgun: ne demek bir ısırık, hepsi senin olsun canım benim beğenmene sevindim =)

    mia wallace: ayneeeeeen =)

    necla: aaah eski zamanlar di mi =( teşekkür ederim canım =)

    YanıtlaSil
  15. yemek bir aşk: süslü blogcunun süslü kurabiyeleri =) teşekkür ederim =)

    essu: yalnız değilmişim demek ki o filmleri izlerken =) elimde olsaydı da ekrandan herkese kurabiye ikram edebilseydim =(

    hayat cafe tarifleri: aynı şekilde çok fena canım çekerdi, teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil

1yorum = 1tebesüm, yorumun için teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin =)
Google hesabınız yok ise, yorum yapmak için Adı/URL kısmını seçip yorumunuzu bırakabilirsiniz =)